Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Ladjo El Faro je prejšnji teden potopil orkan Joaquin.

Tovorna ladja El Faro je prejšnji teden izplula iz pristanišča Jacksonville v ZDA proti San Juanu v Puerto Ricu. Že ob izplutju so vedeli, da obstaja možnost, da jim bo pot prekrižal orkan 4. stopnje. Kapitan si je pripravil plan, kako se bodo orkanu izognili. Plovbo je planiral tako, da naj bi  pluli na varni razdalji nevarnega vremenskega sistema. Na krovu ladje je bilo 28 ameriških in 5 poljskih državljanov.

Kapitan ladje je v sredo dopoldne javil v podjetje, da je zaskrbljen zaradi vremenske situacije. Predvsem ga je skrbelo vračanje iz Puerto Rica nazaj na Florido, medtem ko ga plovba proti jugu ni skrbela. Vendar v četrtek zjutraj je ladja El Faro ostala brez pogona. Nemudoma so pričeli s popravili. Po podrobnem pregledu vremenske situacije, so ugotovili, da se zaradi okvare motorja in nezmožnosti za plovbo, nahajajo na poti orkana. Kapitan je v enem zadnjih poročil javil, da se je ladja nagnila za 15 stopinj, vendar iz komunikacije ni bilo jasno ali se je nagnila zaradi okvare ali zaradi vremena.

Zadnja pozicija ladje je bila javljena v bližini Bahamov, kjer jih je zajel orkan. Ne vedo če si je posadka uspela nadeti varnostne obleke in zapustiti ladjo v reševalnih splavih. Če jim je to uspelo, so morali v vodo v vetrovih, ki so divjali s hitrostjo preko 200 km/h valovi pa so v višino merili tudi 15m.

Za pogrešano ladjo poteka intenzivno iskanje. Do sedaj so našli ogromno področje polno ostankov z ladje, ki se razprostirajo na področju velikem preko 500 km2. S pomočjo helikopterjev, letal in ladij so že preiskali področje veliko preko 2000 km2, vendar o ladji in posadki ni sledu. Po zadnjih navedbah Ameriške obalne straže so do sedaj našli nekaj reševalnih splavov, ter reševalnih oblek. V eni so našli truplo, ki pa je bilo neprepoznavno. Z iskanjem nadaljujejo tudi danes.

Vir: CNN, Foto: www.marinetraffic.com

Sreda 07 Okt 2015

Kardinalna oznaka za vzhod – E

Kardinalne oznake označuje različne nevarnosti za plovbo (plitvine, čeri, razbitine ...) in nam jih pomagajo zaobiti, saj nakazujejo stran, po kateri je potrebno pluti.

Oznake so črno-rumene barve, na njih je vrhnje znamenje v obliki dvojnega stožca, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak podnevi. Na njih je tudi bela luč, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak ponoči.

Kardinalna oznaka za vzhod (E) nas obvešča, da je za izognitev nevarnosti treba zaobiti oznako po vzhodni strani. Vrhnje znamenje predstavljata dva stožca, ki sta obrnjena z osnovno ploskvijo proti osnovni ploskvi. Barva oznake je črna nad in pod rumeno (Č Ru Č), na njej je bela luč, ki utripa s kratkimi ali zelo kratkimi bliski v skupini, nakar luč ne sveti 10 ali 5 sekund (B K(3) 10s ali B ZK(3) 5s).

Torek 06 Okt 2015

Ena pomembnejših novosti, ki so jo predstavili prireditelji letošnje Barcolane, največjega navtičnega dogodka v bližnji in daljni okolici, je organizacija tako imenovanih “navtičnih rallyjev” s starti na Hrvaškem in v Sloveniji.

Za slovenske jadralce bo zagotovo najbolj zanimiv rally 'GO TO BARCOLANA FROM SLOVENIA' s startom v soboto, 10. oktobra 2015 ob 10:30 uri pred Izolo.

Brezplačno pravico udeležbe na drugačnem, zanimivejšem jadranju do Trsta imajo vse jadrnice, prijavljene na Barcolano 2015. Omenimo še, da se z udeležbo na rallyju GO TO BARCOLANA lahko jadralci izognejo vsaj eni neprijetni skrbi, saj imajo namreč vse v tej regati nastopajoče jadrnice zagotovljen brezplačen privez v Trstu s sobote na nedeljo.

Vse podrobnosti o rallyju GO TO BARCOLANA najdete na http://www.cleanport.si/novice.html#gotobarcolana

Torek 06 Okt 2015

17.9.2015 je na južnem delu otoka Obonjan v Šibeniškem akvatoriju nasedel najet katamaran Lagoon 39 z imenom Jafra. Na njem je bila deset članska posadka. Na poziv se je odzvala privatna reševalna služba EmergenSea, ki je na lokacijo priplula z dvema ploviloma iz baz v Tribunju in Milni. Najprej so rešili posadko, naslednji dan, ko so to omogočali vremenski pogoji, pa še plovilo. Nihče izmed članov posadke ni bil poškodovan, plovilo pa je utrpelo težje poškodbe trupa in ni bilo sposobno samostojno pluti.

V videu si lahko ogledate potek celotne reševalne akcije.

Vir: www.emergensea.net/hr

Torek 06 Okt 2015

Vasilij Žbogar se po vrnitvi s treningov v Valenciji in pred odhodom na svetovno prvenstvo razreda finn, ki bo novembra na Novi Zeleandij, skupaj z ostalimi jadralci Dinghy akademije in jadralci ekipe “FINNTEAM”, pripravlja na Gardskem jezeru.

Da ostane v tekmovalnem ritmu se je v okviru priprav ta vikend udeležil regate International Finn Cup. Po treh dneh jadranja in šestih odjadranih plovih je Izolan v konkurenci 93 jadralcev regato končal na tretjem mestu, prvo mesto je osvojil Italijan Michele Paoletti, drugi je bil Turek Alican Kaynar. Drugi slovenski predstavnik Jan Orel, je regato končal na 76. mestu.

Vir: JZS.si

Torek 06 Okt 2015

Letošnji salon plovil v Cannesu je prikazal številne novosti. Med njimi je bila tudi 35 metrska jahta Princess 35m. Kako nastaja takšno plovilo od začetka gradnje do splovitve sigurno zanima vsakega navtičnega zanesenjaka. V podjetju so izdelavo te luksuzne jahte, ki jo je trg nestrpno pričakoval, posneli gradnjo v vseh fazah in nastal je 3 minutni video.

Torek 06 Okt 2015

Do začetka meseca septembra so na hrvaškem opravili kar 243 reševalnih akcij.

V prvih osmih mesecih letošnjega leta so na hrvaškem preko Centra za usklajevanje iskanja in reševanja na vodi (MRCC Reka) zabeležili že 243 reševalnih akcij na vodi. Reševali so 112 plovil in 443 oseb.

Reševalne akcije, ki jih je usklajeval center, so potekale preko celega leta. Večje število je bilo izvedenih v sezoni zaradi povečanega števila udeležencev v pomorskem prometu. Klici na pomoč so prihajali direktno na center, preko službe Plovputa in Državne uprave za reševanje in zaščito.

V nesrečah je bilo vključenih 297 oseb s tujim državljanstvom, ter 146 oseb s hrvaškim državljanstvom.

V akcije so vključili kar 130 plovil državnih organov ter 38 plovil privatnih reševalnih služb in privatnih plovil.

V osmih mesecih je bilo v pomorskih nesrečah poškodovanih 32 oseb, 26 jih je izgubilo življenje. Sedem izmed njih so bili potapljači.

Plovila so bila ogrožena v 151 primerih. Devet plovil je potonilo, zgorelo oziroma so popolnoma uničena. Obsežnejše poškodbe je dobilo 35 plovil. V 41 primerih so bila plovila tako močno poškodovana, da niso bila več primerna za plovbo. Nasedlo je 32 plovil, 7 jih je potonilo in 7 zgorelo.

Glede na področje reševanja je bilo 214 akcij izvedenih v notranjih in teritorialnih vodah RH, medtem ko so 29 akcij izvedli znotraj zaščitenega ekološko ribolovnega pasu RH in izven področja, ki ga nadzoruje Hrvaška.

K tej statistiki moramo dodati še vse pomorske nesreče, ki jih ni koordiniral center za reševanje, temveč so jih opravile privatne reševalne službe kot sta Emergensea in SeaHelp.

Torek 06 Okt 2015

Aker Philadelphia Shipyard, Inc. je pričela z gradnjo največje kontejnerske ladje za naročnika, ladijskega prevoznika podjetje Matson Navigation Company.

Nova ladja bo imela kapaciteto 3.600 (TEU – ekvivalent 20 čeveljskemu kontejnerju) in bo razreda Aloha. Pogodba za gradnjo ladje je bila podpisana že leta 2013 z datumom dostave v zadnji polovici leta 2018. Vrednost pogodbe znaša 418 mio USD. Takoj po podpisu pogodbe so pričeli pri razvoju in projektiranju nove ladje, ki bo v dolžino merila 260 m. Povezovala bo zahodno ameriško obalo s Havaji. Vgrajene bo imela motorje, ki bodo omogočali uporabo različnih pogonskih goriv, med drugim tudi zemeljskega plina. Dosegala bo hitrosti plovbe do 23 vozlov.

Ladjedelnica Aker Philadelphia Shipyard je za ladjarja Matson do sedaj že izdelala 4 ladje, ki so jih naročniku dostavili med leti 2003 in 2006. Vse obratujejo na Pacifiku. Trenutno so v ladjedelnici še trije tankerji za naročnika Crowley Maritime Corporation in naj bi bili izdelani v naslednjem letu. Za podjetje Kinder Morgan gradijo štiri tankerje, ki bodo predani naročniku konec leta 2016 oziroma v začetku 2017.

Ponedeljek 05 Okt 2015

Križarjenje po toplih morjih Karibov ali Mediterana so nekaj zabavnega in sproščujočega. Če pa ste avanturist, si sigurno želite več. Za topla morja, kot so Karibi bo običajna jahta dovolj. Če pa ste avanturist in se odpravljate tja, kamor se odpravi le peščica, pa bo potrebno poseči po čem bolj robustnem.

Novi SeaXplorer je jahta, ki je zgrajena z namenom. Namenjena je križarjenji po hladnih arktičnih in antarktičnih morjih, raziskovanju eksotičnih kultur, narave in živali.

Poleg številnih funkcij, ki jih premore jahta, je najbolj pomembna ta, da ustreza standardom Polar Code. Ima dvojno ojačano dno s katerim lahko lomi led. Je prava jahta ledolomilec.

Rob Luijendijk, direktor podjetja AMELS je povedal: »Številne naše stranke z bogatimi navtičnimi izkušnjami, so izrazile željo po luksuzni jahti, ki bi lahko plula po vseh morjih sveta. Najbolj jih zanimajo odročni in divji kraji. Zato smo se odločili, da bomo v podjetju DAMEN izdelali primerno plovilo, ki bo ustrezalo njihovim zahtevam. SeaXplorer je rezultat raziskav in razvoja. Prepričan sem, da smo trenutno edino podjetje, ki je sposobno zgraditi takšno jahto.«

Pri razvoju jim je pomagalo podjetje EYOS expeditions, ki ima bogate izkušnje z navtičnimi odpravami v mrzla morja, pri oblikovanju so na pomoč priskočili iz podjetij Azure Yacht design in Naval Architecture.

V seriji bodo tri velikosti plovila in sicer 65, 90 in 100 metrov. Vsa bodo imela na krovu zalogo za celotno posadko za bivanje do 40 dni in bodo plula s hitrostmi do 16 vozlov.

Ponedeljek 05 Okt 2015

Dober mesec pred začetkom svetovnega prvenstva v razredu finn se je Vasilij Žbogar iz Valencije preselil na Gardsko jezero, kjer bo z jadralci, ki jadrajo pod okriljem trenerja Luce Devotija, nadaljeval s pripravami na tekmovanje na Novi Zelandiji.

“V Španiji sem jadral s sposojeno opremo, tako da je bilo v ospredju vzdrževanje forme, drugače pa bo na Gardskem jezeru. Zdaj dobim novo jadrnico, za katero se moram zahvaliti Luci Devotiju in Romanu Teplyju. Čeprav imajo proizvodnjo do prihodnjega leta polno zasedeno so vseeno uspeli narediti novo jadrnico. Zdaj imam dve enaki, kar je za treninge zelo pomembno, tako da bom zdaj imel do olimpijskih iger ves čas isto opremo, kar je osnova, da v Riu lahko računam na kakšen dober rezultat.”, je Izolan navdušeno pripovedoval o novi jadrnici, ki je zelo podobna tisti, ki jo je predstavil spomladi: “Nekaj malenkosti je sicer spremenjenih, ampak to so res podrobnosti. To ne bo vplivalo na hitrost jadrnice, bomo videli kako se bo izkazala na vodi. Na Gardskem jezeru še ne bo pravih odgovorov, ker je to sladka voda in jadrnice se malo drugače odzivajo. Ta ne bo najboljša za sladko vodo, ker ima dolgo in ozko vodno linijo, starejše jadrnice so širše in lažje plujejo po takšni vodi, zato ne računam, da bo tu neka izjemna hitrost.”

Bo pa nova jadrnica vsekakor zelo pomembna za nadaljevanje priprav na olimpijske igre v Rio de Janeiru prihodnje leto: “Na predolimpijski regati sem videl, da je nujno, da treniram in tekmujem z isto opremo, da si ne sposojam, ker sposojena je drugačna in nimaš realnega rezultata kje si, zato sem se odločil za novo jadrnico, da vedno z istimi materiali jadram, treniram in vozim regate.”

Pred svetovnim prvenstvom Žbogrja čaka le še manjša regata v okviru priprav na Garskem jezeru, saj mora, tako kot ostali jadralci ostati v tekmovalnem ritmu. V Italiji se bo pripravljal skupaj z ostalimi jadralci iz akademije Dinghy, pa tudi jadralci iz ekipe “FINNTEAM”, novega projekta, pri nastanku katerega ima pomembno vlogo tudi Izolan. “Ta projekt se vleče že nekaj časa. Jaz sem se ga lotil s pisanjem diplome, zdaj so ga prevzeli drugi, ker jaz nimam časa. Tu so jadralci kot sem bil jaz, ko sem začel in se nisem mogel na nikogar obrniti po pomoč in nasvete za relativno normalen denar. Ko sem jaz začel v razredu finn je bilo trenerjev precej, vendar izpod 500 evrov na dan ga ni bilo in jaz si to nisem mogel privoščiti. Zato je prišla ta ideja o ekipi Finnteam, da mladim jadralcem, ki želijo jadrat, ki želijo trenirat omogočimo, da lahko hitro napredujejo, se učijo, imajo na razpolago trenerja, dobre jadralce za primerjave na treningih, to pa koristi vsem, tistim ki se učijo pa tudi men, da imam jadralce za sabo, da mi dihajo za ovratnik, da tudi jaz napredujem.”

Prav napredek je cilj vseh, tudi Žbogarja, ki se po padcu s kolesom in poškodbi še ni vrnil v prejšnje stanje: “Sigurno še nisem tak kot sem bil marca ali aprila, tudi po rezultatih testiranj sem še vedno 20, 25 odstotkov slabši, ampak tako to je. Bom potreboval še ene dva tedna treningov, da pridem nazaj. Ne morem z glavo skozi zid, čeprav včasih poizkusim, ampak potem dobim vročino in zgubim dva, tri dni treningov. Poskušamo pravilno dozirat treninge, da ne pride do pretreniranosti in da bom čim bolje pripravljen za svetovno prvenstvo.”

Svetovno prvenstvo bo sredi novembra, do takrat pa ga poleg treningov na Gardskem jezeru čakajo še priprave v Valenciji, 25. oktobra pa potuje na Novo Zelandijo.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Ponedeljek 05 Okt 2015