Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
To soboto je jadralni klub Aurora v Izoli uspešno izvedel že 6. Brkinsko regato.
Tradicionalno, kot sama regata je bil tudi brkinski zajtrk “krompir u zevnici”, letos še malo boljši, kot lanski, ki pa je bil tako ali tako odličen. Sončna sobota se je nadaljevala z usklajevanjem posadk, žrebom in prevzemom bark in ob 12,00 na iskanje odličnega izhodišča za prvi štartni znak. V idealnih razmerah, z zahodnim vetrom do 12 vozlov so izpeljali vse štiri planirane plove. Samo dogajanje na regatnem polju je opisal Atos Kočjančič. »Konstantno smo vozili na repu flote in “uživali” v prelepem pogledu na sedem konkurenčnih bark, ki nikakor niso hotele zaostat, kljub vsem malim in velikim problemom s katerimi so se srečevali na manevrih.«
Po petih letih klubskega primata nad prehodnim pokalom, ga je tokrat osvojila gostujoča posadka Kostrena popusti. Še več, drugega mesta se je polastila druga gostujoča posadka Vikingi, ter končno tretje mesto posadki All for One iz JK Aurora.
Izpostavimo še posadko Hladno pivo na četrtem mestu, mladi jadralci kluba Aurora, ki so pokazali lep napredek in jim seveda čestitamo, ter posadko Agapeja krmarja Hinkota, ki je na krov prevzel štiri goste iz osnovne šole Dragomerja Benčiča – Brkina in vse navdušil nad jadranjem, tako, da se zagotovo vidimo na naslednji regati.
Po končnem seštevku točk je razvrstitev sledeča:
MESTO | EKIPA | JADRN. | 1. | 2. | 3. | 4. | Točke |
1 | Kostrena poposti | 1257 | 2 | 2 | 6 x | 1 | 5 |
2 | Vikingi | 1259 | 1 | 1 | 5 x | 4 | 6 |
3 | All for one | 3952 | 4 x | 3 | 2 | 3 | 8 |
4 | Hladno pivo | 2101 (7) | 3 | 4 | 3 | 7 x | 10 |
5 | Agapeja | 1254 (2) | 7 | 5 x | 1 | 5 | 13 |
6 | We kings | 2103 (8) | 6 | 7x | 7 | 2 | 15 |
7 | Čelje 2 | 1261 (6) | 5 | 6 | 4 | 8 x | 15 |
8 | Brkini | 451(1) | 8 x | 8 | 8 | 6 | 22 |
Atos Kocjančič, JK Aurora
Letošnjo sezono vas marina Cres pričakuje prenovljena.
Projekt obnove marine Cres se je uradno končal z včerajšnjim dnem, ko so v marini uradno predstavili novosti in posodobitve. Največja posodobitev so novi pontonski pomoli. 90 starih pontonov, ki so skupno v dolžino merili 900 m so zamenjali z 62 novimi v skupni dolžini 930 m. Na voljo je 467 privezov za plovila do dolžine 50m.
Novi pontonski pomoli so v celoti izdelani iz betona. V dolžino merijo 15 m, široki pa so 3 m. Pontoni tvorijo osem pomolov, ki v dolžino merijo med 120 in 135 m, en pomol pa meri 45m.
Prenovitev marine s tem tipom pontonov je prva te vrste na Hrvaškem. Lastnik marine ACI, s prenovitvijo marine pričenja z uvajanjem novih standardov kvalitete, ki jih bodo ponudili svojim gostom. Vsi pomoli so prekriti s trdim tropskim lesom, bitve za privez plovil pa so izdelane iz nerjavečega jekla. Skupno so namestili 872 bitev, 138 električnih omaric in 276 priključkov za pitno vodo. Priključki za vodo in elektriko omogočajo merjenje porabe.
Za varnejše bivanje v marini, so prenovili tudi sidrni sistem pontonov ter prenovili valobran, kjer so zamenjane vse inštalacije, ter ga prekrili z lesom.
Poleg prenove marine Cres, ACI trenutno že investira v izgradnjo marine Veljko Barbieri v Slanem, prenovo marine v Pomerju, preureditev restavracije v marini Milna ter prenovo sanitarij v marini Skradin. Po uspešni namestitvi Wi-Fi sistema v marini Pula, so pričeli tudi z izgradnjo sistema v marini Umag, ki bo zaključena konec naslednjega tedna. Do knoca letošnjega leta bo ACI ponudil Wi-Fi dostop do interneta v vseh svojih marinah.
Reševalci v centralni Kitajski se trudijo, da bi rešili potnike iz ladje Eastern Star, ki se je včeraj ponoči prevrnila na reki Yangtze.
Ladja Eastern Star s 400 potniki in 52 člani posadke na krovu se je prevrnila zaradi močnega ciklona, ki je divjal včeraj ponoči v centralni Kitajski. Med plovbo iz Nanjinga v Chongqing se je ob 21.32 uri ladja prevrnila in večino potnikov ujela v svojo notranjost. Globina vode je 15m. Po dosedanjih podatkih, ki se razlikujejo od vira do vira, so rešili med 12 in 30 potniki. Med rešenimi sta tudi kapitan ladje in glavni inženir. Povedala sta, da se je ladja potopila, takoj ko jo je zajel ciklon.
Trenutno na področju močno dežuje in je reševanje izjemno zahtevno. Po poročanju medijev je v zadnjih 24 urah padlo 150 mm dežja.
Ladja ima kapaciteto 534 potnikov in jo upravlja podjetje iz Chongqinga in ponujajo križarjenja po reki Yangtze.
Vir: Bloomberg News (Zhe Huang)
V zadnjem obdobju je Vasilij Žbogar vse podredil olimpijskim igram, ki jih bo prihodnje leto gostil Rio. Tudi zato je veliko vložil v novo opremo, nova jadrnica (spredaj ožja, zadaj širša, mehkejša) je prilagojena razmeram na olimpijskem regatnem polju, ki ga bo preizkusil avgusta.
»Veliko sem slišal in bral o razmerah v Riu, zdaj pa je čas, da jih tudi preizkusim. Tam bom opravil del treningov, nastopil pa bom tudi na predolimpijski regati,« je o načrtih povedal Izolan, ki bo iz Ria jadrnico poslal direktno na Novo Zelandijo, kjer bo novembra svetovno prvenstvo: » To tekmovanje bo zame zelo pomembna generalka pred olimpijskimi igrami. Takrat moram biti vrhunsko pripravljen, da bom videl, kaj moram še narediti do nastopa v Riu, da bom vedel, kaj je treba popraviti, nadgraditi, da ne bo napak tako v tempiranju pripravljenosti kot tudi opremi.«
V zadnjem obdobju Žbogar zelo veliko govori o novostih in spremembah. »V zadnjih letih sem se veliko naučil iz svojih napak. V preteklosti sem veliko pretiraval, sploh pri treningih in lani me je telo opozorilo na to. Po dveh mesecih brez treningov, ko sem hodil od zdravnika do zdravnika sem spoznal, da bo treba nekaj spremeniti. Z novim pristopom do treningov in priprav sem postal učinkovitejši, ne pretiravam, kljub temu pa vzdržujem kondicijski trening na visoki ravni. Telo poslušam veliko bolj kot v preteklosti in tudi to je pomagalo k boljšim rezultatom,« je nov pristop do treningov in priprav razložil najboljši slovenski jadralec v razredu finn, ki je letos videti še močnejši, skrb za težo se je pokazala tudi na tehtnici: » 98 kilogramov imam in posledično tudi veliko več moči kot prej, ko sem jih imel 92 ali 93.«
Pomembna pridobitev v novi sezoni pa je tudi sodelovanje brata Jureta kot vodje ekipe, ki skrbi, da delo poteka nemoteno in da se je Vasilij precej razbremenil: »Jure skrbi za številne obrobne stvari, ki so mi v preteklosti jemale veliko časa in energije. To je zame zelo pomembno, saj se lahko osredotočam samo na treninge in počitek. Svoj kamenček v mozaik moje ekipe pa je dodala tudi žena Maja, ki je opravila izpit za maserko in skrbi za regeneracijo. To se je kot zelo pozitivno izkazalo na tekmi svetovnega pokala v Hyeresu pa tudi na evropskem prvenstvu v Splitu. Po napornih regatah so mi masaže zelo pomagale pri sprostitvi in pripravi na nov dan.«
Prvi del sezone je že za Vasilijem Žbogarjem, naslednja pomembnejša regata bo avgusta v Riu. »Zdaj se bom spet osredotočil na kondicijske priprave, v sredini junija pa grem spet v Valencijo, kjer bodo v ospredju treningi na morju. Del priprav pa bo potekal tudi na Gardskem jezeru,« je o načrtih za prihodnje tedne povedal Izolan, ki se je že vrnil s krajšega dopusta in se v zadnjih dneh poti v telovadnici in v veslaškem čolnu.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si/
Sekcija za velike jadrnice pri Jadralni zvezi Slovenije organizira v soboto, 27. junija, jadralsko družabno prireditev Slovenski dan jadranja. Prireditev je namenjena vsem ljubiteljem jadranja in nima tekmovalnega značaja – pomembno je sodelovanje.
Jadralci bodo lahko startali pred Portorožem, pred Izolo ali pred Korpom in bodo morali objadrat celotno Slovensko Obalo (Portorož – Izola – Koper – Izola – Porotorž ali Izola – Koper – Izola – Portorož – Izola ali Koper – Izola – Portorož – Izola – Koper). Oldtajmerji in jadrnice krajše od 7 m bodo jadrale na krajši progi. Vsaka jadrnica, ki bo odjadrala celotno progo, bo prejela plaketo.
Zvečer bo zaključna prireditev z živo glasbo na plaži v Simonovem zalivu.
Prijavnine ni, vstop na zaključno prireditev pa je prost. Jadralci se bodo za sodelovanje lahko prijavili preko spletne strani Jadralne zveze Slovenije (www.jzs.si) ali v eni do slovenskih marin. Edini pogoj za sodelovanje je uporaba jader kot edinega pogonskega sredstva.
Jadralci, v soboto, 27. junija, SPRAZNITE MARINE! in se podajte na 1. Slovenski dan jadranja!
Sekcija za velike jadrnice JZS
Vas pestijo visoki telefonski računi, ko ste na dopustu na Hrvaškem? Bi radi stroške zmanjšali ali pa celo klicali zastonj?
S telekomunikacijskim operaterjem Detel smo vam letos omogočili, ne le da zmanjšate stroške telefona, temveč lahko kličete kar zastonj!
Kot naročnik eNavtike, vam operater Detel ponuja za 10 EUR brezplačnih telefonskih klicev, ki jih lahko izkoristite za poletne pogovore doma in v tujini.
Imate podjetje?
V tem primeru izkoristite podjetniško možnost kar za 40 EUR brezplačnih pogovorov doma ali v tujini, ki jih lahko izkoristite kadarkoli! (2 meseca po 20 EUR)!
Klici preko operaterja Detel so mnogo cenejši od ostalih operaterjev, zato boste lahko klicali bistveno dlje kot običajno za isti denar.
Vse kar potrebujete za Detel mVoIP je le pametni mobilni telefon in WiFi povezava.
Če želite letos klicati iz Hrvaške (ali katerekoli druge države sveta) brezplačno*, izpolnite spodnji obrazec in prejeli boste navodila, kako lahko izkoristite ugodnost.
Izkoristi ugodnost DETEL - brezplačna telefonija
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali navodila, kako izkoristiti ugodnost.
O operaterju Detel
Detel je slovenski telekomunikacijski operater, ki je prvi na področju IP telefonije. Tako kot Vi sledite najboljšemu vetru pri jadranju in najnovejšim trendom na poslovnem področju, tudi oni stalno razvijajo in dopolnjujejo ponudbo, s katero strankam omogočajo zmanjševanje stroškov telefona in ustrezno konkurenčno prednost z uporabo najnovejših tehnologij.
Detel IP telefonija ne znižuje le stroškov komuniciranja fiksnih telefonije, temveč tudi mobilne telefonije. Inovativna storitev Detel mVoIP vam namreč omogoča, da imate svojo Detel slovensko stacionarno številko vedno s seboj.
Detel telefonija vam prinaša občutne prihranke na naslednjih področjih:
- prihranki na celotni fiksni telefoniji (centrala)- z mobilnega telefona kličete iz Slovenije v tujino po ceniku stacionarne Detel telefonije
- občutno znižanje stroškov gostovanja v tujini:
klici v tujini po ceniku stacionarne Detel telefonije
popolnoma brezplačni dohodni klici v tujini
V kolikor se boste odločili za nadaljnje koriščenje rešitve Detel mVoIP (po obdobju brezplačnega testiranja), se klici z mobilnega telefona doma ali v tujini obračunavajo po ceniku stacionarne telefonije Detel.
Več o storitvah Detel si lahko preberete na: www.detel.eu
* - Detel vam podarja 10,00 EUR (40,00 EUR za podjetja - 2 meseca po 20 EUR). Ostali klici, ki presegajo vrednost se zaračunajo po ceniku operaterja. Cenik je na voljo na tej povezavi.
Kako pogosto opazite, da padejo ključi v vodo in se je treba zanje potopiti na morsko dno. V plitvi vodi to sicer ni velik problem, kaj pa ko globina preseže 5 metrov, ali pa je temperatura morja 15C ali celo manj ali pa je dno polno mulja in ključi preprosto izginejo.
Seveda je prvi pomislek, da se to dogaja samo drugim in da nam ključi nikoli ne bodo padli v vodo, saj vedno pazimo, kje jih imamo. Vendar žal ni tako. Ključi padajo v vodo zelo pogosto. Do sedaj smo videli že številne rešitve, ki pa imajo običajno en problem. Plovci iz pene, plute, ali votlih posodic so preveliki, da bi jih shranili v žep.
Rešitev problema je našlo podjetje Davis Marine. Njihova iznajdba je Key Buoy ali reševalni jopič za ključe. Obesek je težak le 31 g in ima shranjeno samonapihljivo miniaturno bojo. Rešitev, ki nam bo prihranila slabo voljo ali celo pokvarjen dopust.
Obesek Key Buoy ima vgrajeno 47 cm dolgo vrečko, ki se sama napihne, ko pride v stik z vodo. Na površje lahko prinese ključe, orodje ali drugo opremo, ki tehta do 80g. Dvigovanje lahko traja kar nekaj časa. Seveda je odvisno od globine na katero so se potopili ključi. Traja lahko vse do 60 sekund. Ker je miniaturna boja svetle oranžne barve, jo bomo hitro opazili na površju. Proizvajalec zagotavlja, da bo na površini ostala do ene ure, kar je sigurno dovolj, da jo brez težav poberemo iz vode.
Key buoy je namenjen enkratni uporabi. Kljub temu, nam bo obesek prihrani marsikateri siv las in je investicija v nakup več kot dobra.
Vir: http://www.davisnet.com/
Ta vikend je v organizaciji JK Burja v Izoli potekala regata Pokal Burje 20, kriterijska regata za razred optimist in laser 4.7.
V petek in soboto se je v izolskem zalivu pomerilo preko sto jadralk in jadralcev iz Slovenije, Italije in Turčije, v obeh razredih so v prvih dve dneh izpeljali po pet plovov. V nedeljo pa je vreme nekoliko ponagajalo organizatorjem, zaradi pomanjkanja vetra je bilo po nekaj urah čakanja na veter na sporedu samo še zadnje dejanje regate, podelitev pokalov.
Dogajanje na regatnem polju je spremljal tudi najuspešnejši slovenski jadralec Vasilij Žbogar, dolgoletni član Jadralnega kluba Burje, ki je koncu najboljšim podelil nagrade.
V razredu 4.7 je prvo mesto osvojil Toni Vrščaj (WSC Črnomelj), drugi je bil Taš Kolman (JK Burja), tretjia pa Lara Ros (KVS Velenje).
V razredu optimist je med dekleti slavila Špela Hajdinjak (JK Olimpic) drugo mesto je osvojila Anna Paganini (YC Adriaco), tretje pa Lana Semelbauer (JK Portorož). Med dečki je regato na prvem mestu končal Daniel Cante (JK Izola), drugi je bil Rok Verderberiz (JK Portorož), tretji pa Klemen Semelbauer (JK Portorož).
Vir: JZS
V soboto se je v Medembliku na Nizozemskem zaključila regata evropskega pokala. Na Delta Lloyd regati, ki je bila tudi kvalifikacijska regata za regato svetovnega pokala, ki bo med 8. in 14. junijem potekala v Weymouthu. V letos vetrovnem Medembliku so v razredu laser in laser radial nastopili tudi štirje slovenski predstavniki.
V razredu laser se je 146 tekmovalcev po prvih dveh dneh in štirih odjadranih kvalifikacijskih plovih razvrstilo v zlato, srebrno in bronasto skupino. Žan Luka Zelko si je prijadral nadaljevanje v zlati skupini in je po devetih odjadranih plovih osvojil končno 47. mesto. Mariborčan se po regati zadovoljen vrača v Slovenijo: »Zadovoljen sem, regata je bila zahtevna, jadrali smo po vseh pogojih. Žal sem tretji dan regate naredil preveč napak, ki so me stale še boljše uvrstitve, a sem se za zadnje plove ponovno skoncentriral in dokazal zakaj se mi je v kvalifikacijah uspelo uvrstiti v zlato skupino. Dan dva počitka, potem pa nadaljujemo z aktivnimi treningi.«
V srebrni skupini je Nik Pletikos regato končal na skupnem 68. mestu. Po današnji vrnitvi na kopno je na kratko ocenil regato: »Danes je bil spet zelo močen veter, s končnim rezultatom sem kar zadovoljen, lahko pa bi bilo precej boljše predvsem v kvalifikacijah.«
V bronasti skupini je Matej Valič regato končal na na 109. mestu. »Po pričakovanjih smo danes spet jadrali po močnem vetru, s skunki nad 25 vozlov. Z regato sem, kljub precej slabši uvrstitvi kot sem pričakoval, zadovoljen. Zelo specifični pogoji v uvodnih dneh regate, oziroma kvalifikacijah so mi povzročali precej težav. Potreboval bi nekaj dni treninga pred pričetkom regate, da bi se lažje spopadal z razmerami.« je Valič ocenil svoj nastop v Medmbliku.
Prvo mesto v razredu laser je osvojil Avstralec Matthew Wearn, drugi je končal Nizozemec Rutger van Schaardenburg, tretji pa je bil Italijan Marco Gallo.
V razredu laser radial je Kim Pletikos v srebrni skupini regato končala na skupnem 71. mestu. S svojim nastopom po današnjem zaključku ni bila zadovoljna: »S svojim rezultatom nisem zadovoljna, čeprav je to letos šele moja prva regata v taki konkurenci. Naredila sem veliko napak in predvsem v drugem delu regat izgubila veliko mest. Po močnem vetru mi manjka tudi treningov na morju, za kar pa je se čas, saj imamo svetovno prvenstvo šele novembra.«
V razredu laser je zmagala Nizozemka Marit Bouwmeester, na drugem mestu je končala Irka Annalise Murphy, tretja pa Belgijka Evi Van Acker.
Vir: JZS; Foto: Sander van der Borch / Delta Lloyd Regatta
Najboljši jadralci sveta se že pripravljajo na največjo arktično jadralno dogodivščino.
Čeprav je globalno segrevanje ozračja in taljenje ledu, kot njegova posledica, ogromna težava, bo ravno to omogočilo enkratno ekstremno dirko.
Regata STAR Sailing The Arctic Rase se bo začela poleti 2017 in bo prva arktična regata. Najboljši ekstremni jadralci bodo imeli možnost prepluti Severozahodni prehod in doživeti nepozabno izkušnjo.
Štart regate bo v New Yorku, pot pa bo jadralce vodila zahodno do mesta Halifax proti Grenlandiji, čez Severozahodni prehod (Northwest Passage), mimo zasnežene Aljaske preko Dutch harbour-ja do cilja v kanadskem mestu Viktoria.
Regata se bo odvijala na prav za to priložnost narejenih one—design jadrnicah STAR46, ki jih je projektiralo podjetje FIPOFIX. Trup jadrnice bo narejen iz vlaken vulkanskega kamna v kombinacijo z laminatom. Vulkanske kamnine namreč v pečici segrejejo do 1.400 stopinj, jih skozi majhne šobe iztisnejo ter iz njih izdelajo kamena vulkanska vlakna. Jadrnica STAR46 bo tako bolj odporna na sol in led ter nenavadne vremenske razmere.
STAR46 pa ni prva jadrnica, narejena iz vulkanskega kamna. Prvo sov podjetju FIPOFIX izdelali že leta 2014. Z jadrnico velikosti 16 čevljev, je takrat ekstremni jadralec Harald Sedlacek kar dvakrat preplul Atlantik brez poškodb plovila.
Floto STAR46 ekstremnih jadrnic bo poleti 2015 začelo izdelovati kanadsko podjetje Philbrook’s Boat Yard. Trenutno je v planu izdelava osmih plovil, v kolikor bi se pridružila še dodatna moštva, bi jih naredili 12. Prva jadrnica STAR46 naj bi bila javnosti predstavljena do konca leta 2015.
Regato bomo spremljali vse od začetka priprav pa do konca plovbe na eNavtiki.