Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Vodilno deseterico ekip na regati Clipper bodo danes na Atlantiku zajeli močni vetrovi, ki bodo dosegali hitrosti do 50 vozlov.

Dvanajst jadrnic se je iz Ria de Janeira podalo čez Atlantik v cilj druge etape regate Clipper Round the World Race 2015-16, ki je v južnoafriškem Cape Townu. Najhitrejših 10 jadrnic se že približuje polovici plovbe. V naslednjih 24 urah jih bodo zajeli močni vetrovi in čaka jih adrenalinska plovba po južnem Atlantiku.

Povsem drugačna situacija pa se obeta zadnjima dvema jadrnicam Qingdao in LMAX Exchange, ki plujeta na zahodu oceana. Razvija se območje visokega zračnega pritiska, lepega vremena in šibkih vetrov. To bo obema ekipama otežilo napredovanje in zmanjšanje zaostanka za vodilnimi.

Trenutno je v vodstvu ekipa Garmin. Imajo le 5,5 nmi prednosti pred ekipo GREAT Britain. Na tretjem mestu pluje ekipa Mission Performance, ki za vodilnimi zaostaja 58 nmi.

Huw Fernie, skipper ekipe Visit Seattle, ki pluje na 7. mestu je povedal:
»Menjava močnih belih jader za tanek spinnaker, nam je danes omogočila dosegati lepe hitrosti plovbe. Delo za krmilom je izjemno naporno. Nič ni lepšega, kot pluti z veliko jadrnico namenjeno plovbi po oceanih. Vendar jadranje po velikih valovih, ko le še s težavo obvladaš jadrnico daje občutek, kot da si tovorni vlak. Stalno si v strahu, če se bo vse izteklo po planu. In vsakič ko prenehaš glisirati, se ti prikaže nasmešek na obrazu.«

Trenutna razvrstitev po 6 dneh 17 urah plovbe:

Mesto Ekipa Razdalja do cilja Zaostanek za vodilnim Prepluto v zadnjih 12 urah
1 GARMIN 1745.4 nmi 117 nmi
2 GREAT BRITAIN 1751.07 nmi -5.67 nmi 118 nmi
3 MISSION PERFORMANCE 1803.73 nmi -58.33 nmi 105 nmi
4 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 1814.72 nmi -69.32 nmi 129 nmi
5 CLIPPERTELEMED+ 1817.24 nmi -71.84 nmi 70 nmi
6 UNICEF 1832.87 nmi -87.47 nmi 104 nmi
7 VISIT SEATTLE 1853.09 nmi -107.69 nmi 92 nmi
8 DA NANG - VIET NAM 1875.29 nmi -129.89 nmi 113 nmi
9 ICHORCOAL 1884.71 nmi -139.31 nmi 114 nmi
10 PSP LOGISTICS 1945.02 nmi -199.62 nmi 91 nmi
11 QINGDAO 2538 nmi -792.6 nmi 112 nmi
12 LMAX EXCHANGE 2540.24 nmi -794.84 nmi 124 nmi

Sreda 14 Okt 2015

Včeraj je Center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju zaključil iskanje omanskega Jadralca, ki je prejšnji teden padel s krova trimarana Oman Sail.

Prejšnji teden je posadka Oman Sail iz pristanišča Brindisi v Italiji odplula proti Trstu, kjer so se nameravali udeležiti regate Barcolana. Med nočno plovbo s hitrostjo preko 20 vozlov in vetrom, ki je pihal med 15 in 17 vozli, je ob 4:45 ponoči 26 letni jadralec Mohammed Al Alawi, padel v morje brez rešilnega jopiča. Do nesreče je prišlo, ko je 21 metrski katamaran trčil v večji val približno 10 nmi jugovzhodno od rta Kamenjak. Omanski jadralec je izgubil ravnotežje in padel v morje brez rešilnega jopiča. Ostali štirje člani posadke so to takoj opazili in proti jadralcu vrgli signalno bojo. Kljub temu so hitro izgubili vidni kontakt. Skipper ekipe, Francoz S.G. je nemudoma opravil nujni klic MOB preko radijske postaje.

Reševalna akcija se je pričela takoj, ko so v centru prejeli klic na pomoč. Vanjo so vključili številna plovila Luške kapitanije Reka in Pula, izpostave Mali Lošinj, Pomorske policije, Obalne straže ter letala Obalne straže. V petih dneh so prečesali področje veliko 300 nmi2. Iskanje je potekalo vsak dan od zore do mraka. Na pomoč so priskočila tudi številna privatna plovila, ki so se nahajala v bližini.

Ker iskanje do konca ponedeljka do 20.00 ure ni obrodilo nobenih rezultatov so akcijo zaključili. Iskanje izgubljenega jadralca se bo nadaljevalo le še v okviru rednih aktivnosti luških kapitanij in Pomorske policije.

Po izjavah članov posadke trimarana Oman Sail, njihov jadralec ni nosil reševalnega jopiča niti ni bil privezan na plovilo. Če je pri padcu v morje utrpel telesne poškodbe ni znano. V času nezgode je pihal južni veter, valovi so dosegali višino 1m in pogoji za plovbo so bili ugodni.

Sreda 14 Okt 2015

V Haifi v Izraelu se je danes nadaljevalo svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470. V slabem vetru, ki je pihal s hitrostjo med pet in deset vozlov so jadralke odjadrale dva plova.

Tini Mrak in Veroniki Macarol se tudi danes ni izšlo po načrtih. V prvem plovu sta po slabem startu v cilj prijadrali na 29. mestu, v drugem plovu, ko je veter še nekoliko padel, pa sta zabeležili še 16. mesto in sta po dveh dneh in štirih odjadranih plovih po za zdaj neuradnih podatkih na skupnem 23. mestu.

Tina Mrak je po vrnitvi na kopno povedala: »Danes je bilo malo vetra, pet do devet vozlov, prvo regato nekoliko več. Spet sva slabo startali in se nisva nikakor prebili na čist veter. Iz ozadja je bilo nemogoče voziti taktiko, ki sva si jo zamislili. V drugi regati je bilo podobno. Pogoji so bili zahtevni in veter je spreminjal smer, ampak to ni razlog za najin slab nastop. Jutri sta ponovno predvideni dve regati, s podobno napovedjo šibkega vetra.«

V vodstvu sta še vedno Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, na drugo mesto sta se z današnjim dobrim jadranjem prebili Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar, na tretje mesto pa sta se povzpeli Britanki Hannah Mills in Saskia Clark.

Do petka se bodo jadralke pomerile še v šestih plovih, v soboto pa najboljših deset posadk čaka še zadnje dejanje svetovnega prvenstva, regata za medalje.

Vir: JZS.si, Foto: Aquazoom / International 470 Class

Sreda 14 Okt 2015

Meseca oktobra 2010 je ladja Grand Rodosi trčila v ribiško ladjo Apollo S. Ko je bila privezana na pomol v luki Port Lincoln v južni Avstraliji, je ladja Grand Rodosi vanjo trčila s tako veliko hitrostjo, da jo je zmečkala kot pločevinko. Apollo S je potonila le nekaj minut po trku.

Največje navtične nesreče ujete na videu 1. del: Kako je ladja MV Federa trčila v obalo zaradi vetrov, ki so dosegali 12 Boufortov.

 

 

Torek 13 Okt 2015

Aidaprima je križarka, ki jo je za nemškega naročnika Aida Cruises zgradilo podjetje Mitsubishi Heavy Industries. Pogodbo o gradnji dveh ladij so sklenili v avgustu leta 2011. Kako je potekala gradnja ladje si lahko ogledate v video posnetku.

O ladji:

Aidaprima meri 300m v dolžino in 37,6m v širino. Njen ugrez znaša le 8 m. Ima 1643 sob, ki lahko sprejmejo do 3300 gostov. Ladja je prva križarka, ki ima vgrajen poseben sistem imenovan Mitsubishi Air Lubrication System (MALS). Sistem skozi dno plovila izpihuje majhne mehurčke zraka, zaradi česar ladja pluje na zračni preprogi. Ta zmanjša upor za približno 7% in zmanjšuje porabo goriva in emisije CO2.

Foto: aida.de, Video: MK timelapse GmbH

Torek 13 Okt 2015

Tajni projekt z delovnim imenom White Pearl je postal javen. V zalivu pred nemškim mestom Kiel se je pojavila nenavadna trojambornica, ki v dolžino meri neverjetnih 143 metrov.

Ta plavajoči velikan je konec meseca septembra zapustil ladjedelnico in se podal na prva testiranja na morju. Jadrnico, ki nosi ime A, so odvlekli v zaliv in svojevrstni skrivnostni projekt razkrili javnosti.

Novo jadrnico, ki v dolžino meri 143 metrov in ima tri jambore, je za ruskega milijarderja, Andreya Melnichenka, oblikoval Philippe Starck. To je za motorno jahto že drugi projekt, ki ga je znani oblikovalec izdelal za Rusa. Obe njegovi igrači nosita »izjemno domiselno« ime A.

Delavno ime jadrnice je bilo White Pearl. Gradila ga je ladjedelnica German Naval Yards iz Kiela. Nizozemsko podjetje Dykstra Naval Architects je oblikovala jambore in snast, jadra pa bo dobavilo ameriško podjetje Doyle Sails. Karbonski jambori merijo v višino 100m. Izdelalo jih je podjetje Magma Structures, medtem ko je bume gradilo špansko podjetje Future Fibres.

Jadrnica naj bi bila sposobna pluti s potovalno hitrostjo 16 vozlov, največja hitrost pa naj bi bila 21 vozlov.

Izdelava plovila naj bi stala nekaj 100 mio EUR. Na krovu je kino dvorana, pristajalna steza za helikopter in prostor za 50 članov posadke. Lastnik bo prvič zaplul v letu 2016, ko bodo zaključena vsa dela in testi.

Kako bo jadrnica izplula iz Baltskega morja je še vedno uganka. Noben izmed mostov ni dovolj visok, če bodo jambori nameščeni na jadrnici. Edina možnost za izplutje ostaja le Copenhagen. Sladki problemi s katerimi si bo belil glavo kdo le kot lastnik.

Foto: © Andreas Jens/TheYachtPhoto.com

Torek 13 Okt 2015

Nizozemsko podjetje X-Craft je izdelalo nov luksuzni pomožni čoln, ki presega hitrosti 40 vozlov.

Če želite s svoje jahte na obalo oziroma do bližnjega kraja, gostilne ali trgovine pluti hitro in udobno, potem je novi 10DER prava izbira za vas. Ta 10 metrski čoln bo plul s hitrostjo preko 40 vozlov in istočasno nudil izjemno udobno plovbo za celotno posadko. Van Geest Design je poskrbel, da je plovilo privlačno že na prvi pogled. Ima globok V trup, ravne bočne linije pa dajejo agresiven in moderen izgled. Seveda so pri oblikovanju poskrbeli, da je plovilo izjemno varno z dobrimi plovnimi lastnostmi. Sprejme lahko do 12 oseb in dva člana posadke. V osnovni različici ni strehe, če pa bi radi pluli v senci, jo lahko naročite z doplačilom. Izbirati je možno tudi med različnimi barvami trupa, vgrajeno elektroniko in različnimi materiali na krovu plovila. Glede na želje po hitrosti plovbe se lahko odločate med dvema dieselskima oziroma bencinskima motorjema. Če se odločite za najmočnejšo različico, boste lahko pluli s hitrostjo preko 40 vozlov.

Teža plovila znaša 4.000 kg. Rezervoar za gorivo je za to 10 m dolgo plovilo sorazmerno velik in lahko vanj natočimo 1000 l goriva. Pri odmeri prostora za rezervoar vode so bili bolj skopi. Vanj lahko natočimo le 75 l vode. Glede na namen plovila, pa bo tudi to zadostovalo za nekaj čas.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 10m
Širina: 2.85m
Teža: 4000 kg
Motor: vgrajen (diesel ali bencin)
Pogon: Z ali jet
Najvišja hitrost: 40+ vozlov
Gorivo: do 1000 l
Voda: 75 l
Število oseb: 14
Torek 13 Okt 2015

Ponovno so na vrsti jadralci malih jadrnic, vabljeni na edinstveno regato na slovenski obali “Barcolana za male barke”.

Prihajajoči vikend bo v Piranskem zalivu ponovno zelo živahno. Poleg pestrega programa regat v različnih razredih, bo zaliv prizorišče druge izvedbe edinstvene regate – Vsi jadrat!

Everybody Go Sailing!, v smislu preteklega vikenda pa ga lahko prevedemo v “Barcolana za dinghyje”. Glede na uspešno premierno izvedbo lansko leto in navdušenje med udeleženci, organizatorji letos pričakujejo še večjo udeležbo.

“V lanskem letu je na premierni izvedbi regate na skupnem polju jadralo 12 jadralskih razredov, letos morda še kakšen več, kar je enkratna priložnost za druženje generacij. To pomeni skupno jadranje najmlajših z najstarejšimi, klasičnih Dinghyjev z modernimi “letečimi” veščami (Moth), v drugem planu, morda pa tudi ne, pa je seveda tudi možnost za zmago, ki je odprta vsem, saj so formule za preračun časov zelo natančne in zato odlična motvacija vsem,” so povedali organizatorji, ki vseeno prisegajo predvsem na pristno druženje in dobrodelnost, ki je del vsakega dogodka društva Go Sailing. Vse to bo del jadralsko zelo pisanega vikenda, ki se bo odvijal v Marini Portorož.

Skupen štart vseh jadrnic s pomično kobilico, ki bodo odjadrale polje v obliki starega olimpijskega trikotnika, bo v soboto, 17. oktobra, ob 15. uri. Rezultati (časi) bodo po metodi “Portsmouth YardsOck Handicap System” dali lestvico po preračunanih časih, ki bo zagotovo drugačna od prihodov v cilj, kar je poseben čar takšnega načina tekmovanja.

Prijave bodo potekale tudi v regatni pisarni, v restavraciji Laguna v Marini Portorož v petek, 16. oktobra, zvečer in soboto, 17. oktobra, zjutraj.

V Piranskem zalivu bo sicer v omenjenem vikendu, med 16. in 18. oktobrom potekalo več dogodkov:

Evropsko prvenstvo razreda UFO22, ki bo potekalo med 15.in 18. oktobrom na katerem organizatorji pričakujejo nekaj preko 22 jadrnic, večinoma iz Italije, Avstrije in Nemčije (več informacij na spletni strani GoSailing)

Državno prvenstvo za razred Fireball, ki bo potekalo med 16. in 18. oktobrom in na katerem pričakujejo okoli 20 jadrnic, v glavnem iz Slovenije in Češke.

Državno prvanstvo za razred Flying Junior, ki bo potekalo med 16. in 18. oktobrom in na katerem pričakujejo okoli 10 jadrnic iz Slovenije(več o obeh državnih prvenstvih na spletni strani GoSaling)

Regata za Občinski praznik in Trofej Lea Molinari za razred Optmist

V izpeljavo jadralnega vikenda bo vključena vrsta jadralnih klubov in jadralnih delavcev, kar je tudi svojevrstna posebnost: ŠD GoSailing, ŠD Piran – Sekcija jadranje, YC Portorož, JK Pocodebon in JK ŽivaAna, Fireball Slovenija, Flying Junior Slovenija ter drugi.

Družabni del dogajanja ter razrede Fireball, FJ in Ufo22 bo gostila Marina Portorož, del flote pa bo na Bernardinu, kjer bo jadralce razreda Optimist gostil ŠD Piran.

Vabljeni!

Razpisi, prijavnice in več informacij na: www.gosailing.si, E-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., Gsm:041 418 899

Foto: GoSailing

Torek 13 Okt 2015

V Haifi v Izraelu se je s prvimi plovi začelo svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470. SP470Na regatnem polju se obetajo zanimivi jadralski boji, saj se bo na startni liniji zbrala večina najboljših jadralk in jadralcev razreda. Na svetovnem prvenstvu bodo podelili tudi naslednje olimpijske vozovnice za Rio 2016, na voljo bo še šest olimpijskih norm v moški konkurenci in tri v ženski. V ženski konkurenci je na startni listi prvenstva 42 posadk iz 23 držav.

V ženski konkurenci jadralke jadrajo v eni floti, danes so v vetru, ki je pihal s hitrostjo od 7 do 14 vozlov izpeljali dva plova. Tina Mrak in Veronika Macarol sta zaradi tehničnih težav in slabih startov prvenstvo nekoliko slabše začeli, v prvem plovu sta v cilj prijadrali na 34. mestu, v drugem plovu pa sta zabeležili še šesto mesto in sta po prvem dnevu na skupnem 21. mestu.

Veronika Macarol je ocenila prvi dan svetovnega prvenstva: “Prvi dan regat se nama ni najbolje izšel. Današnjega dneva nisva izkoristili, kot znava, saj nama taki pogoji za jadranje ležijo. Razlog današnjega slabega jadranja so bili predvsem starti. Ker sva bili po prvem startu v zamudi, sva bili prisiljeni izvesti obrat in ker se nama ni uspelo odmakniti od jadrnice, ki je imela prednost, naju je protestirala. Naredili sva dva obrata in kmalu zatem je Tini počil pasek za visenje in je padla v vodo. Zaradi vseh teh napak in tehničnih težav sva ostali čisto zadaj in so se vse jadrnice že precej oddaljile, prvo regato sva tako končali na 34. mestu. Tudi v drugi regati nisva najbolje startali, spet sva zamujali. Prvo bojo sva obrnili kot dvajseti, v krmo pridobili par mest in regato končali na 6. mestu. Sedaj sva izgubili bonus in od tu naprej si ne smeva v naslednjih regatah privoščiti nobene napake več. Jutri bova morali drugače nastopiti že na startu, pokazati zobe ter odvoziti regato, kot najbolje znava. Napovedan je nekoliko šibkejši veter.”

Tudi trener Tomaž Čopi ni zadovoljen z današnjim dnem: “Tako kot sem punci opozoril, tako je na koncu tudi bilo. Starti v težkih pogojih in pri takšnem številu jadrnic na eni liniji je najpomembnejša stvar v regati. Seveda tudi druge vrline so pomembne, ki pa jih sicer znata, vendar tudi to danes ni šlo! Zato je rezultat, kakršen je.”

V vodstvu po prvem dnevu sta Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, ki sta prvenstvo začeli z dvema zmagama. Na drugem mestu sta Nizozemki Afrodite Kyranakou in Anneloes Van Veen, tretji pa Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance.

Jadralke se bodo do petka pomerile še v osmi plovih, v soboto pa najboljših deset posadk čaka še regata za medalje.

Vir: JZS.si

Torek 13 Okt 2015

Kardinalna oznaka za zahod – W

Kardinalne oznake označujejo različne nevarnosti za plovbo (plitvine, čeri, razbitine ...) in nam jih pomagajo zaobiti, saj nakazujejo stran, po kateri je potrebno pluti. Oznake so črno-rumene barve, na njih je vrhnje znamenje v obliki dvojnega stožca, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak podnevi. Na njih je tudi bela luč, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak ponoči.

Kardinalna oznaka za zahod (W) nas obvešča, da je za izognitev nevarnosti treba zaobiti oznako po zahodni strani. Vrhnje znamenje predstavljata dva stožca, ki sta obrnjena z vrhom proti vrhu. Barva oznake je črna med rumeno (Ru Č Ru), na njej je bela luč, ki utripa s kratkimi ali zelo kratkimi bliski v skupini, nakar luč ne sveti 15 ali 10 sekund (B K(9) 15s ali B ZK(9) 10s).

Kardinalno oznako za zahod imamo tudi v Slovenskem morju in sicer se nahaja pri Debelem rtiču (glej sliko).

Ponedeljek 12 Okt 2015