Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

Danes se je v Medembliku na Nizozemskem nadaljevala regata evropskega pokala. Na regatnem polju je bilo bolj vetrovno kot prejšnja dva dni, veter je pihal s hitrostjo do 20 vozlov.

Večje flote, med njimi tudi laser in laser radial, so se po kvalifikacijah razdelile v zlato, srebrno in v razredu laser, kjer je največ tekmovalcev, tudi v bronasto skupino, v katerih bodo jadrali v finalni seriji. V razredu laser si je Žan Luka Zelko z dobrim jadranjem v prvih dveh dneh prijadral zlato skupino in je po današnjem dnevu na 50. mestu. V srebrni skupini jadra Nik Pletikos, ki je trenutno na 74. mestu, v bronasti pa Matej Valič na 119. mestu. V razredu laser radial je Kim Pletikos v srebrni skupini po današnjih dveh plovih na 71. mestu.

Jutri sta pred jadralci še dva plova, v nedeljo pa se bo najboljših deset jadralcev v posameznem razredu pomerilo še v regati za medalje.

Vir: JZS; Foto: Sander van der Borch / Delta Lloyd Regatta

Petek 29 Maj 2015

Včeraj se je morala v reševalno akcijo vključiti posadka trajekta Jadrolinije, da so rešili brodolomca v bližini otoka Pag.

Včeraj ob 18.44 uri je center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju prejel nujen klic hrvaškega državljana. Le ta je opazil eno osebo v morju in drugo na manjšem plovilu, ki so ju sunki močne burje nosili proti obali otoka Pag. V akcijo so se vključila plovila luške izpostave Krlobag, Pomorske policije Rab in Mali Lošinj.

Še pred prihodom reševalcev, je osebi, ki je plavala v vodi uspelo priplavati do obale otoka in se rešiti. Reševalci so se zato osredotočili le še na osebo na plovilu. Reševanje je bilo izjemno težko, saj je na področju pihala močna burja, ki je dosegala nevihtne hitrosti. Zaradi slabe vidljivosti so v akcijo reševanja vključili tudi trajekt Supetar, ki je bil v bližini, kjer so nazadnje opazili brodolomca. Odločitev so sprejeli tudi zato, ker je bil trajekt v danih pogojih najbolj varno plovilo. Že ob 19.30 uri je posadka trajekta opazila plovilo, ki je med tem že nasedlo na obali Paga pri zalivu Triluke. Brodolomca so opazili na obali otoka poleg nasedlega plovila. Ponj je prišla pomoč po kopnem. Odpeljali so ga na trajekt v luko Prizna. Brodolomec, hrvaški državljan T.D. star 43, let jo je odnesel brez poškodb. Prav tako se je rešil brez poškodb tudi drugi brodolomec, ki pa je nemški državljan.

Kaj je povzročilo nezgodo, bo jasno po opravljeni preiskavi.

Vir: MMPI

Četrtek 28 Maj 2015

V nedeljo so s tovorne ladje BBC Spring iztovarjali novo luksuzno megajahto Low Profile dolgo 131 čevljev (40 m).

Jahta Tecnomar Nadara 40 z imenom Low Profile je na ladji BBC Spring prispela iz italijanske ladjedelnice in naj bi bila pripravljena, da jo prevzame lastnik. Jahto so iztovarjali s pomočjo dveh dvigal z nosilnostjo 400 t, kar je bistveno več, kot je teža jahte.

Kljub temu se razkladanje ni končalo po planu. Nosilne vrvi so popustile in jahta je treščila nazaj na krov ladje. Nesreča se je zgodila v pristanišču Colon pri vhodu v Panamski kanal, ki naj bi ga kasneje preplula sama.

Kakšno škodo je utrpela jahta in če se je v nesreči nekdo poškodoval še ni jasno.

Video je posnel naključni turist.

Sreda 27 Maj 2015

Ekipa Brunel s skipperjem Bouweom Bekkingom je kot prva zaključila sedmo etapo regate Volvo Ocean Race.

Regata Volvo Ocean Race se je vrnila v Evropo. Iz Amerike je najhitreje priplula ekipa Brunel. V portugalsko Lizbono so pripluli v jutranjih urah. Za plovbo preko Atlantika so potrebovali zgolj 9 dni  11 ur 9 minut in 49 sekund. S hitro plovbo so njihovi upi za prvmo mesto v regati še realni. Nizozemska ekipa MAPFRE je le 22 minut za zmagovalci preplula ciljno črto. Ekipa Dongfeng, ki je vodila velik del etape je zaključila kot četrta za ekipo Alvimedica. Za ostali so zgolj 55 sekund in tako izgubili stopničke sedme etape. Kljub preplutim 2800 navtičnim miljam so bile razlike izjemno majhne. Ekipa Abu Dhabi, ki je priplula kot peta je zaostala 2 uri in 15 min za vodilnimi, zadnja, ekipa SCA pa je priplula še 2 uri in 8 minut kasneje.

Po zaključeni sedmi etapi je še vedno v vodstvu ekipa Abu Dhabi Ocean Racing. Pred ekipo Brunel imajo prednost petih točk. Pred jadralci sta še dve etapi. Iz Lisbone proti Lorientu v Franciji in nato do Gothenburga na Švedskem. V zadnjih dveh etapah se jim bo pridružila ekipa Vestas Wind, ki je uspela popraviti svojo jadrnico v rekordnem času. Spomnimo se, da je ekipa Vestas Wind nasedla na atolu v Indijskem oceanu 29. novembra 2014. Močno poškodovano jadrnico so nato odpeljali v Italijo, kjer so jo pripravili za zaključek regate. Celotna ekipa s skipperjem Chrisom Nicholsonom se veseli ponovnega nastopa.

Trenutna skupna razvrstitev po zaključenih 7 etapah:

1) Abu Dhabi Ocean Racing 16 točk,
2) Dongfeng Race Team 21,
3) Team Brunel 22,
4) MAPFRE 26,
5) Team Alvimedica 27,
6) Team SCA 41,
7) Team Vestas Wind (Denmark) 52 (DNS).

Sedma etapa:

1. Brunel 09d 11ur 09m 49s
2. MAPFRE 09d 11ur 31m 39s
3. Alvimedica 09d 12ur 50m 49s
4. Dongfeng 09d 12ur 51m 44s
5. Abu Dhabi Ocena Racing 09d 13ur 24m 34s
6. SCA 09d 15ur 32m 38s
7. Vestas Wind – ni štartala

Utrinki z zadnjega dela plovbe - video


Sreda 27 Maj 2015

Plimovanje je posledica privlačnih sil Lune, Sonca ter drugih nebesnih teles, vendar je vpliv Lune daleč najmočnejši. Praviloma se na vsak obrat Zemlje (24 ur 50 min) zvrstita po dvakrat plima in oseka. Najmočnejše plimovanje je takrat, ko delujeta privlačni sili Lune in Sonca v isti smeri, to je ob mlaju in ščipu (polni Luni).

Plima in oseka imata na Jadranu majhne amplitude. Na južnem delu Jadrana je razlika med oseko in plimo 40 cm in je le redko večja, medtem ko je na severnem Jadranu nekoliko večja. V Istri in Tržaškem zalivu je običajna razlika 1 m.

Plimovanje na Jadranu je mešanega tipa. Ima poldnevni ritem ob polni luni in mlaju in dnevni ritem ob prvem in zadnjem krajcu lune. Amplitude so zelo nepravilne.

Plimovanje se meri pri spreminjanju morske gladine v poldnevnih in dnevnih periodah. Poldnevni plimni val se obnaša podobno kot morski tokovi na Jadranu, v nasprotni smeri urinega kazalca. Amplituda poldnevnega plimnega vala je največja na severnem Jadranu in dosega 26 cm. Dnevni plimni val se običajno pojavlja istočasno na področju celotnega Jadrana. Tudi ta dosega največjo amplitudo na severnem Jadranu, ki pa je nekoliko manjša in meri 18 cm.

Poleg lune in sonca, ki povzročata plimovanje, večje spremembe v višini gladine morja povzročajo še vetrovi. V ožjih kanalih in zalivih burja močno vpliva na gladino vode. V zaprtem zalivu Puntarska draga na otoku Krku, so te razlike očitne. Naprimer močna burja skozi ustje zaliva na jugu izrine veliko količino vode, zato gladina morja v Puntarski dragi močno pade. Obratno močan jugo skozi ustje v zaliv porine veliko količino morske vode in je zato gladina morja ob jugu znatno višja. Razlike med najvišjo in najnižjo gladino presežejo tudi 1,5 m.

Na višino morske gladine vplivajo tudi druge atmosferske razmere nad področjem Jadrana. Naprimer globok ciklon lahko dvigne gladino morja tudi do 1 m in povzroči poplavljanje na področju Benetk. Močan jugo namreč nariva morske mase proti severu in povzroči dvig gladine.

Bibavica  ali plimovanje je na področju Tržaškega zaliva najmočnejše na celotnem Jadranu.

Razlog za to je predvsem plitvo morje. Amplituda valovanja je glede na povprečno vrednost visokih in nizkih vod okoli 60 cm, povprečna največja amplituda v Trstu pa znaša 88 cm. Povprečne mesečne višine gladine morja so najvišje od oktobra do decembra, najnižje pa od januarja do marca.

Višino gladine morja je mogoče napovedati.

Višine amplitudnih nihanj so določene glede na srednji nivo morja iz dolgoletnega obdobja. Čeprav je prognozirano plimovanje morja izdelano za določen kraj, so običajno v bližini le tega odstopanja časa in višin od prognoziranega plimovanja majhna. Dejansko nihanje gladine se lahko od prognoziranega plimovanja razlikuje zaradi spremenjenih vremenskih razmer (močnejši vetrovi, odstopanja od povprečnega zračnega tlaka) ter lastnega dolgovalovnega nihanja Jadranskega morja.

Vir: http://www.hidrografija.si/; slika: http://www.hhi.hr/

Torek 26 Maj 2015

Za letošnjo sezono so v podjetju Carver predstavili novo elegantno plovilo Carver C43 Coupe.

C43 Coupe združuje udobje, moderno obliko in izjemne plovne lastnosti.  Kljub svoji velikosti ima samo dve kabini, ki pa sta toliko bolj udobni. Lastniška, ki se nahaja v premcu, ima veliko razkošno posteljo, številne omare in lastno kopalnico v kateri je  ločena velika tuš kabina.

Kabina za goste ali otroke je v krmnem delu. Dve ločeni postelji lahko enostavno spremenimo v veliko dvojno posteljo. Tudi tu je na voljo prostorna garderobna omara in kopalnica, ki pa je nekoliko manjša od lastniške in nima ločene kabine za tuširanje.

Kot smo že vajeni pri Coupe liniji sta dnevni prostor in kuhinja na krovu plovila. Kuhinjski del je na levi strani in ima veliko delavno površino, štedilnik in dvojno pomivalno korito. Pod pultom je hladilnik, pečica, številne omare in predali, kamor bomo brez problema spravili vse kuhinjske pripomočke, posodo in kozarce. Na desni strani salona je sedežna garnitura z mizo, za katero lahko obeduje celotna posadka. Mizo lahko po potrebi odstranimo in jedilnica se spremeni v udobno dnevno sobo, kjer lahko v miru pogledamo najbolj priljubljeno TV oddajo. V prednjem delu salona je na desni strani krmarski mostiček. Širok sedež je dovolj velik za krmarja in še enega člana posadke. Za dva dodatna potnika je enak prostor na levi strani plovila. Celotna posadka lahko med plovbo uživa v družabnem vzdušju. Posebnost salona nove linije Coupe je tudi njegov 360 neoviran pogled. Celoten salon ima steklena okna in omogoča pogled v vse smeri. Ima tudi stekleno streho, ki jo lahko odpremo s pritiskom na gumb. Salon je od krme plovila ločen le z drsnimi steklenimi vrati. Če jih odpremo, zdržimo zunanji bivalni del plovila z notranjim in na ta način dobimo ogromen odprt bivalni prostor, ki je povezan tudi s kopalno ploščadjo. Na odprtem delu krme je velika sedežna garnitura in prostor kamor lahko namestimo mizo. Prostora je dovolj za obedovanje celotne posadke in več gostov.

Za ljubitelje sonca ima novi C43 Coupe celoten premec v enem nivoju. Ogromna ploščad je dovolj velika za udobno namestitev vseh članov posadke in gostov, v večernih urah pa za zabavo ob koktajlih.

Pri Carverju so poskrbeli tudi za tehnično popolnost plovila. Z novim oblikovanjem trupa so izboljšali plovne lastnosti. Plovilo zagotavlja udobno plovbo v mirnem kakor tudi v močneje razburkanem morju in zmanjšuje porabo goriva. Plovba je udobna in ekonomična. Vgrajena ima dva Cumminsova dieselska motorja s prostornino 6,7 l in 380 KM. Izpuhi so pod vodno gladino in zagotavljajo tiho plovbo tudi pri višjih obratih.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse (s kopalno ploščadjo): 12.8 m
Širina: 4.21 m
Ugrez: 1.09 m
Teža:  10,954 kg
Višina (brez radarja): 3.3 m
Rezervoar za gorivo: 1,324 l
Rezervoar za vodo: 495 l
Rezervoar za fekalije: 264 l
Višina v kabini: 2.03 m
Ležišč: 6
Motorji: 2x Cummins 6,7 l - 380 KM

Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e:Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.as-boats.si

Torek 26 Maj 2015

Ohranjamo našo pomorsko-ladjedelsko dediščino!

V četrtek 28. 05 ob 11. uri ste toplo vabljeni v Hotel Tartini (posebna soba) v Piranu, da si ogledate popolnoma nov in inovativen etno spominek naše obale. Ta je istočasno verodostojna maketa naše tradicionalne batane, ki jo lahko sestavi vsakdo v zgolj nekaj urah,  je spominek, ki izdelovalca in gledalca učinkovito pouči o tej izjemni dediščini, je čudovito in avtentično protokolarno in običajno darilo, je okras za vsako pisarno in dom.

Verodostojna maketa lasersko predrazrezane batane v merilu 1:12, ki si jo lahko v nekaj urah izdela vsak, je plod lastnega znanja in razvoja. Od zamisli do izdelave makete so minili štirje meseci dela in množica prototipov, a trud ni bil zaman. Nad narejenim so snovalci navdušeni.

Obala in Slovenija sta tako dobili nadvse inovativen in avtentičen etno spominek, ki daleč presega pojem spominka. Z »gradnjo« dodobra spoznamo konstrukcijo in obliko te izjemne pomorske dediščine. Z »registracijo« ali izpisom logotipa na jadro postane ta batana unikatno darilo s posebno vrednostjo.

Tako kot v kitu, je maketo mogoče kupiti že narejeno. Po želji naročnika jo »registriramo« in opremimo jadro z logotipom oz. želenim sporočilom.

Na srečanju vam bodo avtorji prikazali vse faze razvoja in nastajanja in povedali marsikaj zanimivega o tej maketi, ki je tudi plovna.

Več informacij na:

Slobodan Simič Sime, direktor zavoda MEDITERANUM Piran

MEDITERANUM, Zavod za revitalizacijo mediteranske kulture Piran, Ulica svobode 81, 6330 Piran; +386(0)40 729 555, +386(0)40 768 900

Ponedeljek 25 Maj 2015

Za Vasilijem Žbogarjem je še eno pomembnejše tekmovanje v letošnji sezoni, evropsko prvenstvo in spet je dokazal, da je športnik za velika tekmovanja. Osvojil je že šesto medaljo na evropskih prvenstvih, četrto v razredu finn, še bolj razveseljiv pa je podatek, da so vse spremembe, ki so jih opravili pred letošnjo sezono, prinesle napredek.

Peto in drugo mesto na regatah svetovnega pokala, pa bronasta medalja na evropskem prvenstvu, na katerem je bil drugi najboljši Evropejec, so pokazala, da je z novo jadrnico in novo opremo naredil velik korak naprej v jadranju z močnim vetrom.

“Zdaj končno uživam tudi v takšnih razmerah, na regatnem polju se v močnem vetru počutim veliko bolje, saj vem, da sem konkurenčen,” je o napredku povedal Izolan in nadaljeval: “Ko sem v preteklosti pogledal vremensko napoved in videl, da je napovedan močan veter, me je vedno spreletel srh. Ves čas sem bil obremenjen in pritisk je bil zelo velik. Čakal sem na svoje razmere, šibak veter, včasih sem jih dočakal, včasih pa tudi ne in to me je stalo vrhunskih uvrstitev, boja za mesta na vrhu.”

Po spremembah v opremi, pa tudi povečani telesni teži pa je tega konec in to je v tej sezoni že večkrat dokazal: “Moji rezultati so vedno bolj konstantni. Že res, da sem evropsko prvenstvo začel zelo slabo, a vzrok za to je bila viroza. Ko se je zdravstveno stanje izboljšalo, ko sem spet dobil energijo, so se tudi rezultati zelo popravili,” je po prvenstvu zadovoljen Žbogar, ki je vedno bolj navdušen nad novo jadrnico Izolo: “Super je, a čaka nas še kar nekaj dela, do Ria bo vse podrejeno pripravam na najpomembnejše tekmovanje, olimpijske igre.”

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Ponedeljek 25 Maj 2015

Ladjedelnica Columbus Yachts je najavila izdelavo nove serije luksuznih jaht, ki jih bo tržila pretežno na azijskem in ameriškem trgu.

Serija novih luksuznih jaht, ki so jo poimenovali Ocenic Coupe, bodo lastniki lahko delno oblikovali po svojih željah. Ta mesec so predstavili prva dva modela Oceanik Coupe 45 in 50. To sta 45m oziroma 50 metrov dolgi motorni jahti, ki jih je oblikoval navtični oblikovalski studio Vafiadis. Jahte iz te serije bodo v celoti izdelane iz aluminija, imele bodo tri krove in velike bivalne prostore.

Obe različici, ki sta sedaj na voljo, imata pet velikih kabin. Lastniška kabina je v premcu plovila na glavnem krovu. Ostale štiri kabine so lahko kabine za goste ali pa so glede na potrebe lastnika predelane v fitnes, welness ali kino.

Jahte bodo imele dva velika dnevna salona. Eden bo na zgornjem krovu in en na glavnem. Večji, ki bo na glavnem krovu je namenjen dnevnemu bolj formalnemu druženju, tisti na gornjem krovu pa je namenjen sproščanju in počitku.

Jahte Oceanic coupe bodo poganjali MTU-jevi motorji 12V4000 ML93, ki bodo plovilo pognali do 21 vozlov. Pri potovalni hitrosti 17 vozlov bo doseg jahte 3.800 navtičnih milj.

Ponedeljek 25 Maj 2015

Esimit Europa 2 je danes zjutraj ob 10 uri 37 minut in 24  sekund prva prečkala ciljno črto na Vulkanski regati po tem, ko se je v Gaeto vrnila z Eolskih otokov prek Tirenskega morja. Po enem dnevu, 21 urah in 2 minutah jadranja na 391 navtičnih milj dolgi regati na odprtem morju je tako dosegla svojo 36. zaporedno zmago.

Flota devetih Maxi jadrnic velikosti od 60 do 100 čevljev je izpred Gaete, ki se nahaja približno na pol poti med Rimom in Neapljem, dvignila jadra v smeri Eolskih otokov 20. maja ob 13:35. Posadka jadrnice Esimit Europa 2, ki je floto vodila vso pot proti jugu, je v zgodnjih jutranjih urah naslednjega dne prijadrala do prve oznake pri otoku Alicudi, nato pa je znamenito vulkansko otočje objadrala v dnevni svetlobi ter obkrožila že zadnji oznaki - aktivni vulkan Stromboli in Strombolicchio - še v popoldanskem času. Sledil je povratek nazaj proti severu z dolgotrajnim jadranjem proti vetru, a je do otoka Capri prispela še pred zoro, nato pa ciljno črto pred Gaeto zmagovalno prečkala danes zjutraj ob 10 uri 37 minut in 24  sekund.

Skiper jadrnice Esimit Europa 2, Jochen Schumann, je dejal: >>To je bila lepa otvoritev sezone. Imeli smo res dober začetek, nato pa smo bili malo prehitri za fronto, tako da smo se morali pomikati proti zahodu, da bi jo spet ujeti, kar nas je nekoliko upočasnilo v primerjavi z drugimi. Ob prvem vulkanu smo za nekaj časa obstali, vendar je šlo nato pri ostalih res gladko. Na tej regati smo opravili med 20 in 30 menjav jader, vendar je jadrnica je odlično opravila svojo nalogo,  ravno tako posadka, v kateri imamo letos tudi nekaj novih članov. Regata je zelo dobro organizirana, jadralni klub je nudil odlično gostoljubje in moram reči, da je Gaeta odlična izhodiščna in končna točka za Vulkansko regato.<<

Jadrnica Esimit Europa 2 je letos že drugič sodelovala na tej slikoviti regati, po tem ko je prva prijadrala skozi cilj tudi v njeni lanskoletni izvedbi.

V letošnji jubilejni regatni sezoni tako jadrnica Esimit Europa 2 nadaljuje svoj zmagovalni niz zaporednih zmag. Projekt Esimit Europa namreč letos praznuje 20. obletnico delovanja, ki bo obeležena 29. avgusta v Monte Carlu v prostorih jadralnega kluba, Yacht Club de Monaco.

Vulkansko regato organizira Mednarodno združenje Maxi jadrnic (International Maxi Association- IMA) v sodelovanju z jadralnim klubom Yacht Club Gaeta EVS in Base Nautica Flavio Gioia.

Naslednja regata za posadko jadrnice Esimit Europa 2 bo Giraglia Rolex Cup junija.

Petek 22 Maj 2015