Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevNa odprtem evropskem prvenstvu finnov je bila danes na sporedu regata za odličja, a je ta zaradi berzvetrja odpadla in včerajšnji rezultati so obveljali kot končni. Vasilij Žbogar (JK Burja), ki je od drugega regatnega dne dalje vodil skozi vse prvenstvo, je tudi včeraj zaključil kot vodilni v skupnem seštevku (24 točk), sedem točk pred drugouvrščenim, Britancem Edwardom Wrightom (31 točk). Na tretjem mestu v absolutni razvrstitvi je Novozelandec Andrew Murdoch (48 točk), četrti absolutno pa je spet Evropejec, Nizozemec Pieter-Jan Postma s 50 točkami.
Grk Ioannis Mitakis, ki je branil lansko zlato, je zaključil na skupnem 29. mestu, Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić, ki je bil lani bronast, pa bi po včerejšnjem BFD danes z dobrim jadranjem sicer imel možnosti za bron, a je zaključil na skupnem šestem mestu.
Na Baltskem morju se je med 19.-27.7. zbralo rekordno število jadralcev, kar 116 iz 29 držav, od tega 23 jadralcev iz neevropskih držav. Poleg Vasilija Žbogarja so na njem nastopili številni drugi olimpijci, med njimi dobitnik bronaste medalje iz Londona, Francoz Jonathan Lorbert, četrtouvrščeni Nizozemec Pieter-Jan Postma ter Španec Rafael Trujillo, ki je bil v Londonu osmi, v Atenah pa srebrn. Naslov evropskega prvaka je branil Grk Ioannis Mitakis, naš Vasilij pa lansko srebro, ki ga je prislužil v italijanskem Scarlinu. Za čimboljše uvrstitve so se potegovali še številni drugi evropski in svetovni prvaki iz preteklih let, med njimi tudi Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić, bronast na lanskem EP.
Vasilij je pred začetkom prvenstva povedal: »Na letošnjem evropskem prvenstvu si želim čim bolje nastopiti, saj prvenstvo predstavlja enega od vrhuncev letošnje sezone in hkrati pomemben korak na poti do mojega naslednjega velikega cilja v Riu. Temu cilju sem popolnoma predan in zavzeto treniram. Čaka me še dosti dela, ampak prepričan sem, da sem na pravi poti.«
Svetovno prvenstvo za optimiste na Gardskem jezeru je končano! Svetovni prvak je postal singapurski jadralec Loh Jia Yi, podprvak Nemec Nils Sternbeck in bronast še en singapurski jadralec, Tan Edward. Tudi naši so jadrali odlično, Liam Orel je zaključil na 16. mestu, Jani Germani pa je med deklicami medalja ušla za las.
Čez 250 mladih jadralcev iz rekordnega števila držav, kar oseminpetdesetih, se je zbralo na Gardskem jezeru v sosednji Italiji, ker so se v Rivi pod okriljem JK Fraglia Vela Riva pomerili na svetovnem prvenstvu razreda optimist. Jadralci so pripotovali z vseh koncev sveta, tudi iz Brazilije, Singapurja, ZDA, Rusije, Ukrajine, Argentine, Čila, Peruja, Hong Konga in Nove Zelandije.
Slovensko reprezentanco so sestavljali dvakratna – in aktualna evropska prvakinja Mara Turin ter Jana Germani med deklicami, med dečki pa Liam Orel, Toni Vrščaj in Taš Kolman.
Liam Orel je danes, na zadnji dan, spet jadral zelo dobro in prvenstvo, ki ga je bolan začel na 92. mestu, zaključuje na odličnem 16. mestu na svetu v konkurenci 259 jadralcev. Prvih 20 jadralcev je bilo na podelitvi še posebej nagrajenih in tako je Liam na oder ponesel slovensko zastavo! Jani Germani se žal ni uspelo uvrstiti med prve tri deklice, a zaključuje na četrtem mestu na svetu (44. absolutno) in si prav tako zasluži vse čestitke. Toni Vrščaj končuje na dobrem 103. mestu, takoj za njim je v absolutni razvrstitvi aktualna evropska prvakinja Mara Turin, ki se je med deklicami uvrstila na dobro 15. mesto. Taš Kolman je bil 110.
Po zelo napornem prvenstvu z nestabilnim vetrom in težkimi regatami so naši v ekipnem jadranju zaključili na 9. mestu med 58 državami, prav tako pa zelo dobro odjadrali tudi posamično ter se vsi uvrstili v prvo polovico flote.
Trener Jure Orel: »Za nami je zelo težko prvenstvo, rekordno v vseh pogledih - po številu držav, številu jadralcev ... Naši so izredno dobro funkcionirali kot ekpa. Pogoji sicer nekaterim niso bili pisani na kožo, Mara, Toni in tudi Taš so bili za nekoliko močnejše vetrove prelahki, a so do konca jadrali srčno in požrtvovalno in si zato zaslužijo še posebno pohvalo. Vse pohvale izrekam našim jadralcem tudi v imenu vodje poti Gorazda Frasa, ki se mu kot trener še posebej lepo zahvaljujem, saj je tako brezhibno skrbel za organizacijo, za naše jadralce in zame osebno, da si boljšega vodje poti ne bi mogel niti zamisliti. Končni rezultat je odličen, 16. mesto je eden boljših slovenskih rezultatov na SP in tudi kot ekipa so dosegli lep uspeh, delovali so disciplinirano, polni optimizma in že dolgo nismo imeli "v rokah" tako dobre ekipe.«
Včeraj so organizatorji evropskega prvenstva razreda finn v Warnemündeju pod streho spravili tri plove in tako nadomestili zaostanek prvega dneva, ko je flota finnov zaradi pomanjkanja vetra ostala na kopnem. Vasilij Žbogar je bil po odličnem včerajšnjem dnevu, danes v prvem plovu osmi, v drugem tretji, v zadnjem plovu pa je imel po dobrem začetku ponovno smolo z opremo, saj mu je počil bum. Izgubil je nekaj mest in le s težavo prijadral v cilj kot 13.
Po odbitem najslabšem rezultatu kljub težavam še vedno ostaja v vodstvu. Tik za njim sta dobitnik bronaste olimpijske medalje iz zadnjih olimpijskih iger, Francoz Jonathan Lorbert na drugem mestu in Britanec Ed Wright na tretjem.
»To evropsko prvenstvo pa res nimam sreče z materijalom. Zadnjo regato sem bil drugi, ko mi je počil bum. Izgubil sem kar precej mest, čudež je, da sem regato sploh končal.« je po zaključku današnjega dne povedal Vasilij Žbogar.
Pred jadralci so še trije dnevi jadranja, v danes in v petek jih čakata po dva plova, v soboto pa deset najuspešnejših še regata za medalje.
Navtično podjetje Bravo International d.o.o. prihaja iz Maribora. Je slovensko podjetje z dolgoletnimi izkušnjami na navtičnem področju. Svoje storitve tržijo pod imenom Bravo Yachting.
O podjetju
Podjetje deluje na številnih navtičnih področjih. Največ zmogljivosti je usmerjenih v najem plovil na področju Jadrana, Grčije, Turčije, Španije, na Karibih in tudi na Tajskem. Če želite poleg Jadrana spoznati tudi druge navtične destinacije po svetu, vam bodo z veseljem zagotovili primerno plovilo na katerem drugem koncu Mediterana ali pa na bolj eksotičnih svetovnih morjih.
Prodaja plovil
V podjetju zastopajo plovila blagovnih znamk AQUA ROYAL, ADMIRAL BOATS in REMUS za področje Slovenije, Hrvaške, Srbije in Črne gore. Vsa plovila v njihovem prodajnem programu se lahko pohvalijo z izjemno kvaliteto izdelave, svojo drugačnostjo in izjemno praktičnostjo, glede na namen uporabe. Plovila so cenovno zelo ugodna in si jih lahko brez težave privoščimo tudi v sedanjih časih. Po nakupu plovila v njihovem podjetju, bodo skrbeli tudi, da bo vzdrževanje čim enostavnejše. V kolikor pa se boste odločili raje za nakup rabljenega plovila, imajo v podjetju Bravo Yachting vedno na voljo preko 100 različnih plovil.
Izobraževanje
Da bo plovba z vašim novim plovili varna, organizirajo navtična izobraževanja. Pri Bravo Yachting lahko pridobite vsa potrebna znanja za uspešno opravljanje izpita za Voditelja čolna in radiotelefonijo. Za tiste, ki pa želijo svoje teoretično znanje nadgraditi, organizirajo štiri dnevne praktične tečaje na jadrnicah, kjer boste osvojili vsa potrebna znanja za brezskrbno upravljanje vašega ali pa najetega plovila.
Prav tako bodo pri podjetju Bravo Yachting poskrbeli za:
- pripravo, organizacijo in izvedbo team buildingov ali seminarjev na jadrnicah,
- svojim strankam nudijo brezplačno pomoč pri pripravi jadralskih rut, ter svetujejo pri izbiri marin, luk ter sidrišč za varen privez, ter pravilno izbiro gostiln, kjer bo lahko vsak skipper zadovoljiv svojo lačno posadko,
- pomagajo in posredujejo pri ureditvi registracij plovil pod domačimi ali tujimi zastavami.
Najem plovil
Hrvaška podružnica podjetja BRAVO JAHTING d.o.o., ima v lasti čartersko floto jadrnic BAVARIA 44, 37 in 32. Poleg lastne flote pa vam lahko zagotovijo najem ene izmed 450 odlično opremljenih plovil. Radi se pohvalijo z najhitrejšimi prevzemi plovil, brezplačnimi plani jadranja in nasveti za varno plovbo, ki so vedno neprecenljive vrednosti. Plovila, ki jih boste najeli pri njih so vedno odlično pripravljena za plovbo. Nahajajo se v različnih marinah na Mediteranu in sicer vse od Rovinja do Dubrovnika. Če so vaši apetiti nekoliko večji in se odločite za jadranje izven Jadranskega morja, pa vam bodo zagotovili plovilo v Grčiji, Španiji, Italiji, Turčiji, ali pa na eksotičnih Karibih in Tajski. Za plovila iz njihove ponudbe vedno zagotavljajo ugodne cene. Po najemu plovila bodo poskrbeli tudi za vašo varnost na morju. Intervencijska plovila, ki so v pripravljenosti vzdolž celotne Jadranske obali, vam bodo priskočila na pomoč, v kolikor bo na vašem navtičnem dopustu prišlo do kakršnihkoli zapletov.
Kontaktni podatki
BRAVO YACHTING - BRAVO INTERNATIONAL d.o.o.
Hermankova ulica 3, 2000 Maribor - Slovenija
tel slo : +386(0)41 610 702;
tel cro : +385(0)98 503 189
fax : +386(0)59 172 850
email : Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
web : www.bravo-yachting.com
V ponedeljek se je v Nemčiji začelo odprto evropsko prvenstvo razreda finn, ki je v Warnemünde na severu Nemčije pripeljalo 116 jadralcev iz 29 držav. Eden od vrhuncev sezone in močna konkurenca za najuspešnejšnejšega slovenskega jadralca predstavlja težko preizkušnjo in hkrati velik izziv na njegovi poti do olimpijskih iger v Riu 2016.
Evropsko prvenstvo razreda finn je v Warnemünde pritegnilo rekordno število tekmovalcev. V močni konkurenci se bo na regatnem polju v Baltskem morju pomerilo 116 jadralcev iz 29 držav, od tega kar 23 jadralcev prihaja iz neevropskih držav. Poleg Vasilija se bodo prvenstva udeležili številni olimpijci, med njimi dobitnik bronaste olimpijske madalje iz zadnjih olimpijskih iger, Francoz Jonathan Lorbert, četrto uvrščeni Nizozemec Pieter Jan Postma in Španec Rafael Trujillo, ki je v Londonu zasedel osmo mesto, v Atenah pa je osvojil srebrno olimpijsko medaljo. Naslov evropskega prvaka bo branil Grk Ioannis Mitakis, na prvenstvu pa se bodo za čimboljše uvstitve potegovali še številni evropski in svetovni prvaki iz preteklih let, Britanec Ed Wright, Rus Eduard Skornyakov, in Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić. Zbrala pa se je tudi številčna Britanska zasedba, ki je dominirala na večini letošnjih regat.
»Na letošnjem evropskem prvenstvu si želim čim bolje nastopiti, ker prvenstvo predstavlja enega od vrhuncev letošnje sezone in hkrati pomemben korak na poti do mojega naslednjega velikega cilja v Riu. Temu cilju sem popolnoma predan in zavzeto treniram. Čaka me še dosti dela, ampak prepričan sem, da sem na pravi poti.« je pred prvenstvom povedal Vasilij in dodal: »Vem, da je pred mano težka naloga, saj se je na tokratnem evropskem prvenstvu zbrala res večina vrhunskih jadralcev razreda finn. V Valenciji od novembra treniram z ekipo vrhunskih strokovnjakov in odličnimi sparing partnerji, zato verjamem, da mi je v tej sezoni uspelo narediti pomemben korak naprej«.
Evropsko prvenstvo se začenja z registracijo in merjenjem opreme, v soboto je bila otvoritvena slovesnost, v nedeljo pa so se jadralci pomerili v trening regati, v ponedeljek 22. julija ob 12. uri pa naj bi se na Baltskem morju začelo zares.
Žal je prvi dan organizatorjem nagajalo vreme. Jadralci so zaradi pomanjkanja vetra čakali na kopnem, ob 17. uri pa je bilo jasno, da bo dan minil brez odjadranega plova.
Pred jadralci je deset plovov, v soboto 27. julija pa se bo deset najuspešnejših jadralcev pomerilo še v odločilni regati za medalje.
Danes se je s finalno regato v Balatonföldváru na Madžarskem zaključilo evropsko in svetovno mladinsko prvenstvo do 21 let v laserju – laser radial za dekleta in laser standard za fante. Veselimo se lahko dveh velikih uspehov slovenskih jadralcev. Marko Radman je osvojil bronasto medaljo v evropski in svetovni konkurenci v razvrstitvi do 19 let, Kim Pletikos pa je zaključila na 4. v evropski oziroma 5. v svetovni konkurenci med dekleti.
V skupni razvrstitvi vseh jadralcev za svetovno prvenstvo je naš najbolje uvrščeni jadralec Žan Luka Zelko na 23. mestu, na 24. mu z enakim številom točk sledi Marko Radman, 98. je bil Tim Podlogar in 113. Jakob Perne. Nastopilo je 138 jadralcev. V evropski skupni razvrstitvi sta bila Žan Luka Zelko in Marko Radman na 19. oziroma 20. mestu, Tim Podlogar je zaključil kot 84. in Jakob Perne kot 98. v konkurenci 122 jadralcev iz evropskih držav.
Med dekleti sta Slovenijo zastopali Kim Pletikos in Nina Vovk. Kim je jadrala odlično in v svetovni konkurenci zaključila na 5. mestu med 91 jadralkami. Nina Vovk je bila 64. V razvrstitvi za evropsko prvenstvo je Kim Pletikos zaključila kot četrta in Nina Vovk na 56. mestu med 80 jadralkami.
Naslov svetovnega prvaka med fanti je šel Avstralcu Mitchellu Kennedyju, naslov svetovne prvakinje pa Nemki Svenji Weger.
Z vstopom Hrvaške v Evropsko unijo se spreminja tudi zakonodaja glede plovbe plovil namenjenih za zabavo in prosti čas po Hrvaških teritorialnih vodah.
Kaj vse je potrebno za plovbo po Hrvaškem?
Kdo lahko upravlja s plovilom?
Po vodah Hrvaške lahko plujejo le plovila s katerimi upravlja za to usposobljena oseba. Oseba mora izpolnjevati pogoje za plovbo, ki jih predpisuje država v kateri je plovilo registrirano. V kolikor država iz katere prihaja plovilo, ne predpisuje ničesar, potem mora oseba, ki upravlja s plovilom izpolnjevati zahteve, ki jih predpisuje Hrvaška.
Vplutje – prihod v Hrvaške vode
Ko vplujemo v Hrvaške vode, moramo po najkrajši možni poti vpluti v najbližjo luko odprto za mednarodni pomorski promet, kjer se opravi mejni prehod. Izvesti je potrebno naslednje postopke:
- potrditi je potrebno seznam posadke in potnikov na plovilu (mejni prehod, luška kapitanija)
- plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake) - uredite na luški kapitaniji
- plačati turistično takso - uredite na luški kapitaniji
- prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi
Prihod s plovilom po kopnem in plovila, ki so v hrvaških lukah in marinah
- plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake)
- plačati turistično takso
- prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi
Kdo je lahko na plovilu?
Na plovilu v lasti fizične osebe oziroma več fizičnih oseb, mora biti med plovbo po Hrvaških vodah lastnik plovila oziroma član njegove ožje družine. Za člane ožje družine se štejejo mož ali žena lastnika, starši lastnika, bratje in sestre ter otroci in vnuki soproga ali soproge. Plovilo lahko uporabljajo tudi prijatelji lastnika. V tem primeru morajo imeti na plovilu tudi podpisano in overjeno pooblastilo za uporabo plovila.
V primeru, da je lastnik plovila pravna oseba, se lahko na plovilu nahajajo zaposleni v podjetju in člani njegove družine ter prijatelji. Za uporabo plovila morajo imeti podpisano in overjeno pooblastilo. Na pooblastilu mora biti jasno navedeno, kdo daje pooblastilo (podjetje in odgovorna oseba v podjetju), ime in priimek osebe, ki koristi plovilo, natančen datum uporabe plovila ter ime in priimek osebe, ki je odgovorna za upravljanje s plovilom, v kolikor podjetje na krovu nima stalne posadke. Na pooblastilu morajo biti navedene tudi vse osebe, ki se lahko nahajajo na plovilu v času veljavnosti pooblastila. Pooblastilo mora biti prevedeno v hrvaški jezik s strani pooblaščenega sodnega prevajalca.
Kateri dokumenti morajo biti vedno na plovilu?
- vsa dokazila o plačanih pristojbinah (nadomestilo za varnost plovbe, turistična taksa, seznam posadke, prijava posadke)
- dokaz da je plovilo sposobno za plovbo;
- dokaz, da je odgovorna oseba sposobna upravljati s plovilom (Izpit za voditelja čolna) skladno z nacionalnimi predpisi države kjer je plovilo registrirano, oziroma s Hrvaškimi predpisi
- dokaz o zavarovanju odgovornosti za škodo tretjim osebam (zavarovalna polica)
- dokaz o lastništvu plovila oziroma pooblastilo za uporabo plovila
Nadomestilo za varnost plovbe in zaščito okolja pred onesnaženjem
Nadomestilo so dolžni plačati vsi, ki plujejo s plovilom, ki ne pluje pod Hrvaško zastavo. Nadomestilo se plačuje za koledarsko leto ne glede na obdobje plovbe v hrvaških teritorialnih vodah oziroma notranjih vodah Republike Hrvaške.
Izplutje iz Republike Hrvaške
Pred izplutjem iz Republike Hrvaške je potrebno:
- opraviti mejno kontrolo (pomorski mednarodni mejni prehod)
- overiti seznam posadke in potnikov, ki se nahajajo na plovilu (luška kapitanija)
Ko so urejene formalnosti za prehod meje, moramo po najkrajši možni poti zapustiti notranje morske vode in teritorialne vode Republike Hrvaške.
Udeležba na tekmovanjih ali sejmih
V kolikor se odpravljate s plovilom na sejem ali tekmovanje, potem plačilo omenjenih taks ni potrebno. Potrebno pa je zagotoviti, da organizator dogodka vsak 5 dni pred dogodkom plovilo prijavi luški kapitaniji. Organizator je odgovoren luški kapitaniji sporočiti tudi člane posadke, ki bodo na plovilu. Plovilo mora po končanem dogodku zapustiti vode Republike Hrvaške po najkrajši možni poti.
V kolikor ne izpolnjujemo navedenih zahtev?
Inšpekcijske službe in osebe pooblaščena za izvajanje nadzora lahko, v primeru, da ne izpolnjujemo zahtev, prepovedo nadaljnjo plovbo, dokler se ne odpravi pomanjkljivosti. V kolikor pomanjkljivosti ne moremo odpraviti v razumem roku, bomo morali izpluti iz vod RH, proti odgovorni osebi pa bo sprožen postopek in izrečene bodo kazni!
Veljavne vinjete
Vinjete, ki so še veljavne in so bile izdane pred uveljavitvijo novih uredb, ostajajo veljavne do izteka veljavnosti vinjete.
Kakšno je trenutno stanje?
Trenutno so vsi postopki za izdajo plovnih dovoljen na Hrvaškem enaki kot so bili. Še vedno je potrebno kupiti vinjeto, v kolikor lanska ni več veljavna. Potrebno imeti polico za zavarovanje nematerialne škode, ki jo prav tako lahko dobite na luški kapitaniji oziroma njihovih izpostavah. V kolikor boste na plovilu prenočevali je potrebno plačati turistično takso. Spremembe se pričakujejo šele s 1.1.2014.
Sidranje v sidriščih
V lanskem letu (27.6.2012), je bila sprejeta uredba, ki prepoveduje sidranje na lastni napravi za sidranje v sidriščih s podeljeno koncesijo. Sidranje je prepovedano v področju kjer je podeljena koncesija, od tega področja do obale in od področja do 300 m proti odprtemu morju.
Varna plovba
Plovila se pri plovbi v notranjih vodah ne smejo približevati obali bližje kot:
- ladje in hidroplani 300 metrov,
- jahte (plovila preko 12 metrov) 150 metrov,
- barke (plovila do 12 metrov) 50 metrov
- obali se lahko na razdaljo manjšo od 50 metrov približajo le plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole,
- gliserji in plovila na jet pogon lahko glisirajo le 300 metrov od obale. Prav tako ne smejo glisirati v področjih, kjer je glisiranje izrecno prepovedano,
- smučanje na vodi je prepovedano bližje kot 300 m od obale
- na področjih v bližini plaž, lahko plovila plujejo v razdalji 50 metrov od ograjene plaže in 150 metrov od naravne plaže.
Podjetje ZAR Formenti, ki ga v Sloveniji zastopa As Boats d.o.o., je predstavilo nov pomožni čoln ZF-1.
Novi ZF-1 je izjemen pomožni čoln, tako po plovnih lastnostih, kakor tudi po svoji obliki. Kakor pri vseh čolnih iz tega podjetja, ima tudi novi ZF-1 svoj značilen širok premec. Kljub temu, da v dolžino mere le 3,38 metra, je namenjen prevozu petih potnikov. Komandna konzola se nahaja na desni strani plovila. Pred konzolo je sedišče za eno osebo, poleg krmarja pa se lahko na zadnji klopi prevaža še dodaten potnik. Za enega potnika je prostor poleg konzole, za petega pa je prostor v premcu plovila. Na ZF-1 je dobro poskrbljeno tudi za prevoz prtljage. Ker se premec strmo spušča, je v njemu veliko prostora za prevoz prtljage. Do njega dostopamo skozi dvižno klop. Tudi v klopi poleg konzole in pod zadnjim sediščem, je prostor za večje kose prtljage. Na krmi je prostor za izven krmni motor. Priporočena najmanjša moč motorja je 20 KM, največja pa 40. Krma je prostorna in nudi tudi dostop do morja preko zložljivih stopnic, ki so nameščena na zrcalo čolna..
Linije novega pomožnega čolna ZAR ZF-1 so izjemno moderne in elegantne. V svojem razredu ZF-1 sigurno izstopa. Kljub temu, da je primarno namenjen prevozu z jahte na kopno, pa bo sigurno navdušil tudi tiste, ki bi si kupili plovilo za dnevne izlete v bližnje zalive.
Tehnični podatki:
Dolžina: 3,38 Širina: 1,88 Teža: 250 kg (+/- 10-20%) Število oseb: 5 Moč motorja: min 20 KM – max 40 KMFotogalerija: ZF-1
V Sloveniji zastopa: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, tel.: (02) 608 41 41
Gostilna Oliva na otoku Iloviku je prava gastronomska poživitev na Jadranu.
Lastniki z vizijo, so se pred tremi leti odločili, da navtikom ponudijo izjemno kvalitetno hrano in prave gastronomske užitke mediteranske kuhinje. Na otoku Iloviku so najeli star mlin za predelavo oliv in v njem uredili gostilno, ali kot ji sami raje rečejo konobo Oliva.
Da so uspeli zgradbo prenoviti in urediti v gostilno, so zaradi težkih pogojev za gradnjo na otokih, potrebovali kar 3 leta. Sedaj lahko rečemo, da je iz starega mlina nastala izjemno prijetna in urejena majhna gostilna.
Ker v gostilni želijo, da so njihovi gosti vedno zadovoljni in da se vedno radi vrnejo v njihovo gostilno, stalno skrbijo za novosti in celovito ponudbo za navtike. Z njihovim izkušenim kuharjem, ki je poln idej, v mediteransko kuhinjo stalno vnašajo nove jedi. Za letošnje leto so pripravili gurmanske novosti pripravljene z domačimi tartufi. Sodelujejo z dobaviteljem Karličem iz Buzeta, ki dobavlja najkvalitetnejše Istrske tartufe. Dodatno so v ponudbi nove sveže solate v različnih kombinacijah in prenovili so paleto sladic. Za predjed so v ponudbo dodali najkvalitetnejši Istrski pršut iz pršutarne Dujmovič iz Tinjana, ekstra deviško olje pa dobavljajo iz Poreča. Poleg Istrskih dobrot imajo na voljo tudi otoške. V letošnjem letu bodo v ponudbi doma izdelane testenine iz Vrbnika na otoku Krku.
Da bo gurmanski užitek popoln, skrbijo tudi, da so vedno na voljo tudi vrhunska vina. Poleg ostalih nudijo vrhunsko Malvazijo, ki je tipična za področje, na voljo pa so tudi vrhunska dalmatinska vina s polotoka Pelješca.
V letošnji sezoni, bodo poleg plemenite ulovljene ribe in ostalih morskih jedi, na voljo tudi raznovrstni bifteki pripravljeni na različne načine.
Da se boste tudi v letošnji sezoni, pri njih počutili kot v domači dnevni sobi, se bodo potrudili s svojimi vrhunskimi uslugami. V kratkem bodo poleg gostilne odprli tudi kopalnico s tuši, kjer se bodo lahko vsi navtiki osvežili pred prihodom na enkratno večerjo v konobi Oliva.
Več o gostilni: Oliva
Knjiga Franca Želeta je izjemna knjiga, avtobiografsko delo primorskega Slovenca Franca Želeta, rojenega leta 1896 v vasi Hrastje pri Ilirski Bistrici.
Želja in ljubezen do morja, do poklica mornarja z razprtim plavim ovratnikom, golim vratom in okroglo čepico na glavi se je porodila v Francu že v mladih letih. Še otrok se je poslovil od toplega doma in odšel na Jadran, na šolanje v avstro-ogrsko mornarico. Domotožju in tujemu jeziku se kaj kmalu pridružila trda šola. »Vedno ponoči, ko se najlepše spi, nas je trobentač vrgel z ležišč. Ladja je ranjena, vojak izgubljen, vse čolne smo morali spustiti v morje, se vkrcati na njih, vse dokler komisija ni pregledala ladje …«
Ladja postane njegov drugi dom, spozna tuje sredozemske dežele, še več, na njej spozna prestolonaslednika Franca Ferdinanda - o njem ima le lepe besede: »Priljubljen je bil pri vseh pomorščakih, posebno pa je imel rad slovanske narode, to je povedal sam med častniki«. In trepeta mu srce, ko prestolonaslednikovo krsto z vsemi častmi sprejmejo na njegovo ladjo. Šolanje prekine prva svetovna vojna, umre mu ljubljeni oče, zaplete se v iskrivo nedolžen ljubezenski trikotnik, doživi potop in srečno rešitev iz elitne bojne ladje Szent Istvan, na kateri službuje. »Ni mogoče opisati tega bridkega obupnega trenutka, kaj se vse dogaja na tako veliki smrtno ranjeni vojni križarki, na kateri se bori za življenje in smrt mnogoštevilna posadka vseh narodov. Posadka, ki je bila povezana skozi leta in leta z dobrim tovarištvom, nima rešitve.«
Po koncu 1. svetovne vojne je udeleženec znanega upora proti Italijanom v Radohovi vasi in kazensko premeščen v Italijo. Kot številni Slovenci tudi on odide v Južno Ameriko za boljšim življenjem. In tu v svoji strasti do morja postane kitolovec. »Zelo težko mi je opisati moje občutke in žalost, ko sem prvič in zadnjič stopil v ta samotni svet ribjega življenja z mislijo, ali se bom še kdaj vrnil in videl obraze svoje družine.« A Franc Žele se je srečno vrnil tudi s te poti. Njegove ohranjene rokopise spominov, fotografije, dokumente in članke iz časopisov je zbrala njegova vnukinja Flory Banovac, jih prelevila v pestro pripoved, v njej pa ohranila izvirnost ter slog avtorjevega pisanja.
Gre za opis obdobja, ki je v slovenski zgodovini precej zabrisano, zato pa je zapis njegove življenjske zgodbe, ki sicer v osnovi ni bila namenjena objavi, še toliko pomembnejši. Ne samo za morjeplovce, temveč za vse Slovence. Zato je prav, da se knjiga Franca Želeta z naslovom Mornar, pustolovec, kitolovec ne znajde samo na policah tistih, ki jim je ljubo morje in pustolovščine, temveč tudi na policah tistih, ki cenijo verodostojno zgodovino naše domovine. Knjiga je bila izdana leta 2010 v samozaložbi.
Naročite knjigo:
Franc Žele : Mornar, pustolovec, kitolovec
(Cena 34,90 EUR z DDV. Cena pošiljanja 4,00 EUR)