Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Lateralne oznake se na ozkih plovnih poteh (kanalih, prehodih, vhodih v pristanišča …) uporabljajo za označevanje leve in desne strani, ozke plovne poti ter nakazujejo primernejšo pot plovbe na razpotjih.

Kadar se plovilo z odprtega morja po ozki plovni poti približuje pristanišču, reki, ustju ali drugi plovni poti, so lateralne oznake leve strani na njegovi levi strani, lateralne oznake desne strani pa na njegovi desni strani. Izjemoma so lahko lateralne oznake postavljene obratno in v tem primeru je to na kartah jasno označeno.

Sistem lateralnih oznak je odvisen od tega, ali plujemo v Coni A ali v Coni B. Evropa spada v Cono A (poleg Afrike, Avstralije in Azije z izjemo Filipinov, Japonske in Koreje), v kateri velja naslednje:

• Oznake leve strani so rdeče barve in v obliki valja. Na njih sta lahko rdeče vrhnje znamenje v obliki valja in rdeča luč (biti mora različna od R Bl (2 +1) in je običajno R Bl).

• Oznake desne strani so zelene barve in v obliki stožca. Na njih sta lahko zeleno vrhnje znamenje v obliki stožca in zelena luč (biti mora različna od Z Bl (2 + 1) in je običajno Z Bl).

• Razpotje označuje modificirana lateralna oznaka z vodoravnim pasom v barvi stranskega kanala.

Med plovbo po plovnih poteh se je treba držati desne strani, kolikor je le mogoče. V dolgih kanalih so oznake pogosto označene z zaporedjem številk ali črk.

Torek 15 Sep 2015

Krmar in kapitan ribiške ladje Sveti Roko je v soboto, 12.9.2015 med plovbo za nekaj časa izgubil zavest ter trčil v čer.

Ribiška ladja Sveti roko je v soboto v poznih večernih urah plula v bližini rta Konj. Krmar ladje je za nekaj časa izgubil zavest. S plovilom je udaril v podmorsko čer, kjer se je ladja močneje poškodovala. Ko je prišel nazaj k zavesti in ugotovil kaj se je zgodilo, je hitro spremenil smer plovbe proti plitvini polotoka Gradina, ki je južno od mestne marine Frapa pri Rogoznici. Tam je s plovilom namerno nasedel, da se je izognil potopitvi.

Takoj je poklical na pomoč. Na kraj nesreče je priplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik. Pri pregledu ladje so ugotovili, da ima obsežnejše poškodbe trupa pod vodno gladino in da je kapitan reagiral pravilno, ker je z ladjo nasedel na plitvini. V času nesreče so bili poleg lastnika ladje še štirje člani posadke. Nesrečo so vsi preživeli brez poškodb. Vsi člani posadke so morali opraviti test alkoholiziranosti, ki je pokazal, da nihče ni plul pod vplivom alkohola.

Na ladji je bilo v času nesreče 9 ton goriva. Na lokacijo so poklicali lokalno gasilsko ekipo, ki je zavarovala mesto nesreče, da ne bi prišlo do razlitja in onesnaženja. Pridružili so se jim tudi potapljači, ki so uspeli do 2.00 ure zaustaviti nadaljnje vdiranje morja v ladjo. Akcijo reševanja plovila so nadaljevali v jutranjih urah. Iz plovila so izčrpali vodo ter ga ponovno splovili in pripravili za vleko v bližnjo luko. Včeraj so ribiško ladjo odvlekli na popravilo v ladjedelnico v Betino na otoku Murter.

Vir: MMPI.hr

Torek 15 Sep 2015

V soboto, 12. septembra se je v lepem sončnem vremenu uspešno zaključila Diplomatska regata 2015.

Na celodnevni prireditvi se je družilo 552 diplomatov, politikov, gospodarstvenikov in jadralcev. Prisotnih je bilo 88 diplomatov iz 32 diplomatsko konzularnih predstavništev akreditiranih v Sloveniji ter večje število politikov, gospodarstvenikov in jadralcev.

Na regatnem polju pred Izolo, se je v rahlem vetru pomerilo 45 jadralnih posadk iz šestih držav.  Veliki Viharnik s krmarjem Dušanom Puhom je kot prva jadrnica v absolutni konkurenci preplula regatno polje v 1 uri, 38 minutah in 30 sekundah. Na krovu je gostila gospoda Stanislava Vidoviča, generalnega sekretarja na Ministrstvu za zunanje zadeve in diplomatko iz veleposlaništva Litve. Kot druga je ciljno črto prečkala italijanska jadrnica Magija Illyteca, krmar  Marino Quaiat, na svojem krovu pa je gostila diplomata iz Peruja. Krmar  Samo Žvan je z jadrnico Generali kot tretji prečkal ciljno linijo, na krovu pa je gostil diplomata iz Ukrajine. V razvrstitvi ORC pa si je zmago zagotovila jadrnica  Taia 2 & White Goose s krmarjem Goranom Djordjevičem.

Vir: JK Veter, foto:  Tjaša Misson

Torek 15 Sep 2015

Nemško podjetje Lange je predstavilo inovativen in eleganten sistem za hlajenje zraka na krovu plovila imenovan Fog design.

Ko poletje preživljamo na plovilu, se nas večina najraje zadržuje na krovu na svežem zraku. Vendar poleti zna sonce tako močno pripekati, da je vročina prav nevzdržna. Najhuje je, ko preneha pihati tudi zadnja sapica. Fog Design je idealna rešitev za takšne dni. Sistem je ročno izdelan v Nemčiji, kar že samo po sebi zagotavlja vrhunsko kvaliteto izdelka. Prednost majhne proizvodnje pa je prilagoditev sistema prav vsakemu kupcu posebej. Sistem lahko namestimo na radarski lok, kopalno ali sončno ploščad oziroma pravzaprav skoraj povsod. Ko je sistem enkrat vgrajen zagotavlja znižanje temperature okoliškega zraka za do neverjetnih 10 stopinj.

Kako deluje sitem?

Sladka voda, ki jo imamo v rezervoarju se najprej prefiltrira, očisti in po potrebi iz nje odstrani vodni kamen. Nato je črpalka pod visokim pritiskom potisne skozi sistem do šob, ki poskrbijo, da nastanejo izjemno majhne vodne kapljice. Le te takoj izhlapijo in nastane majhen oblak ali megla. Za izhlapevanje potrebujejo energijo, ki jo potegnejo iz okoliškega zraka, kar povzroči njegovo ohlajanje. Šobe so izdelane iz različnih materialov in so nastavljive, zaradi česar lahko reguliramo delovanje sistema in znižanje temperature v okolici.

V sistem lahko dodamo tudi različne vonjave ali pa dodatke za odganjanje mrčesa. Da bo vaša megla še bolj atraktivna, lahko poleg šob namestimo barvne led luči s katerimi boste dobili enkratne svetlobne efekte.

Filter sistema in črpalke se vgradi v motorni prostor. Nadziramo ga preko mobilnega telefona in Wi-Fi povezave ali pa daljinskega upravljalnika. Delovanje sistema lahko reguliramo za posamezen sklop šob.

Sistem je na voljo tudi z lastnim napajanjem in rezervoarjem za vodo in ima CE certifikat.

Več na: http://www.fog-design.com/

Torek 15 Sep 2015

Znamke Suzuki ljubiteljem navtike zagotovo ne rabimo posebej predstavljati, saj letos praznuje že 50 let, odkar so izdelali prvi izvenkrmni motor.

Leta razvoja in inovacij so poleg številnih mednarodnih nagrad Suzukiju prinesla tudi sloves zanesljivega motorja, ki ponuja najširšo paleto štiritaktnih modelov na tržišču. Motorje odlikuje nizka teža, ''lean burn'' sistem za zmanjšanje porabe goriva, od moči 40 KM pa za pogon odmične gredi skrbi veriga, kar zagotavlja dolgotrajno brezskrbno uporabo in nizke stroške vzdrževanja. Pri motorjih od 150 KM je na voljo tudi sistem elektronskih komand (drive by wire). Motorji so cenjeni tako v profesionalnih krogih kot med rekreativnimi uporabniki.

Novi zastopnik za motorje Suzuki v Sloveniji je podjetje As Boats d.o.o. iz Frama: http://www.as-boats.si/, tel.: (02) 608 41 41, kjer vam bodo z veseljem podrobno razložili vse prednosti motorjev Suzuki.

Ponedeljek 14 Sep 2015

Konec meseca avgusta se je uspešno zaključila mega odprava 30 plovil, ki so na Pacifiku izvajale meritve in opazovanje Velikega Pacifiškega smetišča.

Veliko Pacifiško smetišče je področje na katerem se v oceanu zbira ogromno smeti. Le te se zbirajo in zadržujejo na določen območju zaradi morskih tokov. Ker so le ti krožni, onemogočajo, da bi jih odneslo in naplavilo na obale. Veliko Pacifiško smetišče je od 135°W do 155°W in med 35°N  in 42°N.

Odprava je trajala mesec dni. Njen namen je bil zbrati čim več vzorcev smeti, količino in koncentracijo smeti, ter preizkusiti več tehnik pobiranja. Z zbranimi podatki bodo pripravili plan obsežne akcijo čiščenja morskega smetišča, ki se bo pričelo leta 2020.

Med smetmi je bila večina plastične embalaže, našli pa so tudi odpadke, ki jih je na odprto prinesel veliki japonski tsunami. Ker UV žarki počasi uničujejo plastiko, le ta razpada na mikro koščke, kar lahko v naslednjih letih povzroči ekološko katastrofo velikih razsežnosti in je prava ekološka bomba.

Po trenutnih meritvah, ki pa še niso v celoti analizirane, se v vsakem kubičnem metru morja nahajajo štirje kosi plastike. Velikost morskega smetišča je ocenjena na 700.000 km2.

Vir: theoceancleanup.com

Ponedeljek 14 Sep 2015

Pomorske nesreče žal niso tako redke, kot bi si želeli. Dogajajo se prav pogosto. A le redke so ujete tudi s kamero. Poiskali smo nekaj največjih nesreč, ki si jih boste v naslednjih mesecih lahko ogledali.

MV Federa je bila ladja za prevoz razsutega tovora. 10.10.2008 je plula skozi Gibraltarsko ožino v vetrovih, ki so dosegali 12 Boufortov. Ladja je treščila ob skalnato obalo pri rtu Europa, visoki valovi pa so jo prepolovili. V času nesreče je bilo na ladji 31 članov posadke. V reševalni akcijo so se združile gibraltarske in španske reševalne ekipe. Prvih pet članov posadke so rešili s helikopterjem, medtem ko so ostale člane rešili s posebnim dvigalom. Ladja se je kmalu po tem zlomila na dva dela. Poškodbe so bile tako velike, da ladje ni bilo več možno popraviti.

V nesreči se je v morje izlila približno polovica od 300 ton nafte. Del nafte je prineslo na gibraltarsko zahodno obalo. Del naftnega madeža je dosegel celo mesta Tarife.

Februarja 2009 so prednji del ladje dvignili na površino in ga odvlekli v pristanišče, kjer so ga razrezali.

 

Ponedeljek 14 Sep 2015

Izšel je zadnji, sedmi DVD iz serije Obrazi z Jadrana z naslovom VIS - komiška falkuša.

Film prikaže gajeto falkušo kot zgodovinsko barko, s katero so ribiči odhajali na Palagružo loviti sardelo. Sardela pa je pomenila preživetje. V filmu je prvič vokalno predvajana pesem U njemu je more. Sicer pa se skozi celotni film predstavljajo uglasbena besedila akademika Jakše Fiamenga, rojenega v Komiži.

S premiernim dnem bo na razpolago tudi DVD, ki ga boste lahko naročili na naši spletni strani.  Čas trajanja filma 48:10 min.

Scenarij in režija: Mitja Zupančič

Snemalec: Jože Grajžl

Produkcija: TV Novo mesto, d.o.o.

Format: DVD – 48:10 min

Cena DVD-ja je 13,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.

Naroči DVD Obrazi z Jadrana št. 7 - Vis, Komiška falkuša

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla.
Naročeni artikel vam bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo na naš račun!


Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Kosov:
Pošiljko pošljite na moj naslov:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup



DVD-je dosedanjih oddaj lahko naročite na:

1. Obrazi z Jadrana 1: Piran, luč na koncu vedute

2. Obrazi z Jadrana 2: Cres, lovci z morja

3. Obrazi z Jadrana 3: Dugi otok, ribiči iz Sali

4. Obrazi z Jadrana 4: Brač, beli braški kamen

5. Obrazi z Jadrana 5: HVAR, vino s podpisom morja

6. Obrazi z Jadrana 6: Lastovo, otok v zavetju svetilnika

Ponedeljek 14 Sep 2015

Prvič po letu 2013 so zopet odprti obe arktični plovni poti.

Z odprtjem Severne plovne poti skozi Rusko arktično morje, sta po letu 2013 prvič odprti dve komercialni plovni poti skozi Arktiko.

Severna plovna pot, ki v celoti poteke ob ruski obali, se je za komercialni plovni promet odprla 3.9. V avgustu so že odprli Severni prehod in Severozahodni prehod v Kanadi in Aljaski. Tako sta sedaj prvič po letu 2013 zopet odprti dve arktični plovni poti.  Japonsko privatno meteorološko podjetje Weathernews napoveduje, da bosta oba prehoda lahko ostala odprta vse do konca septembra ali celo začetka oktobra, saj se arktični led topi z neverjetno hitrostjo. Po meritvah, ki jih opravljajo Japonci, je led sedaj dosegel tretjo najmanjšo pokritost, od kar se beleži velikost arktične ledene odeje. Led se je pričel hitro topiti v avgustu s čemer se je zmanjšala ledena odeja, kar omogoča prosto plovbo za komercialni promet.

V lanskem letu je Severni prehod ostal zaprt, ker se led med ožino Vilkitsky, ki povezuje morji Kara in Laptev ni stopil. Prav tako je ostala zaledenela ožina Barrow.

Arktični led se je v glede na leto 2012 zmanjšal za 4.600.000 km2, kar  je tretja najmanjša zabeležena površina od leta 2007. Še vedno pričakujejo, da se bo ledena površina zmanjševala do sredine septembra, ko se bodo pričele temperature zraka zniževati. Po napovedih bo led prvi zaprl ožino na severozahodu, kasneje v oktobru pa še severni prehod, ki ga bo zapolnil led z obale.

Razlog za tako hitro topljenje ledu je predvsem povišana temperatura morja. Japonsko podjetje želi regijo bolje preučiti in omogočiti natančno predvidevanje količine ledu in možnost plovbe po Arktiki. V letu 2016  nameravajo namestiti nov satelit WNISAT-1R, ki jim bo pošiljal še bolje podatke, in omogočal kvalitetnejše napovedovanje količine ledu na področju Arktike.

Vir: Weathernews

Ponedeljek 14 Sep 2015

Fantje so veseli, da so živi.

Video je bil posnet prejšnji teden med plovbo z dirkalnim katamaranom. Krmar in dirkač na vodi, Stuart Hayim, je poizkušal postaviti nov rekord pri plovbi okoli otoka Long Island s svojim 52 čevljev dolgim dirkalnim katamaranom MTI.

Do nesreče je prišlo približno 30 minut po začetku plovbe v jasnem vremenu. Nad morjem se je na nekaj mestih začela spuščati gosta megla, ki je vidljivost zmanjšala na borih 15-30m. K sreči je Stuart Hayim v zadnjem trenutki zagledal bojo in se poizkušal izogniti trku. V bojo so trčili le z bokom plovila in nesrečo preživeli brez poškodb. V kolikor bi trčili v bojo s premcem plovila, bi bile posledice verjetno katastrofalne. V času trka so pluli s hitrostjo 130 vozlov.

Video je posnet s kamerami na krovu plovila.

Petek 11 Sep 2015