Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Alex Thomson in Guillermo Altadill, ki plujeta na regati Transat Jacques Vabre sta v soboto ob 13.25 uri odvrgla svojo markirno bojo.

Skipperja Alex Thomson in Guillermo Altadill, ki sta s svojo jadrnico Hugo Boss nastopila na regati Transat Jacques Vabre, sta bila prisiljena v soboto odvreči svojo markirno bojo in poklicati na pomoč. Na lokacijo, ki je bila 82 nmi oddaljena od španske obale, je nemudoma odletel helikopter španske Obalne straže. Oba jadralca so rešili iz vode, dvignili na helikopter in odleteli nazaj na kopno.

Jadrnica Hugo Boss se je med plovbo na regati poškodovala. Jadralca sta bila prisiljena prekiniti svoj nastop na regati. Plovilo sta zasilno popravila in odplula proti A Coruni, kjer naj bi ju čakala njuna tehnična ekipa in usposobila jadrnico za nadaljnjo plovbo preko Atlanitika.

Po 36 urah plovbe po razburkanem morju in močnih vetrovih, se je poškodba plovila še povečala. V jadrnico je začela vdirati voda, kar je povzročilo, da se je pričela potapljati.

Direktor ekipe Stewart Hosford je takoj po prejemu žalostne novice povedal:

"Najbolj nas skrbi varna vrnitev skipperjev Alexa in Guillerma. Ko bosta na varnem, bomo pričeli razmišljati o reševanju naše jadrnice tipa IMOCA 60. Zelo zadovoljni smo s hitrim ukrepanjem reševalnih enot."

Ko sta jadralca prispela na kopno sta pojasnila situacijo. Na plovilu sta že drugič popravila poškodbe in jadrnico obrnila v veter, da bi se možnosti za nadaljnje poškodbe jadrnice zmanjšale. Čakala sta na izboljšanje vremena, ki pa žal ni prišlo pravočasno. Visok val je povzročil, da se je jadrnica prevrnila. Jadralcema je uspelo zapreti vsa okna in odprtine na jadrnici. Uspelo jima je preprečiti, da bi se potopila. Nato je Alexu uspelo pritisniti gumb na premični kobilici, s čemer se je jadrnica obrnila nazaj. Šele nato sta obvestila reševalne ekipe o resnosti situacije. V jadrnico je vdrla večja količina vode, snast pa je tako močno poškodovan, da sta jo morala zapustiti.

Alex Thomson je pojasnil:

"Bila je izjemno čudna situacija. Moramo ugotoviti, zakaj se je to zgodilo. Val je bil resnično velik, vendar ne bi smel prevrniti jadrnice. S tehnično ekipo se bom vrnil na jadrnico in jim pomagal, da jo varno pripeljemo nazaj."

Danes je ekipi uspelo jadrnico privleči v A Coruno.

Ponedeljek 02 Nov 2015

Posebne oznake se ne uporabljajo kot navigacijske oznake, ampak se z njimi označujejo posebna območja ali objekti, o katerih se je treba informirati iz priročnikov za plovbo (npr. kabli in cevovodi, območja vojaških vaj, rekreativna območja, zaščitena območja, oceanografske postaje ...).

Posebne oznake so rumene barve poljubne oblike (vendar različne od ostalih navigacijskih oznak). Na njih je, kot vrhnje znamenje, znak X rumene barve, na njih je lahko tudi rumena luč Ru Bl 3s.

V Slovenskem morju posebne oznake označujejo zavarovana območja morja, kot so naravni spomenik Debeli rtič, naravni spomenik Rt Madona in naravni rezervat Strunjan. Poleg tega je s posebno oznako označena tudi oceanografska boja Vida pred Rtom Madona.

Ponedeljek 02 Nov 2015

Visoko zmogljivi izvenkrmni motorji so običajno pomenili tudi veliko teže na krmi, kar lahko negativno vpliva na plovne lastnosti plovila. Zaradi tega so si pri Suzukiju zadali cilj, ponuditi moč težkega šestvaljnega motorja v obliki kompaktnega in lahkega štirivaljnika.

Popolnoma novi Suzuki 200 A/AP ima tako vrstni štirivaljni motor s prostornino 2.9 L in je opremljen z najsodobnejšo tehnologijo, ki zagotavlja impresiven navor v nizkih ter srednjih obratih in več moči pri visokih obratih. Omeniti velja Lean Burn sistem, prilagodljivo krmiljenje ventilov, večstopenjski sesalni sistem, 32 bitni motorni računalnik, ki obdeluje podatke v realnem času, večtočkovni sekvenčni elektronski vbrizg in še marsikaj. Rezultat je zvezno podajanje moči, visok navor že od nizkih obratov ter ugodna poraba goriva. Pri modelu AP se signali od komandne ročice do motorja prenašajo digitalno – sistem fly bi wire, premiki komandne ročice so tako vedno preprosti, gladki in natančni, brez neprijetnega zatikanja in težav s pletenicami. Pri tem modelu je na voljo tudi Suzuki Keyless Start system, kjer za zagon motorja ključa ni več potrebno jemati iz žepa, temveč je zagon motorja možen, ko je daljinec v radiju 1 m od konzole. Podrobnejše informacije o izvenkrmnih motorjih Suzuki so na voljo pri uvozniku, podjetju AS boats iz Frama.

Info:  www.as-boats.si

Ponedeljek 02 Nov 2015

V torek je prišlo do grozljive nesreče turistične ladje med ogledom kitov.

Turistična ladja Leviathan II je v torek 27.10.2015 izplula s 24 potniki in 3 člani posadke na krovu. V okolici Tofina na zahodni obali Kanade so se podali na ogled kitov. Ob 15.24 uri je prišlo do tragedije. Ladja se je prevrnila.

Vzrok za nesrečo naj bi bil, ker naj bi se večina potnikov nagnetla na eni strani plovila ravno v trenutku, ko je vanje udaril velik val. Po dosedanjih podatkih so že našli 6 trupel potnikov, enega pa še pogrešajo.

Prvi izsledki raziskave kažejo, da je bila v času nesreče večina potnikov na levi strani strehe plovila. V desno stran plovila je udaril velik val in ga prevrnil. V nesreči se je sprožil avtomatski reševalni splav in aktivirali sta se dve signalni raketi. Ko so to opazili na obali, so na kraj nesreče nemudoma izpluli člani Kanadske policije in pomagali pri reševanju. Rešiti jim je uspelo 21 turistov in članov posadke, žal pa je bilo prepozno za 5 oseb, ki so v nesreči utonile. Eno osebo še pogrešajo.

Potopljeno ladjo so že dvignili na površje in odvlekli na severno stran otoka Vargas.

Natančna raziskava o vzrokih nesreče še ni zaključena. Preverili bodo stabilnost ladje, elektronske inštrumente in vse spremembe na plovilu, ki so bile narejene po izdaji plovnega dovoljenja..

Spodnji video je bil posnet z enega izmed plovil, ki ji priplulo na kraj nesreče.

Foto: Adam Chilton

Ponedeljek 02 Nov 2015

V petek je orkan, ki je divjal na Pacifiku, na zahodno obalo Mehike vrgel ladjo Los Llanitos.

Do sedaj najmočnejši izmerjeni orkan, kjer so hitrosti vetra presegale 145 vozlov, je v četrtek na pacifiško obalo Mehike, vrgel tovorno ladjo.

Na njej se trenutno nahaja 11848 litrov surove nafte in 289 kubičnim metrov dieselskega goriva, ki ogroža obale Mehike. Ladja, ki je nasedla na obalo, kaže vidne znake strukturnih poškodb, zaradi katerih lahko pride do izlitja in ekološke katastrofe.

Mehiška okoljska agencija PROFEPA stalno bedi na lokaciji nesreče in nadzira razbitino. Od lastnika ladje so že zahtevali, da namesti pregrade, ki bi preprečile širjenje nafte v primeru razlitja, vendar do sedaj se na opozorila še niso odzvali.

Ladja je nasedla na obalo Barra de Navidad v petek, ko je divjal orkan pete stopnje imenovan Patricia. Vetrovi so dosegali hitrosti vse do 145 vozlov, kar je po uradnih podatkih največja do sedaj izmerjena hitrost vetra med orkanom. Kapitan ladje se je sicer hotel izogniti orkanu in oddaljiti od obale, vendar so jim močni vetrovi to preprečili. Ladja je nasedla severno od kraja Manzanillo. Med nesrečo je 8 članov posadke ostalo na krovu ladje, medtem ko so 19 evakuirali. Osmerica se je odločila, da ostane, da bodo lahko pomagali pri reševanju, ko se bo le to pričelo. Nihče izmed njih ni utrpel nobenih poškodb. 

Po zadnji informacijah je iz ladje iztekla le manjša količina nafte. Večina se je nahaja v delu, ki ni poškodovan. V kolikor se bo ladja dodatno poškodovala, obstaja nevarnost, da iz nje izteče večja količina nafte. Verjetnost, da pride do dodatnih poškodb ladje je zelo velika. Agencija PROFEPA, trdi, da je katastrofa neizogibna.

Foto: PROFEPA

Ponedeljek 02 Nov 2015

Na Gardskem jezeru se je danes z zadnjimi plovi končala Eurouop regata razreda 29er. Flota 74 posadk je v štirih dneh odjadrala 12 plovov.

Slovenska predstavnika Peter Lin Janežič in Anže Podlogar sta v današnjih treh plovih, ki so jih izpeljali v močnejšem vetru kot prejšnje dni, zabeležila še drugo, četrto in 11. mesto in regato končujeta na odličnem drugem mestu. Za eno točko sta ju tokrat premagala Britanca Crispin Beaumont in Tom Darling, ki sta osvojila prvo mesto, na tretjem mestu pa sta končala Finca Juho Kotiranta in Akseli Kaskinen.

Vir: JZS.si, foto: Martina Barnet / Fraglia Vela Riva

Ponedeljek 02 Nov 2015

V Združenih arabskih emiratih se je danes z regatami za medalje zaključilo drugo finale ISAF svetovnega pokala v jadranju.

V razredu formula kite, kjer je kot edini slovenski predstavnik nastopil kajtar Toni Vodišek, se je 12 najboljših, med njimi tudi mladi Koprčan, v skupinah po šest pomerilo v polfinalu. Toni Vodišek je v dveh vožnjah dosegel drugo in peto mesto, kar je na koncu zadoščalo za osmo mesto, z enakim številom točko kot tekmovalca na šestem in sedmem mestu. V finalno vožnjo se zaradi slabšega kvalifikacijskega mesta ni uvrstil, vendar je končno osmo mesto za petnajstletnega Slovenca dobra popotnica za naprej, tudi v luči prizadevanj, da bi leta 2020 v Tokiu kajtanje postalo olimpijski šport.

Toni Vodišek po današnjem zaključku: »Z osmim mestom na finalu svetovnega pokala v jadranju sem zelo zadovoljen. Čaka me dolga zima priprav, vendar drugo leto pridem po medaljo.” Zmagovalec finala v razredu formula kite je Britanec Oliver Bridge, drugo in tretje mesto pa sta osvojila Španca Florian Trittel in Alejandro Climent Hernandez.

Vir: JZS.si, foto: Pedro Martinez / Sailing Energy

Ponedeljek 02 Nov 2015

Minuli konec tedna se je v Portotožu v organizaciji JK Pirat odvijal še en množično obiskan jadralski dogodek, zdaj že tradicionalna, četrta regata Halloween za optimiste. Na njej je zajadralo 193 mladih jadralcev in sedmih držav, kljub lahkemu vetru pa so uspeli odjadrati tri lepe plove. Prvo in drugo mesto sta prijadrala slovenska jadralca Peter Milivojevič in Daniel Cante.

Sončen in topel Portorož je pozdravil jadralce iz Avstrije, Češke, Italije, Madžarske, Hrvaške, Slovaške in seveda domače jadralce iz Slovenije. Konkurenca je bila močna, regate se je udeležilo tudi nekaj najboljših slovenskih jadralcev - in kar dva od njiju sta se povzpela na stopničke; slavil je Peter Milivojevič iz JK Jadro Koper, na drugo mesto se je uvrstil Daniel Cante iz JK Izola, na tretje pa madžarski jadralec Arthur De Jonghe. Med dekleti je bila najboljša hrvaška jadralka Nina Škopac pred Čehinjo Lucie Keblovo in italijansko jadralko Irene Calici, na četrto mesto med deklicami pa se je uvrstila najboljša slovenska jadralka, Caterina Sedmak iz JK Izola.

Potem, ko je regato Halloween prvi dve leti s svojo odlično infrastrukturo gostila Marina Portorož, pa se je tokrat že drugič dogajanje odvijalo v prostorih JK Pirat. To regati dodaja nekaj klubske domačnosti, za vso potrebno ugodje pa je bilo seveda poskrbljeno tudi letos.

Miro Čarman, predsednik regatnega odbora: “Regato smo zaključili s tremi odpeljanimi plovi. Posebno na drugi regatni dan je bilo odločilno poznavanje domačega terena, saj smo kljub šibkemu vetru, ki je sicer zaznamoval oba dneva, uspešno izpeljali dve kratki regati. V soboto je bilo še posebej težko, saj so številni jadralci še zelo mladi in neizkušeni - kar je sicer pri optimistih zelo pozitivno - a vendar je bilo na startu veliko napak, zaradi česar smo morali starte ponavljati in s tem izgubili precej časa, in uspeli smo izpeljati samo eno regato. Sicer pa sem zelo zadovoljen, iz razmer - v mislih imam predvsem šibek veter - smo potegnili največ, kar se je dalo.”

Organizatorji regate Halloween, ki za številne mlade jadralce in njihove starše predstavlja zaključek vsakokratne regatne sezone, so tudi letos pripravili zabaven spremljevalni program, od pogostitve do žrebanja lepih nagrad, ki jih že tradicionalno izžreba Piratova hišna čarovnica. Na podelitvi je najboljše pozdravil tudi župan občine Piran dr. Peter Bossman in jim zaželel še veliko jadralskih uspehov, predvsem pa veselja ob tem lepem športu.

Foto: Jakica Jesih

Sreda 28 Okt 2015

Včeraj se je zaključil že 17. po vrsti salon plovil v Biogradu, Biograd Boat Show 2015.

V četrtek se je v marini Kornati v Biogradu odprl Biograd Boat Show. S svojo tradicijo, dobrim delom in stalnim uvajanjem novosti, je organizatorjem letos uspelo na sejem privabiti več kot 300 razstavljavcev iz Hrvaške in Evrope, med njimi tudi številne slovenske.

Že lansko leto je bil sejem polno zaseden z razstavljavci. Zato so letošnje leto dodali nov pontonski pomol, kjer so zagotovili dodatni prostor za privez plovil. Tako so uspeli razstaviti preko 300 plovil dolžin od 2 pa vse do 20 m. Vsak izmed 15.000 obiskovalcev sejma si  je lahko našel sebi primerno. Za tiste, ki plovilo najemate, so na sejem privabili 40 čarterskih podjetij, ki so predstavili svojo ponudbo za leto 2016 in že oddajale termine s posebnimi ugodnostmi.

Sejem se letos lahko pohvali s številni premiernimi predstavitvami. Prvič si je bilo moč ogledati katamarana Saba 50, Nautitech 40, jadrnicao Beneteau Oceanis 35 in trimaran Dragonfly 28 Sport. Med motornimi plovili so se prvič predstavili finski Axopar 28, Parasailing 28, ameriški Bayliner 842 Cuddy, Merry Fisher 795, Finmaster T8, Galia 635 Cruiser, Bayliner Element XL in Bayliner 642 Cuddy.

Prvič sta se na sejmu v Biogradu predstavili podjetji Baltic Boats, In Admiral Boats. Baltic Boats gradi predvsem manjša plovila v razredu Open in Fishing, medtem ko je rusko podjetje Admiral Boats, predstavilo linijo svojih gumenjakov.

Med slovenskimi razstavljavci ne smemo pozabiti omeniti podjetja Moto-nautika, ki je predstavila svojo bogato paleto gumenjakov Grand. Elan je predstavil svoje najnovejše modele hitrih jadrnic in potovalnih jadrnic, ki jih sedaj trži pod blagovno znamko Impression Yachts.  Burin, ki je predstavil bogato čartersko ponudbo in ponudbo plovil v njihovem prodajnem programu. Podjetji Homeyacht in Yachting 2000 sta skupaj predstavili program luksuzne notranje opreme plovil, ki jo izdelujejo le po naročilu. TTY, ki je zastopnik za nemška plovila Bavaria je predstavilo modela Bavaria 37 in 41. Primaline, ki je lansko leta začelo z zastopanjem blagovne znamke Dragonfly, je na hrvaškem premierno predstavilo model hitrega katamarana Dragonfly 28 Sport.

V okviru sejma je tudi letos potekala tako imenovana »borza navtike«, v sklopu katere so potekale številne izobraževalne delavnice, predstavitve navtičnih novosti in demonstracije delovanja sklopov na plovilih.

Tudi letos je Biograd Boat Show pokazal, da je to največja navtična prireditev v regiji, ki je iz leta v leto kvalitetnejša in vredna obiska. Organizatorji za naslednje leto obljubljajo, da bo sejem še večji, zanimivejši in zabavnejši.

Fotogalerija:  Biograd Boat Show 2015

Ponedeljek 26 Okt 2015

Zjutraj ob 6.15 uri se je hrvaški državljan s svojim gliserjem pri polni hitrosti plovbe zaletel v otok Regata pri Poreču.

V jutranjih urah se je Ž.C. odpravil na ribolov. S svojim plovilom je izplul proti otoku Regata v bližini Poreča. Med glisiranjem s polno hitrostjo naj bi za trenutek izgubil zavest ter nadzor nad plovilom. Trčil je v otok in na njem nasedel s plovilom. 2/3 plovila  je končalo na kopnem, voditelj čolna pa je utrpel težje telesne poškodbe. Ko se je vrnil k zavesti, je poklical na pomoč. Ne ribiško plovilo so vkrcali posadko nujne medicinske pomoči in odpluli proti lokaciji nesreče. Ponesrečenega so prevzeli na plovilo in ga odpeljali v puljsko bolnišnico. Po podrobnem pregledu in oskrbi so ugotovili, da poškodovani ni več v življenjski nevarnosti in da je njegovo stanje stabilno.

Nasedlo plovilo je bilo močno poškodovano v premčnem delu, večinoma nad vodno linijo. Plovilo so začasno popravili in ga nato odvlekli nazaj v luko.

Ponedeljek 26 Okt 2015