Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Za dober mesec je polomljeno rebro Vasilija Žbogarja prikovalo na kopno, včeraj pa je prvič po evropskem prvenstvu in drugem mestu med Evropejci, spet jadral.

V času rehabilitacije je veliko treniral v fitnesu, tako da je ostal v dobri fizični pripravljenosti, poškodba pa je zdaj tudi že skoraj pozabljena.

"Zdravstveno stanje je dobro. Rehabilitacija je bila dolgotrajna, vendar zdaj se počutim zelo dobro. Pri obremenitvah na približno 70-ih odstotkih bolečin ne čutim," je s trenutnim stanjem zadovoljen Vasilij, še bolj pa je vesel, da lahko spet jadra: "Prvi trening na vodi je bil zelo uspešen. Res je, da sem vlekel le do 50 odstotkov, vendar nisem občutil nobene bolečine, kar je zelo dobro. Včeraj je bil tudi zgodovinski dan v mojem jadranju. Prvič sem jadral proti bratu. Ker imam v Izoli trenutno dva finn-a (enega pakiram za predolimpijsko regato v Riu, enega za svetovno prvenstvo na Novi Zelandiji), sva se odločila za jadralski dvoboj. Super je bilo." Dober mesec brez jadranja pa je seveda pustil posledice: "Veliko sem izgubil, pet tednov brez treningov na morju se seveda pozna, vendar hitro napredujem. Trenutno je vse usmerjeno v priprave na svetovno prvenstvo. Seveda pa bo čas pokazal, koliko sem izgubil."

Vasilij Žbogar bo do 20. julija treniral v Izoli, s pripravami bo nato nadaljeval v Valenciji, avgusta pa bo nastopil na predolimpijski regati v Riu, kjer pa v ospredju ne bo rezultat pač pa spoznavanje regatnega polja in razmer za jadranje.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Torek 14 Jul 2015

Engineguard je namenjen varovanju izvenkrmnih motorjev pred krajo.

Kraja izvenkrmnih motorjev je vedno bolj razširjena in vsako leto je na stotnine primerov samo na Jadranu, v Evropi pa na tisoče. Marsikateri slovenski lastnik čolna se je s to sitnostjo že srečal. Je delo organiziranih skupin, ki so na akcije dobro pripravljene in običajno ukradejo večje število motorjev na eni lokaciji, s čimer znaša povzročena škoda v desettisoče evrov v eni sami noči. Kraja predstavlja velik problem tudi za zavarovalnice in prav od njih je pred časom prišel prvi impulz, da je tržna potreba po takšnem izdelku velika in močna.

Zato so se v podjetju Boatguard BG odločili, da vse svoje sile usmerijo v razvoj optimalne rešitve te potrebe. Zakopali smo se v delo in v 2 mesecih razvili zelo konkurenčen izdelek, in zdaj že sprejemajo prva naročila. Je prvi samostojen alarm in tracking sistem, ki na lastno baterijo deluje vsaj 8 let. Nevpadljiv izdelek je kompaktnih dimenzij in ni ga potrebno nikamor priklopiti. Preprosto ga namestimo na skrito mesto v motorju in že je motor varovan. Ko je odstranjen s plovila, naprava pošlje alarm na pametni telefon in prične prikazovati lokacijo motorja. Na ta način lahko lastnik pravočasno reagira in prepreči krajo oz. pridobi
nazaj svoje premoženje.

Cena v akciji: 208 EUR + ddv, polog ob naročilu 20 EUR.

Več informacij na:  www.boatguard.com/engineguard, BG BOATGUARD d.o.o., Cesta Franceta Preserna 61, Jesenice, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., tel.: 041 603 385

Ponedeljek 13 Jul 2015

 

V soboto se je La Rochellu v Franciji končalo svetovno prvenstvo razreda J70, na katerem se je zbralo 78 jadrnic iz 14 držav in petih celin, prišle so celo iz Brazilije in Avstralije.

Na italijanski jadrnici Calvi Network sezono uspešno nadaljuje edini slovenski profesionalni taktik Branko Brčin (JK Pirat), ki je z dobrimi taktičnimi odločitvami ekipo pripeljal do naslova svetovnih podprvakov.

Jadrnice razreda J70 so na prvi pogled nekoliko podobne Melgesu 24, na njih pa jadrajo trije do štirje jadralci. Čeprav se razred šele oblikuje, je v Ameriki že zelo razširjen in primerljiv s priljubljenostjo Melgesov. V manj kot treh letih od začetka proizvodnje so izdelali in prodali skoraj 900 jadrnic, vse več pa jih je tudi v Evropi.

Branko Brčin kot edini slovenski profesionalni taktik z italijansko ekipo Calvi Network lastnika in krmarja Carla Alberinija sodeluje že od lanske sezone, ko je ekipo pripeljal tudi do naslova evropskega prvaka. V posadki občasno jadra še en slovenski jadralec, Karlo Hmeljak, ki je bil na mestu trimerja glavnega jadra prisoten tudi v La Rochellu.

V La Rochellu so v štirih regatnih dneh odjadrali deset plovov. Ekipa Calvi Network je skozi vse dni prvenstva jadrala dobro in kar šest plovov zaključila med najboljšimi petimi. Branko Brčin: »Jadralski pogoji so bili lepi, a zahtevni. Veter moči med 12 in 16 vozli je bil zelo nestabilen po smeri, poleg tega smo imeli zaradi nihanja plime in oseke, ki doseže kar šest metrov, tudi zelo močan tok, ki ga je bilo treba upoštevati. Z jadranjem smo zelo zadovoljni, nekoliko manj z dosojenima dvema penaloma zaradi 'pumpanja' – ob morebitnem tretjem bi bili namreč izključeni, zato smo morali jadrati zelo previdno in nedvomno smo na ta račun naredili nekaj točk zaostanka pred Mehičanom. A naš cilj je bila medalja in to smo dosegli. V letošnji sezoni smo sile usmerili na dve pomembni regati ameriškega dela ter na svetovno in prihajajoče evropsko prvenstvo, manj pa v skupen rezultat v seriji J70, kjer smo trenutno tretji. Na regati Quantum Key West Race Week na Floridi smo zmagali, na Bacardi Miami Sailing Weeku smo bili tretji in tako ameriški del sezone končali kot skupni zmagovalci, zdaj na svetovnem prvenstvu smo bili drugi, tako da smo lahko zares zadovoljni. Pred nami je še odprto evropsko prvenstvo v Monte Carlu, jeseni, en teden po Barcolani, do takrat pa nas čaka še ena regata evropske serije na Gardi.«

Zmaga in naslov svetovnega prvaka je šla v roke mehiški jadrnici Flojito y cooperando Juliana Fernandeza Neckelmana, bron pa si je prijadrala ameriška ekipa Helly Hansen Tima Healyja.

Ponedeljek 13 Jul 2015

Na včerajšnji novinarski konferenci Jadralne zveze Slovenije smo spregovorili o letošnjih uspehih in načrtih za prihodnost slovenskega jadranja.

Predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž je poudaril, da je pot do vrhunskega rezultata v jadranju dolga in naporna ter od posameznika zahteva stoodstotno predanost. Spregovoril je o pomenu zagotavljanja urejenega okolja za vrhunske jadralke in jadralce in skrb za razvoj mladih, katerih čas šele prihaja.

Predstavili smo najuspešnejše slovenske jadralce in njihove uspehe, ki so dobra popotnica za odštevanje do olimpijskih iger v Riu. Tina Mrak in Veronika Macarol sta na nedavnem evropskem prvenstvu razreda 470 v Aarhusu na Danskem odlično opravili s konkurenco in si prijadrali naslov evropskih prvakinj. Vasilij Žbogar je prav tako odlično začel sezono, na evropskem prvenstvu razreda finn v Splitu na Hrvaškem je maja letos ponovil lanski uspeh, drugo mesto v evropski konkurenci.

Obe jadralni posadki sta si lansko leto v Santanderju v Španiji prijadrali mednarodni olimpijski normi, včeraj pa sta svoji jadrnici poslali na pot v Rio de Janeiro, kjer se bosta avgusta udeležili predolimpijske regate. Predolimpijska regata za jadralke in jadralce predstavlja glavno generalko in pomembno časovno prelomnico, ki zaznamuje zadnje leto odštevanja do olimpijskih iger prihodnje leto.

Najuspešnejši slovenski jadralec Vasilij Žbogar, ki ima za seboj že štiri olimpijske regate in dve olimpijski medalji v razredu laser (bron, Atene 2004 in srebro, Peking 2008) je o svojih načrtih pred odhodom povedal: »Na predolimpijski regati bom prvič na prizorišču naslednjih olimpijskih iger. V Rio odhajam sproščen in brez pričakovanj. Jadral bom s staro jadrnico, glavni namen pa je predvsem spoznati razmere na regatnem polje in logistiko na prizorišču. Računam, da se bom po svetovnem prvenstvu razreda finn, vrnil v Rio na treninge, da dobro spoznam lokalne razmere.«

Tina Mrak in Veronika Macarol, novi evropski, sta prav tako z mislimi že pri predolimpijski regati. Tina Mrak se je s Tejo Černe že udeležila olimpijskih iger v Londonu, za Veroniko Macarol pa bo to nova izkušnja: »Za naju je regata v Riu gotovo zelo pomembna, saj še nikoli nisva bili na tem prizorišču naslednjih olimpijskih iger. Tako se bova prvič seznanili s pogoji, ki so značilni za jadranje v Riu v tem obdobju. Na regato bova tudi midve odšli sproščeni, brez velikih pričakovanj. Glavni cilj bo čim bolje spoznati tamkajšnje pogoje ter v danih pogojih čim bolje odjadrati. Pred samim test eventom v Riu bova trenirali v domačem zalivu.«

Po vrnitvi iz predolimpijske regate sta pred najboljšima slovenskima posadkama še pomembna vrhunca sezone, obe svetovni prvenstvi. Tina Mrak in Veronika Macarol se bosta sredi oktobra v Haifi v Izraelu pomerili na svetovnem prvenstvu razreda 470. Vasilija Žbogarja pa konec novembra v Takapuni na Novi Zelandiji čaka svetovno prvenstvo razreda finn.

Na novinarski konferenci so se predstavili tudi mladi slovenski jadralci, reprezentanci za svetovno in evropsko prvenstvo razreda optimist, ki predstavljajo prihodnost slovenskega jadranja.

Vir: JZS

Ponedeljek 13 Jul 2015

V Kingstonu v Kanadi se je včeraj končalo svetovno prvenstvo razreda laser. V konkurenci 159 jadralcev iz 63 držav so nastopili tudi trije Slovenci Nik Pletikos, Žan Luka Zelko in Matej Valič.

Eden glavnih ciljev je bil osvojitev mednarodne norme za nastop na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru 2016. Na prvenstvu v Kanadi je bilo tokrat na voljo še devet mest, saj je bilo na lanskem svetovnem prvenstvu olimpijskih razredov v jadranju v španskem Santanderju podeljenih prvih 23 norm, od skupaj 46 v razredu laser. Preostala mesta bodo dopolnjena po kontinentalnem ključu, za predstavnike evropskih držav bosta drugo leto na voljo še dve mesti.

Slovenski predstavniki so z visokimi pričakovanji začeli prvenstvo. Dober rezultat in uvrstitev v zlato skupino, oziroma blizu prve tretjine, bi pomenil tudi osvojitev olimpijske norme. Žal se ni izšlo po pričakovanjih, po štirih dneh kvalifikacijskih plovov so se slovenski jadralci uvrstili v bronasto skupino, kjer so odjadrali še šest plovov finalne serije. Nik Pletikos prvenstvo končal na na 114. mestu, Matej Valič na 115. in Žan Luka Zelko na 127. mestu. Svetovni prvak je postal Britanec Nick Thompson, srebro je osvojil Nemec Philipp Buhl, bron pa Avstralec Tom Burton.

Vir: JZS, Foto: Luka Bartulovic

Ponedeljek 13 Jul 2015

V petek, 9.7.2015 so v splitskem akvatoriju izvedli prvo akcijo Varnost na morju 2015.

Prva akcija Varnost na morju je letos potekala v splitskem akvatoriju. Člani Luške kapitanije Split so akcijo kontrole pomorskega prometa izvajali  na širšem področju Splita s pomočjo lokalnih luških izpostav. Preglede so izvajali na področju Omiša, Baške Vode, Makarske, Podgore, Igrane, Milne, Bola Jelse, Hvara, Paklenih otokov, Trogira, Rogača in otokov Mali in Veli Drvenik.

V akciji so skupno pregledali 42 plovil od katerih je bilo 9 jaht in 33 bark. Med barkami je bilo 18 registriranih na Hrvaškem in 15 registriranih v drugih državah.

Zaradi prekrškov so izrekli 17 prekrškovnih nalogov in dva opomina. Zopet je bil najpogostejši prekršek glisiranje v področjih kjer je to prepovedano, preveliko število oseb na plovilu ter nepopolna dokumentacija plovila.

Skupno so v akciji izdali plačilne naloge v višini 27.900 HRK oziroma 3.700 EUR. Podobne akcije kontrole pomorskega prometa bodo v naslednjih dneh izvajali tudi na drugih področjih Jadrana.

Ponedeljek 13 Jul 2015

V petek v poznih večernih urah je pri Martinščicu na otoku Cres nasedla jadrnica My Dream.

Na krovu jadrnice, ki pluje pod avstrijsko zastavo, sta bila dva člana posadke, oba avstrijska državljana. V času nesreče so na področju vladale ugodne vremenske razmere za plovbo. Zato so na kraj nesreče napotili komercialno podjetje za pomoč in reševanje na morju. Reševalci so s svojim plovilom nemudoma pričeli z reševanjem nasedlega plovila, ki jim ga je ob 3.20 uri zjutraj uspelo potegniti nazaj v morje. Jadrnica ni utrpele večjih poškodb, člana posadke, pa sta bila nepoškodovana.

V isti noči so v centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju prejeli še številne druge klice na pomoč, ki jih je povzročilo slabo vreme in navtiki, ki so se na plovbo odpravili nepripravljeni in niso predhodno preverili vremenske napovedi. Vse ostale pomoči na vodi so uspeli koordinirati s pomočjo ostalih udeležencev v pomorskem prometu in nasveti centra za reševanje.

Ponedeljek 13 Jul 2015

V petek ob 22.13 uri je ženska klicala v center za pomoč, da je skupaj s prijateljem in psom na okvarjenem plovilu in potrebujejo pomoč.

V močni burji, ki je pihala v petek v Braškem kanalu, je dvočlanski posadki in psu na krovu motornega gliserja odpovedal motor. Visoki valovi in močna burja so ju nesli proti obali Brača. V akcijo reševanja so se nemudoma vključila plovila Pomorske policije. Celo noč so izgubljeno plovilo s posadko iskali na področju Braškega kanala. V jutranjih urah so očividci na kopnem sporočili, da so iskano plovilo našli razbito vzhodno od zaliva Lozna na otoku Braču in da na njemu ni članov posadke. Ob 7.05 uri so našli enega člana posadke, ki je sam priplaval na obalo v bližini, kjer se je na skalah razbilo plovilo. Drugo članico posadke so našli ob 9.05 uri prav tako na obali otoka Brača, kjer se je rešila s svojim hišnim ljubljenčkom.

Oba člana posadke sta bila hrvaška državljana iz Splita. Dvaintridesetletni J.M. in njegova 23 letna prijateljica B.M. sta pomorsko nesrečo preživela brez poškodb.

Ponedeljek 13 Jul 2015

V petek ponoči sta dva nemočna Čeha klicala na pomoč. S svojim plovilom sta se nahajala v bližini stare Baške na otoku Krku ko ju je zajela močna burja.

V reševalno akcijo se je vključila Luška kapitanije Reka. Vsa plovila v bližini so obvestili, da sta dva češka državljana nemočna v gumijastem napihljivem kanuju na vesla in da se nahajata južno od Stare Baške na otoku Krku, kjer ju je že zajela močna senjska burja. Ker sta se poganjala le na vesla, sta kmalu izgubila moči in s plovilom nista več mogla upravljati. Najbliže zadnji javljeni poziciji se ja nahajalo plovilo komercialnega podjetja za reševanje, ki je nemudoma pričelo z akcijo reševanja. K sreči so jih kmalu našli v Senjskih vratih, približno 4,2 nmi južno od otoka Plavnik (10 nmi od kraja Punat),  kamor ju je odnesla burja. Oba češka državljana, soprog in soproga, sta bila močno podhlajena, izmučena in prestrašena. Reševalno plovilo ju je prevzelo na krov ter odpeljalo v Punat, kjer so jim nudili vso potrebno oskrbo.

O vremenu

V petek popoldne je na področju južnega dela Krka še pihala močna burja. Sunki v Senjskih vratih so dosegali hitrosti preko 30 vozlov, medtem ko je v področju Punata in mesta Krka burja v tem času že padla in ni presegala hitrosti 10 vozlov, v večernih urah pa je popolnoma prenehala. Hitrosti in smeri vetra na tem področju so bile zelo dobro prikazane na modelu Aladin. V kolikor bi Čeha pred odhodom na plovbo preverila vremensko napoved bi se izognila plovbi, ki bi ju kmalu stala življenja.

Ponedeljek 13 Jul 2015

Slovenski državljan je v petek klical v center za reševanje na morju, da obstaja nevarnost, da se bo njegov kolega utopil v bližini Umaga.

Dva slovenska državljana sta se z manjšim gumenjakom odpravila približno 0,5 nmi daleč od mesta Umaga na kopanje. Plovila nista usidrala, zato sta ga veter in morski tok hitro odnašala. Enemu je uspelo priplavati do gumenjaka in se nanj vkrcati, medtem, ko drugemu ni. Kopalec na gumenjaku je kmalu izgubil vizualni kontakt s svojim prijateljem in poklical na pomoč. V akcijo je nemudoma stopila luška kapitanija, preko radijske postaje pa so obvestili vsa plovila v bližini, da se vključijo v iskalno akcijo. K sreči so ga kmalu blizu pozicije našli lokalni ribiči in ga močno pretresenega in izmučenega, vendar nepoškodovanega prevzeli na svoje plovilo in odpeljali v Umag, kjer so ga predali delavcem pomorske policije.

Ponedeljek 13 Jul 2015