Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V italijanski Gizzerii se je zaključila regata svetovnega pokala v kajtanju »Kite foil Gold Cup«, na kateri se je pomeril tudi slovenski predstavnik Toni Vodišek. Po drugem mestu na odprtem mladinskem italijanskem prvenstvu, ki se ga je na istem prizorišču udeležil dober teden pred tem, je tokrat v konkurenci 62 tekmovalcev iz 26 držav nekoliko slabše začel in na koncu končal na skupnem 15. mestu in kot drugi v kategoriji do 18 let.

Toni Vodišek: »Nisem startal najboljše, vendar se mi je uspelo zbrati in zadnji dan sem v zlati skupini vseh šest plovov končal med prvimi desetimi.« Zmage se je veselil Francoz Axel Mazella, na drugem mestu je končal Maxime Nocher, tretje mesto pa je osvojil Britanec Oliver Bridge.

Vir: JZS.si

Četrtek 21 Jul 2016

Ta vikend je v organizaciji Jadralnega kluba Horizont Poreč potekala regata »Odprto prvenstvo mesta Poreč«, na kateri so se v razredih optimist, laser 4.7 in laser radial pomerilo okoli 70 jadralk in jadralcev iz Italije, Hrvaške in Slovenije.

Slovenski jadralci so se ponovno izkazali, v razredu optimist je prvo mesto osvojil Martin Fras (JK Izola). V razredu laser radial se je zmage veselil Liam Orel (JK Jadro Koper), ki je letos že uspešno nastopal tudi na jadralni deski, peto mesto pa je osvojil Martin Peternelj (JK Jadro Koper). V razredu laser 4.7 pa je regato na četrtem mestu končal Andrej Fras (JK Izola).

Vir: JZS.si; Foto: Jure Orel

Četrtek 21 Jul 2016

V prvem članku o sidranju Nasveti za varno sidranje 1. del,  smo obdelali nekaj dejstev o sidranju in nekaj trikov za sidranje na različnih terenih. V drugem Nasveti za varno sidranje 2. del smo navedli nekaj tehnik sidranja v zalivih z omejenim prostorom. Tokrat bomo še dva načina sidranja in privez plovila na bojo v organiziranih sidriščih.

Tandemsko sidro

1. Tandemsko sidro

Tandemsko sidro je posebno sidro, ki je sestavljeno iz dveh sider, iz primarnega in sekundarnega sidra. Namenjeno je sidranju na terenu, kjer sidro slabo drži, v predelih, kjer se srečujemo z močnim morskim tokom, kadar pričakujemo večjo spremembo vremena ali pa v primeru nevihte.

Tandemsko sidro lahko kupimo, lahko pa si ga izdelamo sami s pomočjo dveh sider.

Primarno sidro je pritrjeno na plovilo, sekundarno sidro pa je pritrjeno na primarno sidro. Vertikalna sila, ki deluje na sidro, v primeru tandemskih sider deluje le na primarno sidro. Na sekundarno deluje le horizontalna, zaradi česar je možnost, da ga bi izvlekli izjemno majhna oziroma je ni. Sekundarno sidro se zato vkopava globlje v dno, povečuje upor in kompenzira silo s katero plovilo vleče primarno sidro.

Tandemsko sidro si lahko izdelamo iz dveh navadnih sider in verige ali vrvi, ki je dolga vsaj toliko, kolikor je dolžina plovila. Sekundarno sidro privežemo na krono primarnega sidra. Razdalja med njima naj bo vsaj tolikšna, kot je dolžina plovila.

Sidranje s tandemskim sidrom

Ko najdemo primerno sidrišče, najprej spustimo sekundarno sidro. Med počasno vzvratno plovbo spustimo celotno dolžino vrvi ali verige med obema sidroma in šele nato pričnemo s spuščanjem primarnega sidra in verige. Ko položimo primerno dolžino sidrne verige, preverimo, če je sidro prijelo. Dvigovanje sidra izvedemo v obratnem vrstnem redu, najprej dvignemo primarno sidro nato sekundarno.

Tehnika sidranja s tandemskim sidrom je približno 30% zanesljivejša od sidranja z enim sidrom. Posebej dobro se izkaže v slabih vremenskih pogojih, ko so v sidrišču valovi in ko pihajo močni vetrovi.

2. Bahamski način sidranja

Bahamski način sidranja je primeren za sidranje v sidriščih z omejenim prostorom in na področjih, kjer sidro slabše drži. Potrebujemo dve sidri, primarno in sekundarno. Primarno sidro spustimo na morsko dno v smeri vetra ali smeri morskega toka. Z vzvratno plovbo spustimo dvakratno dolžino potrebne sidrne verige ali vrvi. Na tem mestu spustimo drugo sidro in se s počasno plovbo v veter pomikamo proti primarnemu sidru ter preverimo, če je sekundarno sidro prijelo. Istočasno skrajšujemo verigo ali vrv primarnega sidra. Ko se pomaknemo med obe sidri, primerno prilagodimo dolžini obeh verig sider. Le ti ne smeta biti prekratki, da se lahko plovilo prosto vrti, ne da bi se zataknilo v eno izmed verig.

Ta način sidranja zagotavlja izjemno majhen radij po katerem se giblje plovilo po sidrišču. Je le nekaj metrov večji od dolžine plovila.

3. Sidranje na plovko

Plovka (boja, bova, kolpo morto) je en izmed najbolj sigurnih načinov sidranja in zavzema najmanj prostora v sidrišču. Sestavljena je iz treh ključnih elementov. Utež položena na morsko dno, plavajoča boja in muring vrv, ki povezuje plovko in utež.

Privez na plovko

Privez plovila na plovko

Ko priplujemo v sidrišče s plovkami, se moramo prepričati, da je velikost uteži oziroma njene teže dovolj velika za privez našega plovila. Betonska kocka dimenzij 1x1x0,5m ima težo 1,2 t in zadostuje za privez plovila teže do 10 t (dejanska teža betonske kocke v vodi je zmanjšana na 700 kg zaradi vzgona vode). Prepričati se moramo tudi o razdalji med bojami. Upoštevati moramo dolžino našega in sosednjih plovil, dolžino privezne vrvi in dolžino muring vrvi. V primeru brezvetrja bodo plovila krožila okrog posamezne plovke in krme plovil lahko trčijo. V večini organiziranih sidrišč so razdalje zadovoljive. Če imate plovilo daljše od 15 m, preverite razdalje!

Ko izberemo plovko za privez, se ji približamo s krmo, ker je nižja kot premec. Na krmi bomo bliže boji in predvsem niže. Če je premec plovila visok, se lahko zgodi, da je muring vrv prekratka in je ne uspemo dvigniti dovolj visoko. Z mornarsko  kljuko ujamemo uho na vrhu plovke in jo potegnemo k sebi. Privezno vrv ne privezujemo skozi uho na vrhu plovke, temveč direktno na uho muring vrvi, ki je pripeta na plovko na spodnji strani. Boja ni konstruirana za privez na zgornjem ušesu. Le ta je namenjen le za lovljenje. Privezno vrv pritrdimo na bitev plovila. Dolžina mora biti najmanj 3m.

V določenih sidriščih, kot je Mala Rava na otoku Rava, Bobovišča in Lučice W na otoku Brač, Maračol na otoku Unije imamo poleg muring vrvi na voljo še krmno vrv za privez krme na obalo. Plovilo v tem primeru ne kroži več okrog plovke, zavzema izjemno malo prostora in omogoča bolj gosto postavitev plovk.

Več nasvetov za varno sidranje:

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

Teorija sidranja 1.del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Sreda 13 Jul 2016


Tudi v letošnji sezoni je v MOTO-NAUTIKI, možnost najema plovila / gumenjaka!


Za vse, ki imate ustrezno dovoljenje za plovbo z gumenjakom po morju ali celinskih vodah - izkoristite možnost najema gumenjaka Silver Line S420 ali Golden Line G500! Z odlično kombinacijo razkošja in praktičnega oblikovanja GRAND-ova modela ponujata veliko zmogljivosti in vrhunsko vodljivost čolna. Čoln zadovolji potrebe izkušenih in pustolovskih navtikov!

Poleg najema čolna, pa lahko v prodajno - servisnem salonu Moto-Nautike, ki se nahaja na Ptujski cesti 63 - Miklavž pri Mariboru, najdete veliko ponudbo dodatne opreme za vodne športe in adrenalinske navdušence. V primeru, da je vaš stalni naslov zelo oddaljen, imate možnost nakupa iz naslonjača, preko spletne trgovine, ki se nahaja na spletnem naslovu: http://motonautika-shop.com/nauticna-oprema.html. Vabljeni!

Več na:

- http://moto-nautika.com/rent-a-boat-g500/
- http://moto-nautika.com/rent-boat-s420/

REZERVACIJA PREKO TELEFONA - 02 629 04 00 ali  031 386 951

Sreda 13 Jul 2016

Še nekaj dni nas loči in vstopili bomo v prvo polovico meseca. V juliju nas je pričakalo kar nekaj vročinskih valov, v prihodnje pa nam vremenoslovci ne obljubljajo nič kaj presenetljivih sprememb.

Julij in avgust bosta vroča, kot se za poletje spodobi! Vendar ne bo vroč samo prihajajoči mesec.  Vroče cene že čakajo vse ljubitelje navtike in adrenalinskih navdušencev vodnih športov. Obiščite največji prodajno - servisni center na Štajerskem, Moto Nautiko v Miklavžu pri Mariboru, ali pa obiščite spletno prodajalno, ki se nahaja na naslovu "www.motonautika-shop.com". Poletni popusti so izbrani na določene sezonske artikle in se bodo skozi celoten mesec spreminjali! Zato ne zamudi svoje priložnosti in izkoristi vročinski val MOTO NAUTIKE!


Več na:

Izkoristite eno izmed zadnjih priložnosti za znižan nakup in vpišite promo kodo »enavtika«, v spletni prodajalni www.motonautika-shop.com.
Promocijska koda, ki velja samo za bralce novic eNavtike, velja na blagovne znamke JOBE in DEVOCEAN. Veljavnost kode bo veljala od četrtka 14.7.2016 in do srede 20.7.2016 do 9. ure zjutraj. Popust velja na celoten nakup!


Sreda 13 Jul 2016

Vsa plovila, ki so daljša od 5m in imajo na krovu možnost prenočevanja-ležišča in plujejo po Hrvaških vodah, so dolžna plačati pavšalno turistično takso. Turistična taksa se plačuje glede na dolžino plovila in obdobje v katerem se bo plovilo uporabljalo za plovbo. Najkrajše obdobje za katerega je možno plačati pavšalno turistično takso je 8 dni, največ pa eno leto. Zavezanec za plačilo je lastnik plovila oziroma njegov uporabnik. Takso je potrebo plačati, pred izplutjem. Znesek se lahko poravna v vseh luških kapitanijah in njihovih izpostavah. V kolikor izplujete s plovilom, za katerega ni plačana pavšalna turistična taksa, znaša kazen med 1.000 do 5.000 HRK.

Zneski pavšalne turistične takse za plovila (za leto 2016):

Za leto 2019 v članku:  Višina turistične takse za plovila na Hrvaškem v letu 2019

Dolžina plovila Časovno obdobje Znesek v HRK
5 – 9 m do 8 dni 150,00
  do 15 dni 300,00
  do 30 dni 400,00
  do 90 dni 600,00
  do 1 leta 1.000,00
9 – 12 m do 8 dni 200,00
  do 15 dni 350,00
  do 30 dni 500,00
  do 90 dni 650,00
  do 1 leta 1.100,00
12 – 15 m do 8 dni 300,00
  do 15 dni 400,00
  do 30 dni 600,00
  do 90 dni 750,00
  do 1 leta 1.300,00
15 – 20 m do 8 dni 400,00
  do 15 dni 500,00
  do 30 dni 700,00
  do 90 dni 850,00
  do 1 leta 1.500,00
Preko 20 m do 8 dni 600,00
  do 15 dni 800,00
  do 30 dni 1.000,00
  do 90 dni 1.300,00
  do 1 leta 1.700,00
Sreda 13 Jul 2016

Dober teden pred začetkom svetovnega pokala sta se mlada kajtarja Marina in Toni Vodišek v italijanski Gizzeriji udeležila mladinskega odprtega italijanskega prvenstva.

Med udeleženci, ki so se potegovali za čim boljše uvrstitve sta Koprčana odlično nastopila, v konkurenci deklet se je zmage veselila Marina Vodišek, v moški konkurenci pa je Toni Vodišek osvojil končno drugo mesto. Slovenska predstavnika nadaljujeta z dobrimi rezultati, ki so lepa napoved za mladinske olimpijske igre, ki bodo leta 2018 potekale v Buenos Airesu in na katerih bo kajtanje ena od štirih jadralskih disciplin.

Vir: JZS.si; foto: FB Marina&Toni Vodisek

Sreda 13 Jul 2016

V soboto pozno popoldne se je slovenski potapljač na dah odpravil na potapljanje v bližino rta Njivice na severovzhodni strani otoka Rab. Ker se ni vrnil do večernih ur, je njegov oče ob 19.45 uri, poklical na pomoč.

16 letni slovenski potapljač N.S. se je odpravil na potapljanje okrog 18.00 ure. Ker se ni vrnil do 19.45 ure, so poklicali na pomoč. V reševalno akcijo se je vključilo plovilo luške izpostave Lopar in več privatnih plovil. Kmalu po začetku iskalne akcije, že ob 20.28 uri, so našli truplo pogrešanega potapljača. Truplo so vkrcali na plovilo luške kapitanije, ter ga odpeljali v marino Črnika, pri znani plaži San Marinu na vzhodni strani otoka Rab.

Vzrok smrti potapljača še ni jasen.

Vir: MMPI; slika je simbolična

Ponedeljek 11 Jul 2016

V petek, 8.7.2016,  se je hrvaški turist odpravil z vodnim kolesom na plovbo. Ob 17.30 uri je izplul iz zaliva Koromašna na otoku Murter.

Ker se ni vrnil do ponoči, so ob 1.20 uri poklicali na pomoč. Proti otoku se je nemudoma odpravilo več plovil Pomorske policije in pričelo z iskanjem pogrešanega. Ob 2.10 uri so pogrešanega D.B. našli žal preminulega.

Kako je prišlo do tragične nesreče še ni jasno.

Vir: MMPI; slika je simbolična

Ponedeljek 11 Jul 2016

V francoskem mestu Crozon-Morgat pa se je z zadnjimi plovi zaključilo evropsko prvenstvo razreda laser 4.7. Od slovenskih predstavnikov je po dvanajstih odjadranih plovih najvišje uvrščena Lin Pletikos, ki v konkurenci 88 jadralk prvenstvo končuje na desetem mestu. Naslov evropske prvakinje je osvojila Belgijka Anouk Geurts, na drugo mesto se je uvrstila Italijanka Federica Cattarozzi, tretje mesto pa je osvojila Nizozemka Annabelle Westerhov.

Med jadralci se je Taš Kolman v konkurenci 212 jadralcev uvrstil na končno 90. mesto, Nicolo Kravanja na 152., Luka Lovrič na 165., Maj Musa-Olivieri na 167. in Toni Rebec na 174. mesto. V konkurenci jadralcev do 16 let pa je Luka Lovrič prvenstvo končal na 64., Toni Rebec pa na 70. mestu. Naslova evropskega prvaka se je veselil Grk Dimitris Papadimitriou, drugi in tretje mesto pa sta osvojila italijana Guido Gallinaro in Alessandro Fornasari.

Vir: JZS.si; Foto:  Thom Touw Photograph

Nedelja 10 Jul 2016