Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V nedeljo ob 14.05 uri so z nemške jadrnice Caprich poklicali na pomoč. Zaradi slabih vremenski razmer sta bila dva člana posadke v nevarnosti, da ju z jadrnico odnese na skale otoka.

Nemški jadralec M.W. in jadralka N.B. sta v nedeljo plula po Vrgadskem kanalu, med otokom Arta Vela in Vrgada. Zaradi slabega vremena sta izgubila nadzor nad jadrnico. Nevarno sta se bližala skalam otoka. Poklicala sta na pomoč. Proti njima je nemudoma izplulo plovilo Luške izpostave Murter. Ko so pripluli na pozicijo, sta jadralca z jadrnico že trčila v stene obale in prebila premec plovila in del boka. V jadrnico je začela vdirati voda.

Plovilo luške kapitanije, je jadrnico hitro privezalo in potegnilo v luko Hramina, kjer so jo varno usidrali ob 15.30 uri.

Slika: Nemška jadrnica, ki je nasedla na obali otoka Maun

Torek 26 Jul 2016

V Medembliku na Nizozemskem so jadralke in jadralci v vetru, ki je pihal s hitrostjo od 7 do 15 vozlov odjadrali prve tri plove svetovnega prvenstva razreda 29er.

Slovenske predstavnika Rok Verderber in Klemen Semelbauer sta odlično začela, v cilj sta dvakrat prijadrala na prvem mestu pred vso konkurenco in zabeležila še eno četrto mesto in sta tako po prvem dnevu na odličnem drugem mestu. Pred njima sta samo še Nizozemca Lars Postma in Quinten Bramervaer z enakim izkupičkom točk. Mara Turin pa je s svojo flokistko Romunko Ebru Bolat po prvem dnevu na 106. mestu.

Vir: JZS.si; Foto:  Matias Capizzano / 29er World Championship 2016

Torek 26 Jul 2016

V četrtek, 21.7.2016, je angleška jedrska podmornica v bližini Gibraltarja, trčila v tovorno ladjo.

Podmornica je utrpela poškodbe trupa, Britansko obrambno ministrstvo pa zatrjuje, da nuklearni reaktor ni poškodovan, kakor tudi nihče od članov posadke. Na podmornici MHS Ambush ni jedrskega orožja. Je del flote, ki je opremljena le z balističnim orožjem.

Do nesreče je prišlo v bližini Gibraltarja, ko je bila podmornica potopljena in je izvajala taktične vaje. Britanci zatrjujejo, da zaradi nesreče podmornice ni potrebno skrbeti in da varnost ni ogrožena.

Vir: REUTERS, Foto: Jon Nazca, (c) Copyright Thomson Reuters 2016

Ponedeljek 25 Jul 2016

Nov motor Volvo Penta s prostornino 8 litrov, bo prvič predstavljen na navtičnem salonu v Sydneyu.

Motor je namenjen za vgradno v rekreativna plovila in bo v kombinaciji z IPS pogonom sigurno izjemno priljubljen pri navtikih. Premierno ga bodo vgradili v športno jahto Rivera 4800. Poleg motorja in IPS pogona bo Volvo Penta poskrbel tudi za upravljanje z Joystickom, upravljanje z baterijami, e-Key daljinsko upravljanje plovila in Glass Cockpit, ki so ga izdelali v sodelovanju z Garminom.

Novi motorji D8 bodo imeli 6 valjev v vrsti, prostornino 7,7l in bodo razvili med 550 in 600 KM. Na voljo bodo kot notranji motorji za pogon preko osovine, ali pa v različici z IPS pogonom.

Tehnični podatki:

Motor D8-550 D8-600
Št. cilindrov 6 v vrsti 6 v vrsti
Vrsta 4-taktni, direktni vbrizg, turbopolnilnik 4-taktni, direktni vbrizg, turbopolnilnik
Prostornina 7700 cm3 7700 cm3
Teža 840 kg 840 kg
Moč na osovini, kW (KM) @ 2900 obratih 405 (550) 441 (600)
Največji navor @2000 obratih 1665 Nm 1755 Nm
Poraba goriva g/kWh @2400 obratih 205 (0.332) 207 (0.335)
Poraba max 108 l/h (pri 2900 obratih/min) 120 l/h (pri 3000 obratih/min)

Več informacij pri uvozniku As-Boats d.o.o. www.as-boats.si, tel.: +386 2 608 41 41

Ponedeljek 25 Jul 2016

Ameriška vojaška ladja USS Thach je 29 let služila v vojaški mornarici. Po številnih mednarodnih misijah so jo izključili iz aktivne službe. Ladjo so očistili vseh škodljivih snovi in pripravili za potopitev.

Meseca junija so v Pacifiku potekale vojaške vaje imenovane Rim. Fregata USS Thach je še zadnjič služila vojaški mornarici. Uporabili so jo za tarčo, na kateri so lahko v živo testirali bojno orožje in njihove učinke. V vaji, kjer sodeluje preko 26 mornaric različnih držav, je sodelovalo 20 ladij in podmornic, 200 letal in preko 25.000 vojakov. V ladjo so izstrelili številne torpede in raznovrstne izstrelke. Potopitev si lahko ogledate v spodnjem videu:

Vir: youtube.com

Ponedeljek 25 Jul 2016

V Sopotu na Poljskem je v petek z zadnjimi plovi zaključilo evropsko prvenstvo v jadranju na deski Tehno293 plus. Jadralci so se v petih dneh pomerili v 15 plovih, med njimi tudi v maratonu in slalomu.

Od slovenskih predstavnikov je Toni Vrščaj se je uvrstil na skupno osmo mesto in na petem mestu v evropski razvrstitvi kategorije do 19 let, Maks Vrščaj pa prvenstvo končuje na 28. mestu. Zmage se je veselil Poljak Marcin Urbanowicz, drugi je jadralec iz Hong Leung Po Hei, tretji pa Norvežan Kristian K Wendelborg.

Vir: JZS.si; Foto: Robert Hajduk

Ponedeljek 25 Jul 2016

V Italiji se je včeraj z zadnjimi plovi zaključilo odprto evropsko prvenstvo razreda optimist, na katerem se je pomerilo 290 mladih jadralk in jadralcev iz 47 držav (34 evropskih). Slovenska reprezentanca v sestavi Matej Planinšič (JK Pirat Portorož), Gašper Strahovnik (JK Pirat Portorož), Caterina Sedmak (JK Izola), Špela Hajdinjak (JK Olimpic), Jaka Romih (JK Pirat Portorož), Alja Petrič (JK Jadro Koper), Klemen Petrovič (JK Jadro Koper) in Celestina Sabadin (JK Pirat Portorož), s spremljevalcema, reprezentančnim trenerjem Mitjo Mikulinom in vodjem reprezentance Luko Verzelom je uspešno zaključili prvenstvo.

Po prvem delu prvenstva so se štirje slovenski jadralci uvrstili v zlato skupino, Caterina Sedmak in Špela Hajdinjak med jadralkami ter Gašper Strahovnik in Matej Planinšič med jadralci, drugi štirje pa so z jadranjem nadaljevali v srebrni skupini.

Po desetih odjadranih plovih Gašper Strahovnik evropsko prvenstvo končuje na odličnem 14. mestu (12. mesto v evropski razvrstitvi), Matej Planinšič na 42. mestu, Jaka Romih je dosegel 18. mesto v srebrni skupini (skupno 70.), Klemen Petrovič pa 20. mesto (skupno 72.). Zmage in naslova evropskega prvaka se je veselil Nemec Mewes Wieduwild, drugo mesto je osvojil Richard Schultheis z Malte, na tretjem mestu pa je končal Italijan Paolo Peracca.

Med jadralkami je najvišje uvrščena Slovenka Caterina Sedmak na 21. mestu (19. mesto v evropski razvrstitvi), Špela Hajdinjak prvenstvo končuje na 22. mestu, Alja Petrič je osvojila 5. mesto v srebrni skupini (skupno 58. mesto), Celestina Sabadin pa 17. mesto (skupno 70.). Prvo mesto in naslov evropske prvakinje je osvojila Italijanka Gaia Bergonzini, na drugem mestu je Antonia Schultheis z Malte, na tretjem mestu pa je še ena domačinka Melina Pappa.

Slovenski jadralci se z novimi izkušnjami vračajo v Slovenijo. Lep uspeh pa sta dosegla varovanca slovenskega trenerja Maurizia Benčiča, brat in sestra z Malte, ki sta osvojila srebrni medalji, Antonia Schultheis med jadralkami in Richard Schultheis med jadralci.

Vir: JZS.si; Foto: Antonio Ruberto

Petek 22 Jul 2016

Kot vsako leto, tudi letos hrvaška pomorska policija in luške kapitanije izvajajo poostren nadzor nad plovbo. Poleg vsakodnevnega rednega nadzora, so 20.7. izvedli akcijo povečanega nadzora plovbe »Varnost na morju 2016« na področju Splita in Reke.

Na področju Splita je poostren nadzor potekal v Kaštelanskem zalivu, Omišu, Baški Vodi, Pučiščih, Postiri, Sumartinu, Makarski, Podgori, Igranah, Tučepih, Milni, Bolu, Jelsi, Paklenih otokih in področju otokov Veli in Mali Drvenik. V akciji so skupno pregledali 56 plovil. Med njimi 3 ladje in 53 jaht. Presenetljivo je bilo med njimi kar 40 plovil registriranih na Hrvaškem in le 16 v drugih državah. Število prekrškarjev med pregledanimi plovili je bilo kar 28. Največ, kar 17 jih je glisiralo v področju, kjer je to prepovedano. Trije med njimi niso imeli vinjete oziroma plovnega dovoljenja, trije niso imeli potrebnih dovoljenj za upravljanje s plovilom, eno plovilo pa ni bilo tehnično primerno za plovbo. V akcijo si izrekli 28 prekrškovnih nalogov v vrednosti 48.400 HRK (6.500 EUR).

Na področju Reke so akcijo povečanega nadzora izvajali s plovili luške kapitanije in njihovih izpostav. V enem samem dnevu so pregledali 83 plovil. Med njimi je bilo 31 registriranih na Hrvaškem in 52 v drugih državah. Izrekli so 24 mandatnih kazni in 4 prekrškovne naloge, štirje morjeplovci pa so dobili le opozorilo. V akcijo so izdali plačilne naloge v vrednosti 4.566 HRK (600 EUR). Na področju Reke očitno navtiki bolje poznajo pravila varne plovbe. Kljub temu, da so plovila luške kapitanije preplule preko 370 nmi v enem samem dnevu, niso zasledili niti enega prekrška glisiranja v pasu 300 od obale, kjer je to prepovedano. Večino prekrškov je bilo manjših, kot je nepopolna dokumentacija na plovilu, dva prekrška pa sta bila izrečena celo kopalcem, ki so plavali na preveliki razdalji od obale.

Vir: MMPI

Petek 22 Jul 2016

 

Prihajajoče olimpijske igre bodo za jadralca razreda finn, Vasilija Žbogarja, že pete, ima tudi dve olimpijski medalji in v Riu bi zbirko rad še povečal. Še preden pa se bo z jadrnico podal na regatna polja v zalivu Guanabara, ga je doletela posebna čast, kot zastavonoša bo na otvoritveni slovesnosti na stadion popeljal slovensko olimpijsko reprezentanco:

“To je zame posebna čast, pa tudi nagrada za moje dosežke. Slovenske simbole sem vedno zelo spoštoval, z zastavo v rokah slavil bron v Atenah in srebro v Pekingu. Hvala vsem za zaupanje, upam, da vas tudi v Riu ne bom razočaral.”

Pred dnevi se je Izolan vrnil s priprav v Riu, zdaj mesto in prizorišče že precej dobro pozna:

“V Riu je vse, kar se tiče jadralskih tekmovanj, pripravljeno, marina je urejena, morje pa je zelo mazano. Rio je veliko, zahtevno mesto, potrebno je biti zelo pazljiv, dosti je nepridipravov, potrebno se je izogibati nevarnih lokacij. Narava pa je lepa, razen morje kot sem že povedal.”

Tako kot med vsemi pripravami v Braziliji je tudi zdaj veliko časa preživel na morju:

“Dobro smo trenirali, mogoče celo malo preveč, ampak smo morali dobro spoznati razmere in dobiti še kakšne informacije. Proti koncu priprav se je malo že poznala utrujenost in materialov nismo več testirali, kajti ko si utrujen je težko testirati in biti objektiven. Smo pa dobili dosti informacij o regatnih poljih in samem prizorišču olimpijskih iger, kar nam bo avgusta prišlo še kako prav.”

Žbogar pa je dobil precej informacij tudi o tekmecih in njihovi opremi, predvsem jadrnih. Na priprave na prizorišče olimpijskih regat je odšel z željo, da bi testiral jadro za lahek veter:

“Novo jadro smo preizkusili, ni slabo, ampak smo videli, da ima večina jadralcev jadro švedskega proizvajalca, jaz imam pa od angleškega. Jadrali so dobro in tudi jaz sem naročil to jadro. Testiral ga bom, ko grem naslednjič v Rio. Se mi zdi, da psihološko je boljše, da imam čim bolj podoben material kot ostali, tako da je to za mene dosti lažje. Prihajam iz razreda laser, v katerem so vse jadrnice enake in če imam enake materiale kot ostali je zame boljše, ker potem je vse več ali manj odvisno od jadralca.”

Nekaj dela pred začetkom iger je torej še ostalo, zdaj se je Vasilij za nekaj dni umaknil na Banjško planoto:

“Tu sem na višinskih pripravah, hodim pa tudi da kondicijske treninge v Novo Gorico. Počutim se dobro, nekaj napetosti je, ampak ker so to že moje pete olimpijske igre, sem tega že vajen. Vem da je pred mano pomembna regata, zdaj želim v miru opraviti še zadnji del priprav.”

V Sloveniji bo Žbogar le še nekaj dni, saj že 22. julija spet potuje v Rio, kjer bo opravil še nekaj testiranj, treningov in se pripravil na olimpijske regate.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Četrtek 21 Jul 2016

V italijanski Gizzerii se je zaključila regata svetovnega pokala v kajtanju »Kite foil Gold Cup«, na kateri se je pomeril tudi slovenski predstavnik Toni Vodišek. Po drugem mestu na odprtem mladinskem italijanskem prvenstvu, ki se ga je na istem prizorišču udeležil dober teden pred tem, je tokrat v konkurenci 62 tekmovalcev iz 26 držav nekoliko slabše začel in na koncu končal na skupnem 15. mestu in kot drugi v kategoriji do 18 let.

Toni Vodišek: »Nisem startal najboljše, vendar se mi je uspelo zbrati in zadnji dan sem v zlati skupini vseh šest plovov končal med prvimi desetimi.« Zmage se je veselil Francoz Axel Mazella, na drugem mestu je končal Maxime Nocher, tretje mesto pa je osvojil Britanec Oliver Bridge.

Vir: JZS.si

Četrtek 21 Jul 2016