Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Ko je leta 1964 bivši tožilec v nuremerških procesih proti nacistom, Lord Shawcross, kupil 70-čeveljsko (21 metrov) jadrnico Eilean, si ni mogel niti predstavljati, da bo njegova jadrnica postala ena izmed navtičnih ikon.

Po desetih letih je jadrnico prodal charterski agenciji, ki jo je sposojala v Antigui. Leta 1983 so jadrnico za  tri dni najeli za snemanje videospota Rio, takrat ene najpopularnejših skupin na svetu Duran Duran. Sama plošča sicer ni dosegla takega uspeha kakor druge uspešnice skupine, vendar je video predstavljal nekaj čisto posebnega. Prikazoval je namreč glamur, ki je skupino izstrelil na prva mesta hit lestvic.

Usoda jadrnice pa žel ni bila takšna, kakor usoda skupine Duran Duran. Skupina je dosegla vrh svetovne pop glasbe, medtem ko je jadrnica dosegla dno morja. Po nesrečnem trku s trajektom so jo privezali na privez, kjer pa je zaradi poškodb trupa potonila. Čez nekaj časa so jo potegnili na kopno, jo privezali na mangrove, kjer so jo napadli termiti.

Ko jo je po 20. letih bivši lastnik Lord Shawcross zopet videl, je bila v katastrofalnem stanju. Še vedno pa je bila jadrnica elegantnih potez. Takoj je pomislil, da bi jo odkupil in obnovil. Po nekaj letih je plovilo zagledal tudi Angelo Bonati, direktor podjetja Panarai Watches. Jadrnico je odpeljal v Genovo, kjer so pričeli z restavracijo plovila.

Jadrnica je bila v tako slabem stanju, da so morali poiskati originalne načrte, da so lahko pričeli z obnovo. Odstranili so vse prav. Od originalnega plovila je ostalo le železno ogrodje t, na katero je pritrjen lesen trup. Po štirih letih dela je jadrnica spet zasijala v svoji prvotni podobi. Pred 150. leti je prvič izplula iz ribiške vasi Firth of Clyde, kjer je bila zgrajena. Sedaj pa se zopet vrača v Antiguo, kjer se bo udeležila regate Panerai Classic Yachts Challenge.

V galeriji slik so predstavljene slike obnove jadrnice: Slavna jadrnica skupine Duran Duran kompletno prenovljena

http://www.thewatchquote.com

Ponedeljek 19 Mar 2012

KOPER – V organizaciji jadralnega kluba Jadro Koper poteka od petka do nedelje prva regata v seriji regat Laser Europa Cup 2012.

Jadro Koper gosti te dni 204 jadralce iz petnajstih držav, ki svoje moči merijo v jadralnem razredu Laser Standard, Laser Radial in Laser 4.7.

Po prvem dnevu je v razredu Laser Standar od Slovencev najbolje uvrščen Karlo Hmeljak na 7. mestu. V razredu Laser Radial Žan Luka Zelko na 3. ter Marko Radman na 12. v razredu Laser 4.7.

 

Vir: JZS

Ponedeljek 19 Mar 2012

V lanskem letu so v Italiji sprejeli zakon, po katerem bi morali vsi navtiki, ki križarijo po italijanskih vodah, plačati davek za vsak dan plovbe.

Na pobudo predstavnikov italijanskega ladjarskega združenja so vložili zahtevo za spremembo zakona o plačevanju davka, ki je bila tudi sprejeta. Zakon, ki bo stopil v veljavo 1. maja, je tako doživel spremembe, ki so pomembne za vse tujce, ki bodo pluli v Italiji. Zakon po novem namreč velja samo za italijanske državljane. Davek bodo morali plačevati samo lastniki plovil. Davek bo potrebno plačati, če se plovilo nahaja v Italiji ali pa kateri koli drugi državi, in prav tako ni pomembno, če je plovilo registrirano v Italiji ali pa pluje pod katero koli drugo zastavo. Tuji državljani so oproščeni plačila tega davka, ne glede na dolžino bivanja v Italijanskih vodah.

V združenju so povedali, da so zelo zadovoljni s sprejetimi spremembami, saj že dolga leta spremljajo, kako spremembe zakonodaje vplivajo na navtiko, ki je izjemno pomembna panoga v državi. V Italiji se letno zbere preko 200 mio EUR prihodkov samo z naslova turizma mega jaht. V to so všteti stroški goriva, provizij, logistike, popravil in seveda zabave.

Ponedeljek 19 Mar 2012

Profesionalna ekipa Alex Thomson Racing išče nove sodelavce, ki bi se jim pridružili v letošnji jadralski sezoni: Vendee Globe year, regati, ki vodi okoli sveta in se bo pričela 10.11. letošnjega leta.

Ekipa zaposli koordinatorja za dogodke in logistiko za obdobje 6 mesecev. Iščejo kandidata, ki se spozna na jadranje in ima dobre organizacijske in komunikacijske sposobnosti, se ne boji obremenitve in je pripravljen veliko potovati. Na delavnem mestu bo kandidat moral skrbeti, da bo ekipa Hugo Boss lahko izpolnjevala svoje obveznosti. Skrbeti bo moral za organizacijo dogodkov ter vso potrebno logistiko za celotno ekipo.

Če meniš, da si iz pravega testa, lahko svoj življenjepis pošlješ kar na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

 

Vir: http://www.alexthomsonracing.com/

Ponedeljek 19 Mar 2012

Za prvi preizkus jader za novi razred hitrih katamaranov AC72 je bilo potrebno opraviti preko 35.000 ur dela.

Ekipa Artemis Racing, ki jo poznamo tudi iz razreda RC44, je opravila prvi test jader, ki bodo vgrajena na katamarane razreda AC72, ki je letos nov razred v svetovnem jadranju. Kot smo že pisali v prejšnjih člankih (Oracle Racing je predstavil prvi katamaran AC72), gre za katamarane, dolge kar 72 čevljev (21 metrov) in so novost v letošnjem pokalu. V ekipah Defender in Challangers so se odločili, da bodo teste kril za razred AC44 opravljali v pomanjšani različici na plovilih AC45 in SL33, medtem ko je ekipa Artemis zgradila jadra v velikosti, kot bod vgrajena na katamarane AC72.

Paul Cayard, direktor Artemisa, je povedal, da so se odločili za različico v originalni velikosti, da spoznajo, kako bodo lahko upravljali z jadri, ki bodo potem vgrajena na katamaranih AC72. Predvsem je potrebno zagotoviti, da bo plovilo varno in ne samo hitro.

Katamarani AC72 bodo v višino merili 40 metrov. Površina jader bo 260 m2, teža plovila pa bo le nekaj več kot 1.000 kg.

Z novim katamaranom AC72 bo to prvi vstop ekipe Artemis Racing v Pokal Amerike (America’s Cup).

Vir: http://www.americascup.com

Ponedeljek 19 Mar 2012

Jadrnica »Kile«, ki je nasedla 11. marca s sedmimi člani posadke pri otoku Kaprije, je bila s pomočjo podjetja SeaHelp odvlečena z mesta nesreče.

Nesrečna šola jadranja, ki se je končala z nasedanjem jadrnice in celotne ekipe na otoku Dupiniči v bližini otoka Kaprije, je dobila svoj epilog. Podjetje SeaHelp je včeraj popoldne uspelo plovilo primerno zaščititi s plastično ponjavo, da je preprečilo vdor vode v plovilo, ter jo nato potegniti nazaj v morje. Jadrnico so odvlekli v marino Tribunj. V marini si bodo jadrnico ogledali inšpektorji Šibeniške luške kapitanije. Prav tako bo zaslišan tudi Ž.M., ki je bil odgovorna oseba na jadrnici ob času nesreče.

Slabi vremenski pogoji so onemogočali reševanje jadrnice vse do včerajšnjega dne. Zaradi valov je jadrnica utrpela večje poškodbe podvodnega dela, kar je povzročilo vdor vode v plovilo.

Ponedeljek 19 Mar 2012

V veliko veselje nam je, da Vas lahko povabimo na drugo strokovno exkurzijo po Dalmatinskih otokih. V podaljšanem vikendu bomo obiskali tri otoke, kjer bomo poskusili čudovito kapljico in neprecenljive poglede na vinograde, ki si svoje domovanje delijo z morjem. Na območju srednje in južne Dalmacije je zelo tradicionalna vzgoja predvsem rdečih vin, v zadnjem času pa tudi belih. Plavac je tako značilna sorta za to področje, seveda pa mu družbo delajo tudi priznane avtohtone sorte kod so Pošip in Vugava. Vsekakor se polnost in okusnost teh vin ne da opisati, zato predlagamo, da se skupaj z nami prepričate, kam je pot vodila Odiseja, ki je s svojo ladjo zadel ob otok Mljet in,...

OKVIRNI PROGRAM:

petek, 27. april 2012

Dopoldan zbiranje v marini Kaštela pri Splitu, vkrcanje na jadrnice in izplutje ob cca. 14. uri proti otoku Hvaru. Privez v mestu Jelsa in degustacija v kleti Tomić. http://www.bastijana.hr/

sobota, 28. april 2012

Zgodaj zjutraj odrinemo proti mestu Hvar, do tja nas loči tri ure plovbe. Ustavimo na jutranji kavici, tržnica in ostale s Hvarom povezane aktivnosti. Popoldan odjadramo proti jugu, natančneje do Svete Nedelje, kjer je nova marina družine Plenković, ki velja za enega največjih vinogradnikov na Hrvaške. Privežemo se v marini in se vzpnemo v klet, kjer imamo degustacijo.

Pobočja otoka Hvara so domovanja s soncem obsijanih Plenkovičevih vinogradov. http://www.zlatanotok.hr

nedelja, 29. april 2012

Ker nas pot vodi naprej ni časa za lenarjenje, zjutraj odrinemo proti otoku Korčula, kjer se privežemo v znameniti vasici Vela luka, od tam se odpeljemo v vas Čara na pokušnjo avtohtonega vina Pošip.

ponedeljek, 30. april 2012

Vis bomo obiskali kot zadnji otok našega popotovanja.Tam obiščemo znamenito klet

Lipanovič, ki svoja vina neguje v starem podzemnem rovu JLA, ki je nekaj posebnega. Prav tako pa bomo zadnjo noč preživeli na zavezniškem letališču pri konobi Roki's, ki nas vedno razveseljuje s svojo Rogačico in dobrimi vini.

Torek , 1. maj 2012

Vsega lepega je enkrat konec, po jutranji kavici in zajtrku se odpravimo nazaj proti matični marini Kaštela pri Splitu, kjer predamo plovila in se odpravimo proti domu. Prihod domov v večernih urah.

PLOVILA:

BAVARIA 46 ali podobna plovila s 4 kabinami

4 kabine z dvojno posteljo, 2 wc, Topla vodo, Velik hladilnik, Tuš s toplo vodo, Vso varnostno opremo, Vso opremo za pripravo hrane, Pomožni čoln

CENA:

275 EUR / OSEBO v primeru, da je prijavljenih najamnj 8,16,24,32 oseb

250 EUR za člane KON-TIKI SAILING CLUB

Prijave sprejemamo do zapolnitve mest!

Za prijavo šteje plačan aranžma.

Cena vključuje:

- najem plovila

- skipper

- 4 nočitve na plovilih

- organizacijo in vodenje

- končno čiščenje

- 5x degustacija

- PRESENEČENJE!!! Na predvečer 1. Maja (30.4.) vrtimo na Visu.....

Cena ne vključuje:

- prevoza do izhodiščne marine

- prehrane za posadko in skiperja

- pijače na jadrnici

- privezi (če se bo le dalo bomo poiskali zastonj priveze)

- gorivo

Opomba: pridružujemo si vse pravice za spremembo programa zaradi slabega vremena ali višje sile!

Kapitan svetuje:

Gostje so na plovilu nameščeni v sobah po dva, na plovilu je posteljnina in odeje za vso posadko. S prtljago bodite skromni, saj prostora za le to ni veliko. Kaj več kot rahla športna oblačila, kratke hlače in majice, kakšno vetrovko in brisačo ter kopalke skoraj ne rabite.

Plovilo je zavarovano, gostje pa bodo za zavarovanje položili 100 eur/osebo v obliki kreditne kartice ali gotovine pred vkrcanjem na plovilo, ki jih bodo dobili nazaj v kolikor bo plovilo v takšnem stanju kot so ga tudi prevzeli. Prehrana na plovilu je organizirana po posadki, torej posadka se med seboj dogovori in zbere sredstva za nabavo hrane in pijače, ki se hrani na plovilu. Posadka prehranjuje tudi skiperja.

Info: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 795 633



 

Sobota 17 Mar 2012

Hrvaške navtične luke so v lanskem letu ustvarile 600,2 mio HRK (brez DDV) ali 81 mio EUR skupnih prihodkov, kar je 4,5% več kot v letu 2010.

Od skupnega zneska je kar 436 mio HRK oziroma 60 mio EUR prihodkov ustvarjenih iz naslova najema privezov. Prihodek so ustvarili v 98 lukah navtičnega turizma. Od tega je 61 marin, 37 pa je luk, ki so prilagojene navtičnemu turizmu. V vseh lukah skupaj je bilo v lanskem letu na volja kar 17.059 privezov.

Konec leta je bilo na stalnih privezih v lukah 14.286 plovil, kar je kar 1%  manj kot leto poprej. 85% plovil je bilo na privezih v morju, 15% pa na kopnem. Med vsemi plovili na privezih je bilo 48% motornih plovil, 47% jadrnic in 5% ostalih plovil.

Glede na zastavo pa je bilo konec leta v Hrvaških lukah privezano 34% plovil, ki plujejo pod Hrvaško zastavo, 18% pod Avstrijsko, 16% pod Nemško, 6,7% pod zastavo ZDA, 6,3 pod zastavo Slovenije in 5,5% pod Italijansko zastavo.

V tranzitu je bilo v lanskem letu 188.457 plovil, kar je kar za 8,5% manj kot v letu 2010.

Največje prihodke so ustvarile lani marine na področju Šibeniško Kninske župnije, kjer so zabeležili kar 3,6% rast.  Na drugem mestu je Zadarska župnija, ki pa je beležila rast kar 5,1%. Največjo rast prometa je lansko leto imela Primorsko Splitsko Dalmatinska župnija s 9,7%.

Sobota 17 Mar 2012

Ekipa Camper, je na domači regati v Aucklandu pričela regato z zelo dobrim štartom in takoj povedla floto jadrnic proti prvi boji. Svojo vodilno pozicijo je ekipa ohranila z dobrim jadranjem vse do konca in tako prva prijadrala preko ciljne črte.

Ekipa Camper, ki jo sponzorira špansko podjetje ima na Volvo Ocean Race kar dve domači pristanišči. Eno je v Španiji, drugo pa na Novi Zelandiji, v Aucklandu, od koder prihaja ekipa Emirates Team New Zeland. Na domačem terenu niso hoteli ničesar prepustiti naključju in so že takoj na začetku povedli. Prednost pred ostalimi ekipami jim je uspelo obraniti do konca. S 54 sekundnim zaostankom je ciljno črto preplula ekipa Pume, tretje mesto pa si je prijadrala ekipa Groupame.

Ekipa Sanya, s skiperjem Mikeom Sandersenom, ki je prav tako domačin, rojen v Aucklandu, se je uvrstila na četrto mesto, medtem, ko se je ekipa Telefonice, ki je do sedaj zmagala vse priobalne regate, uvrstila na zadnje mesto za ekipo Abu Dhabi Ocean Racing.

V skupni uvrstitvi je še vedno v vodstvu ekipa Telefonica s 122 točkami, pred ekipo Groupame s 104 in Camperja s 104 točkami, Na četrtem mestu je ekipa pume s 83 točkami, peti so jadralci Abu dhabi ocean Racing s 55, na zadnjem mestu pa je ekipa Sanya s 25 točkami.

Naslednja oceanska etapa, ki bo vodila iz Aucklanda v Itajaji v Braziliji se prične že jutri. Etapa bo dolga 12.418 km (6705 nmi) in bo vodila preko južnega oceana, do Falklandskih otokov in nato proti severovzhodu v brazilsko mesto Itajai.

Več slik v foto galeriji: Zmaga na obalni regati v Aucklandu domači ekipi

Sobota 17 Mar 2012

Po krajšem premoru so Barakude spet zajadrale, tokrat na regati Seascape Match Race 2012, ki je bila pretekli vikend v Portorožu.

Iz bloga Lene Koter:

"Pravijo, da je vse enkrat prvič. In tako se je tudi nam zgodilo, da smo prevrnile barko. Ups… :S V močnem sunku burje nismo pravočasno popustile jader, nagnilo nas je na 90 stopinj, Vesna, ki se ni imela za kaj držati, je padla v vodo, Katra je bingljala z boka, Lena pa s pripone. Da bi se barka postavila pokonci, je bilo potrebno popustiti flok in vang. Ko je šla Lena to “reševati,” se je barka še nekoliko bolj nagnila, dvižna kobilica je padla not in barka se je popolnoma prevrnila. Vse tri smo se skopale in lahko iz prve roke povemo, da morje pri 7 stopinjah ni nič kaj prijetna osvežitev!

V nedeljo smo po zmernem vetru dokončali round robin in regato smo s 5 zmagami in 2 porazoma zaključile na 3. mestu."

 

Vir: http://www.barakuda.si/

Petek 16 Mar 2012