Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

V Haifi v Izraelu se je s prvimi plovi začelo svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470. SP470Na regatnem polju se obetajo zanimivi jadralski boji, saj se bo na startni liniji zbrala večina najboljših jadralk in jadralcev razreda. Na svetovnem prvenstvu bodo podelili tudi naslednje olimpijske vozovnice za Rio 2016, na voljo bo še šest olimpijskih norm v moški konkurenci in tri v ženski. V ženski konkurenci je na startni listi prvenstva 42 posadk iz 23 držav.

V ženski konkurenci jadralke jadrajo v eni floti, danes so v vetru, ki je pihal s hitrostjo od 7 do 14 vozlov izpeljali dva plova. Tina Mrak in Veronika Macarol sta zaradi tehničnih težav in slabih startov prvenstvo nekoliko slabše začeli, v prvem plovu sta v cilj prijadrali na 34. mestu, v drugem plovu pa sta zabeležili še šesto mesto in sta po prvem dnevu na skupnem 21. mestu.

Veronika Macarol je ocenila prvi dan svetovnega prvenstva: “Prvi dan regat se nama ni najbolje izšel. Današnjega dneva nisva izkoristili, kot znava, saj nama taki pogoji za jadranje ležijo. Razlog današnjega slabega jadranja so bili predvsem starti. Ker sva bili po prvem startu v zamudi, sva bili prisiljeni izvesti obrat in ker se nama ni uspelo odmakniti od jadrnice, ki je imela prednost, naju je protestirala. Naredili sva dva obrata in kmalu zatem je Tini počil pasek za visenje in je padla v vodo. Zaradi vseh teh napak in tehničnih težav sva ostali čisto zadaj in so se vse jadrnice že precej oddaljile, prvo regato sva tako končali na 34. mestu. Tudi v drugi regati nisva najbolje startali, spet sva zamujali. Prvo bojo sva obrnili kot dvajseti, v krmo pridobili par mest in regato končali na 6. mestu. Sedaj sva izgubili bonus in od tu naprej si ne smeva v naslednjih regatah privoščiti nobene napake več. Jutri bova morali drugače nastopiti že na startu, pokazati zobe ter odvoziti regato, kot najbolje znava. Napovedan je nekoliko šibkejši veter.”

Tudi trener Tomaž Čopi ni zadovoljen z današnjim dnem: “Tako kot sem punci opozoril, tako je na koncu tudi bilo. Starti v težkih pogojih in pri takšnem številu jadrnic na eni liniji je najpomembnejša stvar v regati. Seveda tudi druge vrline so pomembne, ki pa jih sicer znata, vendar tudi to danes ni šlo! Zato je rezultat, kakršen je.”

V vodstvu po prvem dnevu sta Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, ki sta prvenstvo začeli z dvema zmagama. Na drugem mestu sta Nizozemki Afrodite Kyranakou in Anneloes Van Veen, tretji pa Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance.

Jadralke se bodo do petka pomerile še v osmi plovih, v soboto pa najboljših deset posadk čaka še regata za medalje.

Vir: JZS.si

Torek 13 Okt 2015

Kardinalna oznaka za zahod – W

Kardinalne oznake označujejo različne nevarnosti za plovbo (plitvine, čeri, razbitine ...) in nam jih pomagajo zaobiti, saj nakazujejo stran, po kateri je potrebno pluti. Oznake so črno-rumene barve, na njih je vrhnje znamenje v obliki dvojnega stožca, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak podnevi. Na njih je tudi bela luč, ki je najpomembnejši element kardinalnih oznak ponoči.

Kardinalna oznaka za zahod (W) nas obvešča, da je za izognitev nevarnosti treba zaobiti oznako po zahodni strani. Vrhnje znamenje predstavljata dva stožca, ki sta obrnjena z vrhom proti vrhu. Barva oznake je črna med rumeno (Ru Č Ru), na njej je bela luč, ki utripa s kratkimi ali zelo kratkimi bliski v skupini, nakar luč ne sveti 15 ali 10 sekund (B K(9) 15s ali B ZK(9) 10s).

Kardinalno oznako za zahod imamo tudi v Slovenskem morju in sicer se nahaja pri Debelem rtiču (glej sliko).

Ponedeljek 12 Okt 2015

Prince 625 Sundeck je trenutno največji model iz palete fishermanov Prince. Kot ostale modele tega proizvajalca ga odlikuje prepoznaven in moderen design, prepričljive plovne lastnosti, nizka teža ter dobro razmerje med ceno in kvaliteto.

Paluba je prostorna, kokpit omogoča nemoteno gibanje, premec pa ponuja veliko sončno ploščad za poležavanje na soncu. Sedežna klop v kokpitu je oblikovana v "L" obliki, prehod na kopalno ploščad na levi strani je enostaven in ni potrebno prestopiti sedežnih blazin. Bočni prehodi ob sredinski konzoli so široki in varni, armaturna plošča pa omogoča vgradnjo večjega GPS ploterja. Drsna vrata desno od volana omogočajo vstop pod palubo, kjer je kabina z ležiščem za dve osebi. Kabinsko okno na sprednji strani konzole daje plovilu moderen in eleganten videz, hkrati pa zagotavlja veliko svetlobe v kabini.  Prince 625 Sundeck je možno opremiti z izvenkrmnim motorjem do moči 200 KS, za prijetno plovbo pa zadostuje že 100 konjskih moči. Plovilo je ob drugih modelih Prince že na ogled pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama.

Več informacij na: www.as-boats.si

Ponedeljek 12 Okt 2015

Eno uro 18 minut in 25 sekund je potrebovala ekipa jadrnice Robertissima III, da je zmagala na letošnji Barcolani.

Roberto Tomasini Grinover, lastnik jadrnice Robertissima III in njegov taktik Vasco Vascotto sta regato štartala odlično in takoj prevzela vodstvo. Taktik Vascotti je dvignil špinaker takoj po strelu štartne pištole in ekipo popeljal v vodstvo. Slovenski jadralec Mitja Kosmina je s svojo jadrnico Jena no Borders štartal slabše in potreboval preveč časa, da je dvignil gennaker.

Včeraj so v Tržaškem zalivu vladali izjemno težki pogoji. Napoved vremena je bila slaba. Sunki vetra naj bi dosegali vse do 80 vozlov. Organizator je bil prisiljen prestaviti štart regate za dve uri, ker naj bi po napovedih burja padla. Preko 1000 jadrnic se pognalo na regatno polje ob 12.30 uri. In kot so napovedali vremenoslovci, je burja močno padla. Pihala je le še s hitrostjo med 10 in 15 vozli, le redki sunki so dosegali 25 vozlov, v ciljni ravnini pa veter ni dosegel niti 10 vozlov.

Odlično je jadrala jadrnica Robertissima III. Po prihodu v cilj je lastnik Roberto Tomasini Grinover dejal: »To je neverjeten občutek. Zmaga je velika. Za mojo ekipo je naporen teden. Zmaga na tej regati je izjemno darilo za to jadrnico.« Ekipa bo v novi sezoni zaplula namreč z novo jadrnico in je tako to zadnja regata s staro jadrnico.

Taktik jadrnice Robertissima III, Vasco Vascotto, je po prihodu v cilj dejal: »Barcolana je festival za vse. Zelo smo veseli, da smo zmagali. Predvsem zato, ker zmaga ni bila rezultat sreče. Regato smo odjadrali izjemno dobro. Celotna ekipa se je izkazala. Sedaj bom užival s prijatelji v vsakem trenutku tega velikega uspeha.«

Na drugo mesto v skupni uvrstitvi se je uvrstila jadrnica Mitje Kosmina, Jena No Borders, na odlično peto mesto je prijadral Dušan Puh s svojim Velikim Viharnikom, Genarali s Petrom Podunavcem za krmilom je pristal na 15.mestu. Štajerska jadrnica Megaenergija z Urošem Žvanom za krmilom je zasedla odlično 20. mesto, Taia 2, Gorana Djordeviča je končala na 49. mestu v skupni razvrstitvi. Odlično so se odrezale tudi druge slovenske posadke. Limonca  razreda Justin Ten s krmarjem Srečkom Kendo za krmilom je prijadrala na 67. mesto, Gorazd Rajar na Eureki na 80. mesto, Lucifer Gorazda Frasa pa je končal na 87. mestu.

Letošnjo sezono žal na štartu ni bilo jadrnice Esimit Europa 2 in napovedanega trimarana Oman Sail, ki je izgubil člana posadke med plovbo mimo otoka Susak, ki ga po zadnjih informacijah še vedno niso našli. Več o Oman Sail na: Trimaran Oman Sail izgubil člana posadke južno od otoka Susak

Ponedeljek 12 Okt 2015

Bangladeš je kraj kjer umirajo ladje. Ladjarji v lovu za čim manjšimi stroški, svoje odslužene ladje vozijo v Bangladeš, kjer jih revni delavci brez zaščitnih sredstev in primernega orodja razstavijo. Nevarne službe terjajo številne smrti med samim delom. Številni, ki delo preživijo, zbolijo za boleznimi, ker delajo v nemogočih pogojih s kemikalijami, ki so na odsluženih ladjah.

Kako poteka razrez in razgradnja ladje si lahko ogledate v videu.

Vir: National Geographic, Foto in video: Mike Hettwer, Urednik: Spencer Millsap

Ponedeljek 12 Okt 2015

V naslednjem letu bo na otoku Cres zgrajeno preko 300 novih privezov za plovila.

Za sezono 2016 planirajo na otoku Cres zgraditi skupno preko 300 privezov za plovila.

Že v začetku leta 2016 je planiran pričetek del na novi luki Grabar med mestom Cres in marino Cres. Investicija v velikosti 3,5 mio HRK oziroma 500.000 EUR bo omogočala izgradnjo 100 novih privezov. 80 bo namenjeno komunalnim privezom, 20 pa navtičnemu turizmu oziroma plovilom v tranzitu.

Dela nameravajo nadaljevati tudi v luki Martinščica. Pogodbo z madžarskim podjetjem so prekinili in sklenili novo pogodbo za upravljanje luke s podjetjem Radnik Marina, ki je prejelo koncesijo za 29 let. Luko nameravajo razširiti, da bo v njej 80 komunalnih privezov in kar 150 privezov za navtični turizem oziroma plovila v tranzitu. Celotna investicija znaša 38 mio HRK oziroma 5 mio EUR.

Ponedeljek 12 Okt 2015

Podjetji Jeanneau in Harken sta predstavili inovacijo imenovano AST - Assisted Sail Trim, ki bo jadranje naredila še enostavnejše.

Sodelovanje enega vodilnih proizvajalcev jadrnic na svetu, francoskega podjetja Jeanneau in podjetja Harken, ki je specializiran za izdelavo jadralske opreme, je rodilo nov produkt, ki ga bodo veseli vsi jadralci, ki pogosto jadrajo v majhnih zasedbah ali celo sami. Novost se imenuje AST - Assisted Sail Trim. V sezoni 2016 bo sistem na voljo le na plovilih Sun Odyssey podjetja Jeanneau

Kaj je AST Assisted Sail Trim?

AST je inovativen sistem za pomoč pri jadranju, ki nadomesti enega ali več jadralcev na jadrnici, ter omogoča enostavno jadranje z majhno posadko, oziroma ko je na jadrnici le en jadralec. Sistem ni le avtopilot, temveč je mnogo več. Krmarju omogoča enostavno nastavljanje jader in nadzor nad vitla preko kontrolnega zaslona nameščenega na krmarskem mestu. Deluje lahko kot pomoč krmarju pri nastavitvah ali kot popolnoma avtomatski sistem, ki v realnem času sam zbira podatke s senzorjev nameščenih na plovilu in izvaja idealno nastavljanje jader glede na dane vetrovne pogoje in smer plovbe. V primeru ročnega delovanja, lahko krmar vse nastavitve opravi preko kontrolnega displeja. Ko sistem deluje avtomatsko, vse nastavitve prilagodi sam. Ko spremenimo smer plovbe sam spremeni nastavitve jader. V kolikor se smer plovbe ne spremeni in se spremeni smer vetra, zopet avtomatsko spremeni nastavitve jader. Sistem avtomatsko deluje tudi pri izvedbi Tack-a. Prednje jadro na eni strani popusti in ga nato na drugi strani nastavi na enako pozicijo. Za izvedbo je potrebo le pritisniti na tipko Auto TACK in nato obrniti krmilo.

Sistem ima vgrajene še številne druge funkcije, med njimi tudi varnostne, ki skrbjo za nastavitve jader, ko veter preveč naraste.

Z novim sistemom bo jadranje še bolj enostavno in zabavno. Nakup za jadralce, ki že imajo plovilo ali kupce novih plovil drugih proizvajalcev, pa bo žal na voljo šele leta 2017.

Ponedeljek 12 Okt 2015

V Haifi v Izraelu se danes s prvimi plovi začenja svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470. Evropski prvakinji Tina Mrak in Veronika Macarol sta že pred dnevi prišli na prizorišče enega od vrhuncev letošnje sezone, kjer sta zadnje dni pred začetkom prvenstva izkoristili za treninge in spoznavanje z lokalnimi razmerami. Slovenski jadralki sta v Izrael odpotovali dobro pripravljeni, njuni cilji pa tudi tokrat visoko postavljeni.

Na regatnem polju se obetajo zanimivi jadralski boji, saj se bo na startni liniji zbrala večina najboljših jadralk in jadralcev razreda. Na svetovnem prvenstvu v Haifi bodo podelili tudi naslednje olimpijske vozovnice za Rio 2016, na voljo bo še šest olimpijskih norm v moški konkurenci in tri v ženski. Najboljši slovenski jadralki sta si nastop na olimpijskih igrah v Riu prihodnje leto zagotovili že lani, na svetovnem prvenstvu olimpijskih razredov v Santanderju v Španiji. V ženski konkurenci je na startni listi prvenstva 42 posadk iz 23 držav. Poleg Tine Mrak in Veronike Macarol, ki sta na odličnem četrtem mestu ISAF lestvice razreda, je tu še večina posadk iz petnajsterice razreda 470.

Tina Mrak in Veronika Macarol sta letošnjo sezono odlično začeli in si v začetku julija v Aarhusu na Danskem prijadrali naslov evropskih prvakinj v razredu 470. Po prihodu s predolimpijske regate v Riu sta trenirali doma v Portorožu. Na treningih, ki jih je vodil njun trener Tomaž Čopi, sta se jima pridružili tudi sparing partnerki iz Italije, ženska posadka Caputo-Sinno. »Imeli smo zelo dobre pogoje za jadranje in treningi so bili zelo učinkoviti,« je bila zadovoljna Tina Mrak in nadaljevala: »Žal smo treninge na morju prekinili v sredini septembra, saj smo morali jadrnico in vso opremo z zabojnikom poslati v Izrael. Tako da smo zadnje obdobje pred odhodom namenili kondicijski pripravi.« Veronika Macarol je dodala: »V tem primeru bi bilo zelo dobro, da bi imeli dve jadrnici, saj bi tako lahko do odhoda v Izrael z drugo trenirali doma. Za nastop na olimpijskih igrah sva naročili novo jadrnico, ki bo narejena konec oktobra in bo od istega proizvajalca (Ziegelmayer, Nemčija), kot je sedanja.«

V Haifi slovenski jadralki jadrata prvič, v dneh pred prvenstvom sta opravili nekaj treningov na morju, na katerih sta se spoznali z razmerami na prizorišču. »Pogoji so kar težki, zahteven val in veliko nihanje v jakosti vetra, kar je toliko bolj izrazito v šibkejšem vetru. Zelo pomembno bo, da bova v teh razmerah pravilno tehnično in taktično jadrali in izkoristili vsak val in spremembo vetra.« sta povedali jadralki, ki sta želeli razmere na treningih čim bolje izkoristiti in se dobro pripraviti. Tina Mrak je pred začetkom prvenstva spregovorila tudi o zastavljenih ciljih: »Na svetovnem prvenstvu želiva dobro nastopiti, jadrati tako kot na zadnjih treningih in se boriti z najinimi konkurentkami za najvišja mesta.«

Včeraj se je svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470 začelo z otvoritveno slovesnostjo, danes so pred jadralkami in jadralci še zadnje priprave, jutri pa se na regatnem polju začenja zares. Do petka se bodo jadralke pomerile v 10 plovih, v soboto pa najboljših deset posadk čaka še regata za medalje.

Vir: JZS.si, Foto: Nikos Alevromitis, AleN Photography

Ponedeljek 12 Okt 2015

Potrebujete rešilni jopič - zanj, za njo ali za otroka? Si želite zamenjati star neoprenski shorty? Ali pa si za naslednje leto želite še več akcije, adrenalina in razmišljate o nakupu tube, wakeboarda ali vodnih smuči?

Največji prodajno servisni center za navtiko na Štajerskem, Moto-Nautika, vabi v svoj prodajni salon na ogled in nakup navtične opreme blagovnih znamk JOBE in DEVOCEAN. Ste predaleč? Brez panike - v Moto-Nautiki so poskrbeli, da si lahko ogledate vso ponudbo kar iz naslonjača - preko spletne trgovine, ki se nahaja na spletnem naslovu: www.motonautika-shop.com! za vse artikle, ki so na zalogi dostava na dom v enem dnevu + nad 150€ brez poštnine.

Za več informacij, obiščite spletno stran: moto-nautika.com, pišite preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pokličete preko telefona: 02 620 2601.

Sreda 07 Okt 2015

Trimaran Oman Sail je včeraj ob 7.00 uri izplul iz pristanišča Brindisi na jugu Italije in se napotil v severni Jadran. Pluli so ob vzhodni italijanski obali mimo pristanišča Bari in  Viesta nato pa so prečkali Jadran in zapluli v Hrvaške teritorialne vode proti otoku Svetac, ki so ga obpluli ob 20.00 uri zvečer. Plovbo s hitrostjo okrog 27 vozlov so nadaljevali po zahodni strani Kornatov v smeri otoka Susak. Ob 1:30 uri ponoči je s krova trimarana padel eden izmed članov posadke. Po navedbah gre za 35 letnega člana posadke, ki je padel v vodo brez reševalnega jopiča. Nezgodo so nemudoma javili v Reški center za reševanje, ki je obvestila vsa plovila v bližini, da pomagajo v reševalni akciji.

Na tej povezavi lahko poslušate klic v sili, ki so ga posneli na plovilu zasidranem v Benetkah. MOB Mayday Call Oman Sail.

O nadaljevanju reševanja bomo poročali na eNavtiki.

Sreda 07 Okt 2015