Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Na svetovnem prvenstvu v deskanju, ki poteka v Južnoafriški republiki, je morski pes napadel avstralskega deskarja Micka Fanninga.

Včeraj je na vzhodni obali zaliva Jeffreys, kjer poteka svetovno prvenstvo v deskanju, morski pes napadel svetovno znanega deskarja Micka Fenninga. Morski pes se je približal njegovi deski na kateri je plaval proti valovom, ter ga zbil z nje. K sreči branilca naslova morski pes ni poškodoval. K njemu so nemudoma pripluli reševalci in ga potegnili na obalo. Tekmovanje so prekinili do nadaljnjega.

Ko je Mike prišel nazaj na obalo, je povedal za Fox Sports: »Sedel sem na svoji deski. Naenkrat sem začutil, da se je nekaj zadelo v vrv, s katero je moja noga privezana na desko. Nekajkrat sem sunil z nogo. Ko sem se obrnil, sem videl plavut. Čakal sem, da vidim še zobe. Uspelo mi ga je nekajkrat brcniti v hrbet.«

Ponedeljek 20 Jul 2015

Podjetje Hyundai Heavy Industries (HHI) je splovilo največji plavajoči žerjav na svetu H-10000.

Žerjav Hyundai-10000 so pričeli graditi oktobra leta 2013. Po letu in pol je že začel z obratovanjem in dvignil modul platforme s težo 6.500 ton.

To 10.000 ton težko dvigalo je visoko kar 70 m. Za dvigovanje bremen uporablja jeklene vrvi debeline 72 in 54 mm, katerih skupna dolžina meri kar 5700m. Za električno energijo, ki jo potrebuje, skrbijo številni generatorji. Štirje imajo moč 2.200 kW, dva 600 kW in dva zasilna z močjo 100 kW. Dvigalo ni le mogočno zaradi svojih dimenzij temveč tudi zaradi svoje zanesljivosti in varnosti. Oblikovali so ga tako, da breme, ki ga dviguje, ne pade na tla, tudi če se strga eden izmed dvižnih kablov. Vgrajen ima sistem za horizontalno stabilizacijo, ki plovilo zadržuje na mestu z natančnostjo +/- 100 mm tudi kadar dviguje breme dolgo 50 m.

Do sedaj je bil največji plavajoči žerjav Goliath, ki je lahko dvignil 1.600 ton težko breme. Novi Hyundai 10000 pa lahko dvigne skoraj 6 krat težje breme oziroma 8.000 ton.

Ponedeljek 20 Jul 2015

Slabo uro po izbruhu požara na plovilu na otoku Ist, so v Zadarski Luški kapitaniji zopet prejeli nujen klic. Tokrat je prišlo do pomorske nesreče na otoku Mišnjak, nedaleč od Ždrelca.

Na obalo otoka je nasedel gliser. Takoj po prejemu klica na pomoč, je na kraj nesreče odplulo plovilo Luške izpostave Preko, ki je priplulo ob 00.20. Gliser s tričlansko posadko je s celotno dolžino plovila nasedel na obalo otoka. Na njemu so pluli trije avstrijski državljani, ki so nezgodo preživeli brez poškodb. Vsi trije so morali podati izjave o pomorski nesreči, kaj pa je pripeljalo do nje pa bodo ugotovili danes na zaslišanju v Luški izpostavi Preko. O nesreči so obvestili tudi lastnika plovila, ki je prav tako avstrijski državljan in ga v času nesreče ni bilo na plovilu.

Ponedeljek 20 Jul 2015

V soboto v poznih večernih urah, so v Luški kapitaniji Zadar prejeli nujen klic z otoka Ista. Na plovilu je izbruhnil požar. Na kraj nesreče so napotili najbližje plovilo Luške izpostave Silba, ki je priplulo ob 22.25 uri. Do takrat so požar že uspeli  pogasiti gasilci z Dugega otoka.

Plovilo so tudi zavarovali, tako da se ni potopilo. Plovilo z imenom Familia, ki pluje pod hrvaško zastavo je zagorelo na privezu v luki Ist. Na njemu so bili štirje češki državljani. Takoj po izbruhu ognja so plovilo zapustili in k sreči nesrečo preživeli brez poškodb. Do požara je predvidoma prišlo zaradi okvare na agregatu.

Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!


Slika je simbolična

Ponedeljek 20 Jul 2015

Pretekli teden so na področju Šibenika, Zadra in Reke potekale obsežne akcije kontrole pomorskega prometa.

Na področju Zadra so v akciji sodelovala štiri plovila Luške Kapitanije, na področju Šibenika dve, na Reškem področju pa so v akcijo vključili kar šest plovil.

Na področju Zadra so pregledali 33 plovil. Zaradi prekrškov so izdali devet prekrškovnih nalogov. Štirje prekrški so bili zopet glisiranje v pasu, kjer je to prepovedano.

Na področju Šibenika so pregledali le šest plovil. Izdali so pet prekrškovnih nalogov, od katerih so bili štirje zopet izrečeni zaradi glisiranja. En prekršek pa se je nanašal na izvajanje dejavnosti brez potrebnih dovoljen in je bil zanj podan obtožni predlog. V akciji so izrekli za 14.000 HRK (1850,00 EUR) kazni.

V reškem akvatoriju je kontrola pomorskega prometa potekala v soboto. V akcijo je bilo vključenih 6 plovil, ki so skupno preplula preko 270 nmi. Pregledati so uspeli kar 91 plovil, med njimi 47 registriranih na Hrvaškem in 44 v tujini. Zaradi prekrškov so izdali kar 28 prekrškovnih nalogov. Žal se tudi tokrat v večini primerov navtiki niso držali prepovedi glisiranja v pasu 300 m od obale. Le peščica pregledanih plovil je bila kaznovana za druge pomorske prekrške. Ne enem plovilu ni bila vsa potrebna oprema, eno plovilo je plulo brez potrebne dokumentacije in nekaj jih je plulo preblizu obale.

Za prekrške so skupno izdali kazni v višini 14.100 HRK (1850 EUR).

Akcije kontrole pomorskega prometa se bodo izvajale preko celotne poletne sezone na vseh področjih Jadrana.

Ponedeljek 20 Jul 2015

V italijanskem mestu Gizzera se je danes z zadnjimi plovi končalo svetovno prvenstvo v kajtanju, ki je potekalo od 8. julija.

Na začetku prvenstva so se tekmovalci pomerili v disciplini kite foil, v drugem delu pa je bila na sporedu formula kite, disciplina, ki bi lahko leta 2020 na olimpijskih igrah v Tokiu postala del olimpijskega jadranja. Edini slovenski predstavnik, petnajstletni Toni Vodišek nadaljuje z dobrimi rezultati, ki so odlična napoved tudi za mladinske olimpijske igre, ki bodo leta 2018 potekale v Buenos Airesu in na katere so kajtanje uvrstili kot eno od štirih jadralskih disciplin.

Toni Vodišek je v disciplini formula kite v kategoriji do 18 let končal na odličnem drugem mestu za Hrvatom Martinom Dolencem. V skupni razvrstitvi je dosegel 19. mesto med 60 tekmovalci, sedmi pa je bil v kategoriji do 21 let. Svetovni prvak je postal Francoz Maxime Nocher, drugo mesto je osvojil Britanec Oliver Bridge, na tretjem mestu pa je končal še en Poljak Blazej Ozog. V prvem delu prvenstva je Koprčan v kategoriji kite foil končal na 20. mestu v konkurenci 48 tekmovalcev in kot peti v kategoriji do 21 let, (kategorija do 18 let ni bila razpisana). Toni Vodišek je po zaključku prvenstva strnil svoje občutke: »Zadovoljen sem s končnim rezultatom. Dal sem vse od sebe in se prebil v zlato skupino in na koncu končal na skupnem 19. mestu. Za boljši rezultat pa bo potrebno manj napak, saj se odbijata le dva plova od skupno dvajsetih.«

Vir: JZS; Foto: osebni arhiv Toni Vodišek

Ponedeljek 20 Jul 2015

V Gdynii na Poljskem se je danes zaključilo mladinsko svetovno prvenstvo v jadranju na deski v razredu RS:X.

Na prvenstvu se je zbralo 136 jadralcev in jadralk iz 28 držav in petih kontinentov. Edini slovenski predstavnik Toni Vrščaj je v finalni seriji jadral v srebrni skupini in je že včeraj zaključil prvenstvo. Po dvanajstih odjadranih plovih je končal na 35. mestu v srebrni skupini. Danes se je najboljših deset jadralcev v moški in ženski konkurenci pomerilo še v regati za medalje.

Vir: JZS; Foto:  Robert Hajduk / ShutterSail.com

Ponedeljek 20 Jul 2015

Včeraj v popoldanskih urah je zagorelo na 24 m dolgi motorni jahti Surfside, ki je bila zasidrana v bližini Pule.

Posadka jahte sama ni uspela pogasiti požara, ki je izbruhnil v strojnici. Poklicali so na pomoč. Na kraj nesreče v zaliv Stoja je nemudoma priplulo reševalno plovilo, ki je evakuiralo goste. Na kraj nesreče je priplulo tudi gasilsko plovili, ki je tričlanski posadki pomagalo pogasiti požar. Ko so pogasili požar, so jahto odvlekli v mestno marino v Puli, kamor so pripluli v večernih urah.

Motorna jahta Surfside pluje pod ameriško zastavo. Meri 24 m, na njej pa je tričlanska posadka. V času nesreče je bilo na njej šest gostov. Dva norveška in štirje švedski gosti so nesrečo preživeli brez poškodb.

Jahta se sedaj nahaja na privezu v marini Veruda, kjer bodo poizkušali ugotoviti, zakaj je prišlo do požara na tej luksuzni jahti.

Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 



Vir: MMPI, foto: Filip Čalić

Četrtek 16 Jul 2015

Tudi v letošnji sezoni si lahko ugodno najamete plovilo za popestritev vašega dopusta. V podjetju Moto-Nautika vam ponujajo izjemen gumenjak Grand Silver Line 420 po ugodni ceni!

Za vse, ki imate ustrezno dovoljenje za plovbo z gumenjakom po morju ali celinskih vodah - izkoristite možnost najema gumenjaka Silver Line S420! Z odlično kombinacijo razkošja in praktičnega oblikovanja model SILVER LINE S420 ponuja veliko zmogljivosti in vrhunsko vodljivost čolna. Čoln zadovolji potrebe izkušenih in pustolovskih navtikov! Plovilo je odlično za plovbo in dnevne izlete v skrite zalive.

Poleg najema čolna, pa lahko v prodajno - servisnem salonu Moto-Nautike, ki se nahaja na Ptujski cesti 63 - Miklavž pri Mariboru, najdete veliko ponudbo dodatne opreme za vodne športe in adrenalinske navdušence. V primeru, da je vaš stalni naslov zelo oddaljen, imate možnost nakupa iz naslonjača, preko spletne trgovine, ki se nahaja na tem spletnem naslovu. Vabljeni!

Več na: Najem gumenjaka 

Specifikacije čolna:

Sreda 15 Jul 2015

Letošnja regata Transatlantic Race se počasi zaključuje. Vse najhitrejše jadrnice so že v cilju, nekaterim je uspelo postaviti tudi nove jadralske rekorde.

Trenutno ena najhitrejših jadrnic, 100 čevljev dolg Comanche, ki je v lasti  Jima Clarka in Kristy Hinze-Clark, je postavil nov svetovni rekord za enotrupne jadrnice. V 24 urah sta z ekipo uspela prepluti neverjetnih 618,01 navtičnih milj. Povprečna hitrost jadranja je znašala 25,75 vozla. Rekord mora priznati še WSSRC (World Sailing Speed Record Council).

Izjemen rezultat je proti koncu regate dosegel tudi trimaran Phaedo3. Z navigatorjem Milesom Seddonom za krmilom jim je uspelo jadrati s hitrostjo 41,2 vozla. Ko je prispel na cilj je povedal: »Morje pred nami se je odprlo. Bili smo na največjem valu, ki sem ga videl do sedaj. Zadnje 4 dni smo jadrali izjemno dobro. V povprečju smo prepluli 610 nmi dnevno. Na jadrnici je bilo vse nastavljeno za plovbo z največjo hitrostjo. Kljub temu, da so bili valovi relativno kratki, smo uspeli zajadrati z neverjetno hitrostjo.«

Njihov trimaran tipa MOD70 se je izkazal neverjetno dobro. Pri prečkanju Atlantika niso imeli nobene okvare. Iz Newporta do cilja v Lizardu so potrebovali 7 dni 2 uri in 4 minute. Sam čas ni nič posebnega pri prečkanju Atlantika, je pa vseeno rekord regate za večtrupne jadrnice. Prejšnji rekord je postavil katamaran Phaedo, ki je leta 2011 preplul Atlantik v 12 dneh, 15 urah 42 minutah in 58 sekundah.

Rekordne dosežke sta plovili postavili v jugozahodnih vetrovih, ki so pihali s hitrostmi med 25 in 30 vozli, kar so optimalni pogoji.

Sreda 15 Jul 2015