Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

Inovativna, unikatna in dolgo pričakovana rešitev za vse resne uporabnike plovil je prvi dieselski izvenkrmni motor OXE 200.

Na področju izvenkrmnih motorjev smo videli že nekaj poizkusov uporabe dieselskega motorja, vendar se je večina izkazala za nezanesljive. Švedsko podjetje Cimco marine je letos trgu predstavilo svoj izdelek OXE 200. Gre za nov dieselski izvenkrmni motor z 200 KM. Motor je robusten in zanesljiv ter je na testiranjih pokazal, da je primeren za uporabo najzahtevnejših uporabnikov kot so vojska in reševalci.

OXE 200 bo prvi produkcijski dieselski izvenkrmni motor na trgu. Izdelan je na osnovi 2,0 litrskega motorja podjetja General Motors, ki je vgrajen tudi v vozila Vauxhall Insignia. Motor ima vgrajen turbopolnilnik in bo na voljo z različnimi močmi vse od 140 pa do 195 KM. Blok motorja je nameščen horizontalno, kar daje motorju bolj kompakten videz kot smo ga navajeni pri bencinskih motorjih, ki imajo pri tej izhodni moči običajno vgrajen V6 motor. Zaradi te postavitve so morali za prenos moči  uporabiti zobati jermen namesto pogonske gredi. Zobati jermen je uporabljen tudi pri prenosu moči iz menjalnika na propeler. Uporabili so patentirano tehnologijo, ki zagotavlja vitek srednji del motorja s čemer so zmanjšali upor vode in zato dodatno zmanjšanje porabo goriva. Pri oblikovanju menjalnika so bili pozorni tudi na pogosto uporabo dveh motorjev na plovilu in ga izdelali tako, da je možno motor naročiti tudi z obratno rotacijo. Motorji bodo na voljo z različnimi dolžinami noge in sicer 20, 25 in 30 inči. Teža motorja bo med 280 in 300 kg odvisno od dolžine noge. Od primerljivih bencinskih motorjev bodo tako težji le 25-30 kg. Proizvajalec zatrjuje, da bo poraba motorja 42% manjša od porabe primerljivega 2-taktnega izvenkrmnega motorja. Servisni interval motorja bo 200 ur, večji servis pa bo potrebno opraviti po 2000 urah uporabe. Cena trenutno še ni znana. Proizvajalci pravijo, da se bo gibala nekje okoli cene primerljivega vgradnega dieselskega motorja, kot je naprimer Volvo 2,4 l D3 motor z 200 KM.

Uradna predstavitev motorja bo na sejmu METS v novembru letošnjega leta. Do takrat planirajo zgraditi prodajno in servisno mrežo.

Video: Testna plovba

Več na: http://oxe-diesel.com/

Torek 09 Jun 2015

V soboto 30. maja se je v Marini Veruda pri Puli uspešno zaključil letošnji štiridnevni izobraževalno terapevtski projekt Jadranje za jutri v organizaciji Športnega društva SAPPA iz Kamnika in glavnim pokroviteljstvom Rotary Slovenia. Projekt Jadranje za jutri je namenjen jadranju in letovanju otrok s posebnimi potrebami, ki se na ta način spoznajo z bivanjem na jadrnici in osnovnimi jadralskimi veščinami.

Na letošnjem projektu so sodelovale naslednje vzgojno-izobraževalne ustanove za otroke oz. mladostnike s posebnimi potrebami:

– Vzgojni zavod Kranj, Kranj
– Zavod za slepe in slabovidne Ljubljana, Ljubljana
– OŠ Jela Janežiča, Škofja Loka
– OŠ Preska, Medvode, POŠ Topol
– OŠ Roje, Domžale
– OŠ 27. Julij, Kamnik
– Medobčinsko društvo Sožitje, Mengeš

V sredo, 27 maja se je na 11. pomolu zbralo 36 otrok s posebnimi potrebami, 12 pedagogov/spremljevalcev in 13 članov posadke. Potem ko so se udeleženci okrepčali in odpočili od vožnje je sledilo vkrcanje in razporeditev po kabinah. Sledil je prvi zbor po jadrnicah, na katerem so skipperji dali udeležencem najpomembnejše napotke o jadrnici in plovbi. Kmalu za tem so jadrnice ena za drugo zaplule iz marine. Odpluli so proti odprtemu morju. Ko so zaplule v pravi veter je bil čas, da se razpnejo jadra. Po enournem jadranju so se jadrnice ena ob drugi zasidrale na skupnem privezu v bližnjem zalivu. Kopanje je bila čarobna beseda in skokov v morje ni in ni bilo konec. Sledili so jim veslači v gumenjakih in na supih oz. deskah za veslanje stoje, tako da so si vsi skupaj komaj utegnili vzeti čas za kosilo. Po kosilu in kratkem počitku se je vse skupaj ponovilo znova, tako da je kar prehitro prišel čas za povratek v matično marino, ki je bil, ob naklonjenosti vetra, znova poln jadralskih užitkov. Malo pred sedmo so se udeleženci letošnjega Jadranja za jutri že zasidrani v Verudi in priprave na skupno večerjo so se lahko začele. Ne ravno večerjo, ampak pravi žar piknik.

Naslednji dani smo se zbudili v čudovito sončno jutro. Po zajtrku je bila na vrsti prva morska učna ura. Mladi udeleženci so ob pomoči svojih pedagogov in spremljevalcev izpolnjevali delovni zvezek z morsko tematiko. Po končanem pouku nas je obiskal župan Kamnika Marjan Šarec, pozdravil udeležence in se jim pridružil na jadrnicah. Kmalu so se mu pridružili še načelnica za družbene dejavnosti občine Pula, predsednica Slovenskega kulturnega društva Istra iz Pule in direktor Marine Veruda. Vse skupaj smo povabili na eno od jadrnic in jih odpeljali na krajši izlet v katerega je bilo vključeno tudi konkretno jadranje z odprtimi jadri. Idealno vreme, lahkotne ter sorodne ‘občinske’ teme in prijetnega druženja je bilo kar prehitro konec. Po njihovem odhodu je naša mala flota odjadrala proti Brijonom in se zasidrala v marini otoka Veli Brijun. Sledilo je obvezno kopanje in priprava kosila po jadrnicah, nato pa ogled otoka s turističnim vlakcem v katerega je bil vključen tudi ogled živalskega vrta. Po povratku z ogleda sta v marini udeležence pričakala bog morja Pozejdon in Kapetan Kljuka s svojim Kokijem. Sledila je svečana Pozejdonova prisega vseh udeležencev, ki so jadrali prvič. Flota samih jadralcev se je nato odpravila nazaj proti matični marini, kamor smo prispeli okrog sedmih. Seveda z obveznim postankom v enem od mirnih zalivov, kopanjem in veslanjem. Po večerji je na programu disko v lastni režiji…

Tretji dan se je začel s krasnim, a dokaj hladnim jutrom. Po zajtrku in morski učni uri so mladi udeleženci najprej porisali zahvalne dopisnice z morskimi motivi, po lastnem navdihu. Te dopisnice smo poslali na naslove sponzorje, donatorjev in ostalih podpornikov projekta. Potem so vsi udeleženci projekta na listek papirja napisali svojo največjo željo, ki smo jih nato vse skupaj zapečatili v steklenico želja. Sledilo je skupinsko fotografiranje, najprej po jadrnicah, potem pa še vsi udeleženci skupaj. Ko je bilo vse to za nami je bil že prijetno topel dan, ki je kar vabil na morje. Odpluli smo v smeri svetilnika Porer. Na poti do tja smo pluli v najrazličnejših formacijah in izvedli nekaj sinhronih manevrov. V bližini svetilnika Porer smo zapluli v krogu, na palubo ene od jadrnic je prišel Kapitan Kljuka in na sredino vrgel steklenico želja. V upanju, da steklenica pride v prave roke in da se nam izpolnijo skrite želje smo jo pustili za seboj in odpluli proti zalivu Portič. Ponovili smo skupinsko sidranje z vsem, kar paše zraven; kopanje, veslanje, supanje, druženje. Sledilo je kosilo po barkah in povratek v matično marino.

Takoj so se začele priprave na zaključni večer in ob osmih je bilo vse nared. Vse prisotne je najprej pozdravil predsednik društva SAPPA Darko Malež. Za njim je nastopil čarovnik Mister Lee, ki je s svojimi čarovnijami navdušil vse prisotne. Program se je nadaljeval z nastopi posameznih šol oz. učencev. Sledila je podelitev nagrad za najboljšega mornarja oz. mornarko posamezne jadrnice in pa za najlepše urejen delovni zvezek. In že je bil na vrsti srečelov, v katerem so bile vse srečke dobitne, dobitke pa so donirali različni podporniki letošnjega projekta. Med izžrebanimi dobitki je bilo nekaj res krasnih. Od celodnevnih oz. družinskih plavalnih kart za terme Čatež in Laško, vstopnic za ogled Škocjanske jame in Kobilarne Lipica, pa do izleta z muzejskim vlakom, raftinga na Šoči in panoramskega poleta z motornim letalom.

V srečelovu, ki ja bil namenjen spremljevalcem, je imel največ sreče Vzgojni zavod Kranj. Sreča jim je prinesla sliko z motivom jadrnic, ki jo je narisal in doniral Kamničan Marjan Novak Škatla. Uradni del je bil s tem končan in prišel je čas za Palačinka Party. Kuharska sekcija SAPPE je s svojimi odličnimi palačinkami poskrbela, da ni bilo nikogar, ki si ne bi obliznil prste. Kdor je želel je lahko tudi zaplesal, kajti party brez glasbe seveda ni noben party…

Tudi zadnje jutro nas je zbudilo sonce. Po zajtrku ni bilo morske učne ure, ampak ura za pakiranje in izkrcavanje. Nekaterim je bilo prav, drugim pa žal. Prav, ker ni bilo pouka, žal, ker bi z največjim veseljem ostali še kak dan. Udeleženci so se še zadnjič zbrali pred pomolom 11, ki pa je bil danes kraj slovesa. Prisrčno slovo smo sklenili z željami, da se naslednje leto vsekakor spet vidimo. Po slovesu so se mladi udeleženci in njihovi spremljevali odpeljali proti Puli, kjer so posebni otroci občine Pula iz glasbene delavnice Corona pripravili Koncert enakih možnosti posebej zanje…

Kaj dodati?

Nihče ni tako velik, da ne bi rabil pomoči in nihče tako majhen, da je ne bi mogel nuditi. Naša dejanja, ki jih ne motivirajo ozki sebični interesi, temveč naše zanimanje za druge, pravzaprav koristijo nam samim. Osmislijo naše življenje. To lahko povemo iz prve roke.

Ob podpori sponzorjev in donatorjev smo se kot vedno doslej po svojih najboljših močeh trudili polepšati dneve tem posebnim otrokom, ki se jim nikoli ne da pomagati dovolj. Po štirih dneh druženja in skupnih doživetij smo se spet lahko na lastne oči prepričali, da smo zanje naredili nekaj res dobrega in lepega, kar bodo pomnili vse življenje.

Ostali sponzorji projekta: Eles Ljubljana, Plinovodi Ljubljana, Inotherm Dolenja vas, IT-100 Brezovica, Komag Jesenice, Gostilna pri Planinskem orlu Stahovica, Cugelj Ivančna Gorica, Energetika Ljubljana, SportsDirect Trzin, Birox Ljubljana, Adriatic Slovenica Ljubljana in InterCom Celje

Vsem, v imenu vseh udeležencev, zlasti pa mladih mornarjev, najlepša hvala!

Brane Vrankar, ŠD SAPPA

Ponedeljek 08 Jun 2015

JK Kočevje v sodelovanju z JK Neptun na Rudniškem jezeru v Kočevju organizira regato z jadrnicami razreda »mini12«.

Rudniško jezero je nastalo z zalitjem odprtega kopa rudnika premoga. Obala je zaradi odlaganja jalovine dvignjena nad jezero in ima obliko amfiteatra, to pa zagotavlja bolj kot ne stalen termični vetrič in idealne pogoje za manjša jadralna plovila. Več o jezeru in Kočevski najdete na spletnih straneh http://www.kocevje.si/

Jadrnica razreda mini12 je eno-osebna jadrnica dolžine 12 čevljev oziroma 3,85 metra. Skupaj s fiksno kobilico in z glavnim jadrom ter flokom simulira jadra večjih sester in čeprav je jadrnica majhna, daje zelo podobne jadralske užitke kot večja plovila običajno na morju. Ob poznavanju osnovnih veščin jadranja je jadrnico mini12 relativno enostavno upravljati.

JK Kočevje poseduje 4 jadrnice mini12 s stalnim privezom na Rudniškem jezeru, ki so na razpolago vsem članom ter podpornim članom kluba. Za potrebe regate bo zagotovljenih še 8 dodatnih jadrnic istega razreda.

Program

Sobota, 20.6.2015; regata za pršut

- 8:00 – 10:00 Prihod tekmovalcev in spremljevalcev ter prijava na regato. Prijavno mesto bo stojnica na obali Rudniškega jezero na pomolu pod lokalom Ribič (45,6458N, 14,8703 E)

- 10:00 žrebanje skupin in skupinsko fotografiranje tekmovalcev

- 10:30 – 19:00 regata

- 19:00 – 19:30 razglasitev rezultatov in podelitev nagrad (takoj po zaključku regate)

- 19:30 poregatno druženje jadralcev in spremljevalcev na rezerviranem piknik prostoru nad lokalom Ribič

- 21:00 Zabava na veselici v okviru prireditve »Jezero Kočevje 2015«.

Jadralci bodo predvidoma razdeljeni v tri skupine po maksimalno 12 tekmovalcev (skupaj 36 tekmovalcev). Prvi štirje v vsaki skupini se uvrstijo v veliki finale, naslednji štirje pa v mali finale. Glede na razpoložljive vetrovne pogoje se regatni odbor lahko odloči o izvedbi samo finalnega plova.

Za vsako skupino sta predvidena 2 plova oziroma skladno z odločitvijo regatnega odbora glede na vremenske oziroma vetrovne pogoje.

Nedelja, 21.6.2015; članska regata JK Kočevje za gušt

- 10:00 – 11:00 prihod tekmovalcev ter prijava na regato. Prijavno mesto bo stojnica na obali Kočevskega jezero na pomolu pod lokalom Ribič (45,6458N, 14,8703 E)

- 11:00 žrebanje skupin

- 11:15 – 16:00 regata

- 16:00 razglasitev rezultatov (takoj po zaključku regate)

Jadralci bodo predvidoma razdeljeni v dve skupini po do največ 12 tekmovalcev (skupaj 24 tekmovalcev). Prvih 5 v vsaki skupini se uvrsti v veliki finale. Za vsako skupino sta predvidena 2 plova oziroma skladno z odločitvijo regatnega odbora glede na vremenske oziroma vetrovne pogoje.

V primeru manjšega števila prijav se organizira regata na izpadanje.

Pravica do spremembe poteka regate

Organizator si pridržuje pravico do spremembe poteka regate.

Pravica nastopa

Pravico nastopa na regati imajo vsi jadralci, ki se prijavijo pravočasno, oziroma do zapolnitve predvidenih prostih mest glede na časovni prejem prijave.

Regatni odbor prijavljenim tekmovalcem potrdi prejem prijave in podeli pravico nastopa na regati.

Prijave in registracija tekmovalcev

Prijava tekmovalcev na regato se sprejema najkasneje do četrtka, 18.6.2015. Prijava mora vsebovati ime in priimek, mobilna telefonska številka, konfekcijska številka tekmovalca in število odraslih spremljevalcev ter otrok. Prijava s temi podatki se pošlje na email naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Vsak prijavljeni tekmovalec se mora na dan regate registrirati do predvidene ure žrebanja skupin.

Ob registraciji tekmovalec vplača prijavnino v višini 20 EUR. Prijavnina vključuje nastop na regati, kosilo ter pijačo.

Spremljevalcem tekmovalcev se kosilo in pijača zagotovi za znesek 10 EUR. Otroci spremljevalcev do 15. leta se hrana in pijača nudi zastonj.

Pravila regate

Tekmuje se po pravilih ISAF 2013 – 2016, oglasa regate, navodilih in obvestilih regatnega odbora ter posebnih predpisih za priobalna tekmovanja. Od tekmovalcev se pričakuje »fair play«.

Kategorija

Tekmuje se na jadrnicah razreda mini12. Jadrnice zagotovi organizator. Jadranje na drugih plovilih ni možno.

Točkovanje

Uvrstitev tekmovalcev bo točkovana po sistemu najmanjših točk (low point system) dodatek »A«, JRP.

Kriterij razvrščanja je sistem dodeljevanja točk tekmovalcu po osvojenem mestu v posameznem plovu tekmovalne skupine:

1. Mesto = 1 točka

2. Mesto = 2 točki

3. Mesto = 3 točke

Vsako naslednje mesto = +1 točka

Zmagovalec v posamezni skupini je tekmovalec z najmanj točkami. Če imata dva ali več tekmovalcev enako število točk, se tekmovalci razporedijo glede na vrstni red prvega plova.

Točke se ne prenašajo v naslednjo tekmovalno skupino (mali in/ali veliki finale).

Fair jadranje

Tekmuje se v športnem duhu in v skladu s pravili jadranja, priobalnih tekmovanj ter oglasa regate, ki se po pričakovanju upoštevajo in uveljavljajo. Osnovno načelo športnega vedenja je, da tekmovalec, ki je prekršil pravila nemudoma sprejme kazen ali odstopi.

Pritožba

V kolikor tekmovalec smatra, da so mu bile v posameznem plovu kratene pravice, ki izhajajo iz regatnih pravil in navodil regatnega odbora, poda pisno pritožbo takoj po zaključenem plovu tekmovalne skupine. Kavcija za pritožbo znaša 100 EUR. V primeru, da pritožba na zahtevo tekmovalca ni razrešena v njegovo korist, organizator regate kavcije ne vrne. Regatni odbor pritožbo razreši takoj po podani pritožbi in vplačani kavciji.

Odgovornost

Tekmovalci osebno prevzemajo barke. Vse nepravilnosti na barki je potrebno takoj prijaviti organizacijskemu odboru, da se le te odpravijo. Organizator ne prevzema nobene odgovornosti za kakršno koli škodo ali poškodbo na barki, osebi, oziroma opremi na kopnem in na vodi za čas pred, med in po regati, zanje je odgovoren tekmovalec.

Nagrade

Prvi trije tekmovalci sobotne regate bodo nagrajeni s spominskimi priznanji, ki jih zagotovi organizator. Zmagovalec sobotne regate prejme pršut. Nagrade oziroma priznanja se podelijo takoj po zaključenem velikem finalu ob razglasitvi rezultatov na za razglasitev predvidenem prostoru.

Regatni odbor

- Božidar Peteh
- Uroš Zgonec
- Andrej Janša
- Marjan Zajc
Ponedeljek 08 Jun 2015

Podjetje Unimar je eno največjih navtičnih podjetij, ki se ukvarja s prodajo navtične opreme že od leta 1998. Podjetje je bilo ustanovljeno v Škofijah v Italiji, kjer ima še danes svojo poslovalnico, njihova največja poslovna enota pa je na Reki na Hrvaškem, kjer poslujejo že od leta 2003. Podjetje je specializirano za veleprodajo in maloprodajo navtične opreme, motorjev za plovila ter vse potrebne rezervne dele.

Od leta 2009 imajo nad Reko, v Viškovem skladišče,  ki se razprostira na več kot 1.000 m2 in lastnim velikim parkirnim prostorom. Pohvalijo se lahko s stalno zalogo več kot 12.000 različnih navtičnih artiklov. Zaradi izjemne zaloge so njihovi dobavni roki kratki. Artikle, ki so v skladišči lahko dobavijo v enem dnevu kamorkoli na Hrvaškem, s hitro pošto pa je dobava možna tudi v Slovenijo. Naročene artikle pošljejo po pošti, lahko  jih prevzamete v skladišču na Viškovem nad Reko, ali pa v njihovi maloprodajni trgovini v Preluku, med Reko in Opatijo, ki ga poznamo po motociklističnih dirkah, ki so se odvijale tu pred selitvijo na Grobnik. Maloprodajna trgovina ima na voljo 300m2 zaprtega in 200m2 odprtega prodajnega prostora. Na zalogi imajo najbolj iskane navtične artikle. V kolikor boste potrebovali artikel, ki ga ni v trgovini, vam ga lahko iz centralnega skladišča dobavijo še isti dan.

Podjetje je distributer in prodajalec za več kot 20 najbolj renomiranih svetovnih navtičnih podjetij. Naštejmo nekatere največje.

Osculati – izbor več kot 19.000 navtičnih artiklov
Lewmar - palubna oprema in bočni premčni in krmni motorji
Nautica F4  - standardna ladijska okna in okna po naročilu
MAFRA – sredstva na čiščenje
Oceanair – tende, zavese, zaščita pred komarji
Marlow – navtične vrvi
Besenzoni  - hidravlične mostički
Mase Generators  - ladijski  generatorji
Eliche Radice - ladijski propelerji, osovine in oprema
Climma - ladijske klime
Techimpex - kuhalniki za plovila
Italwinch – sidrna vitla
Whale - navtični sistemi za vodo
Evinrude in Johnson - izvenkrmni motorji
Marine Business – navtična posoda, brisače, preproge in posteljnina za plovila
Blaupunkt marine – navtični radii in zvočniki
Navaltecno Sud – stojala za plovila, oprema za suhe marine

Podjetje poleg distribucije in prodaje že dolga leta sodeluje s številnimi ladjedelnicami. Z navtično opremo oskrbujejo tako male kot tudi velike ladjedelnice. So dobavitelj opreme za številne navtične trgovine in čarterska podjetja tako na Hrvaškem kot tudi v Sloveniji.

Več informacij o prodajnem programu, izdelkih in katalogu izdelkov lahko najdete na: www.unimar.hr ali na tel. št. +385 (0)51 512 680.

Ponedeljek 08 Jun 2015

V četrtek sta v večernih urah med otokoma Ugljan in Pašman trčili dve plovili.

Ob 18.54 uri se je približno 1,5 nmi južno od prehoda Ždrelac zgodila pomorska nezgoda. Trčili sta ribiška ladja z imenom Tihomir in privatna barka dolžine 8 m. Privatna barka, ki pluje pod Hrvaško zastavo in je registrirana v Zadru, je v trku utrpela poškodbe zaradi katerih je vanjo začela vdirati voda. Ribiška ladja je barko privezala nase in jo potegnila v bližnjo luko v Ždrelcu. Po ogledu obeh plovil so ugotovili, da ima barka poškodovan trup, medtem, ko na ribiški ladji večjih poškodb niso opazili. Kdo je povzročil pomorsko nesrečo še ni znano. Vsi člani posadke na barki in ribiški ladji, so nesrečo preživeli brez poškodb.


Vir: MMPI, Slika je simbolična

Ponedeljek 08 Jun 2015

Delavci obalne straže so v četrtek opazili močno nagnjeno ladjo približno 2 nmi zahodno od otoka Žirje. Nezgodo so nemudoma javili v center za reševanje, ki je na kraj nesreče napotila plovilo Luške kapitanije Šibenik.

Takoj po prihodu na pozicijo so ugotovili, da je na plitvini Pjat v neposredni bližini otoka Sedlo nasedla ribiška ladja Pipi Mali. Vsi člani posadke na krovu so bili nepoškodovani. Ladja je utrpela poškodbe zaradi, katerih je vanjo k sreči počasi vdirala voda. Kljub ponujeni pomoči, se je lastnik ladje odločil, da bodo sami sanirali poškodbo in se nato potegniti s plitvine.

Vir: MMPI, slika je simbolična

Ponedeljek 08 Jun 2015

Posadka italijanske jadrnice je poklicala na pomoč, ker je v njihovo plovilo pričela vdirati voda.

Ob 16.00 uri je začela v jadrnico, na kateri sta bila dva člana posadke, udirati voda. Poklicala sta na pomoč. Center za usklajevanje iskanja in reševanja je nemudoma organiziral reševalno akcijo. V katero so se vključila plovila Luške kapitanije Zadar in Pomorske policije. Kljub hitri reakciji reševalne službe, sta morala člana posadke zapustiti plovilo in se rešiti v pomožnem čolnu še pred prihodom reševalcev. V center sta sporočila, da se plovilo hitro potaplja in da ga morata zapustiti in se oddaljiti na varno razdaljo od potapljajoče se jadrnice.

Ko so na pozicijo priplula reševalna plovila, niso našli brodolomcev. Začeli so z iskanjem in v akcijo vključili še letalo, ki je našlo brodolomca ob 19.55 uri pri prehodu Proversa. Na lokacijo so nemudoma napotili plovilo Luške kapitanije Zadar, ki je priplulo ob 20.10 uri. Brodolomca so prevzeli na svoje plovilo. K sreči sta bila oba nepoškodovana.

Brodolomca sta Italijanska državljana. V njuno jadrnico Perla Nera je še iz nepoznanega razloga začela vdirati voda. Potonila je približno 6 nmi zahodno od rta Dugega otoka. Na lokaciji nezgode niso opazili onesnaženja morja. Italijana so odpeljali v Sali na Dugem otoku in uspešno zaključili reševalno akcijo.

Ponedeljek 08 Jun 2015

Prejšnji teden je podjetje Laguna trade d.o.o. dobilo koncesijo za luko navtičnega turizma Gruž v Dubrovniku.

Podjetje Laguna trade, ki je že lastnik marine Frapa v Rogoznici, je prejšnji teden dobilo tudi koncesijo za področje luke Gruž na severni strani Dubrovnika. Koncesija, ki je podeljena za obdobje 30 let, jim omogoča izgradnjo objektov in gospodarsko izkoriščanje področja.

Podjetje bo v izgradnjo infrastrukture na kopnem in v vodi vložilo 77.695.000 HRK oziroma 10 mio EUR.

Za koncesijo bo letno plačevalo 435.416,00 HRK (57.000 EUR) in 5% letnega prihodka marine. Podjetje je že pridobilo lokacijsko dovoljenje za izgradnjo marine, na podlagi katerega so tudi pridobili koncesijo.



Ponedeljek 08 Jun 2015

V Vignju na Hrvaškem je med 2. in 6. junijem potekalo odprto državno prvenstvo Hrvaške v jadranju na deski v kategoriji slalom. Na regatnem polju sta se pomerili tudi dva mlada slovenska predstavnika.

Liam Orel je prvenstvo končal na izvrstnem 10. mestu v članski konkurenci in na drugem mestu v združeni skupini do 17 in 20 let (U17 in U 20). Luka Martin Ličan pa je regato končal na solidnem 20. mestu in kot 6. v omenjeni skupini (U17 in U 20).

Pet dnevno prvenstvo je skupaj s tremi dnevi treninga služilo tudi kot priprava na mladinsko svetovno prvenstvo v jadranju na deski, ki bo konec junija potekalo v Reggio Calabria, v Italiji. Prvenstvo s 30 prijavljenimi je bilo naporno, tako zaradi petih dni regat kot tudi zaradi vetrovnih pogojev, ki so varirali med 13 in 25 vozlov.

Vir: JZS; Foto: Ive Trojanovic

Ponedeljek 08 Jun 2015

Jahtni klub Portorož je dobil organizacijo južnoevropskega prvenstva za razred ŠljukaSnipe, ki ga bo izpeljal ta konec tedna skupaj z regato za starodobnike Dinghy 12′. V slednjega bo po večletni odsotnosti z regatnih polj sedla tudi trikratna olimpijka Vesna Dekleva Paoli.

V Jahtnem klubu Portorož vztrajno nadaljujejo z oživljanjem pozabljenih jadralnih disciplin. Po svetovnem prvenstvu za Dinghy leta 2012 so se letos odločili kandidirati za Južnoevropsko prvenstvo dvoseda Snipe in ga konec aprila tudi dobili. »K prijavi so nas nagovorili predstavniki italijanskega združenja Snipe, ki so nam dajali napotke pri pisanju vloge, podprli pa so nas tudi na zasedanju, kjer se je odločalo ali bo tekmovanje dodeljeno nam oz. Špancem,« je snubce iz Italije pohvalila sekretarka kluba Suzana Jukič.

Do sredine tedna je bilo na seznamu prijavljenih 9 posadk v razredu šljuka, kar je približno tretjina pričakovane udeležbe, in 16 Dinghijev. V konkurenci slednjih se bo za najvišja mesta potegovalo pet Slovencev vključno s trikratno olimpijko Vesno Deklevo Paoli, ki so jo člani kluba prepričali v sodelovanje in ji upajoč na zmago odstopili tudi klubsko jadrnico. Nekoliko manj zanimanja je za razred Snipe ali po domače šljuka. »To je naš drugi poskus obujanja veteranskega dvoseda, zato ne računamo na množično udeležbo. Zadovoljni bi bili že z dvajsetimi ekipami,« je pred dvodnevno prireditvijo skromen predsednik organizacijskega odbora Peter Vidmar, ki si želi, da bi se za nastop opogumilo predvsem več domačih rekreativcev.

Monotipa Dinghy in Snipe sta vrhunec popularnosti doživela v 30. letih prejšnjega stoletja, nakar so ju na regatnih poljih zamenjali sodobnejši razredi Finn, 420 in 470. Po severnem Jadranu se danes z njimi podijo predvsem starejši nostalgiki, kar pa nikakor ne pomeni, da bo dogodek v organizaciji Jahtnega kluba Portorož starokopiten. To bo namreč prva jadralna regata v Sloveniji z neposrednim video prenosom na družbenih omrežjih. Za virtualni vklop v dogajanje je potrebno le slediti @ycportoroz na Twitterju, kjer bo prenos potekal v realnem času preko aplikacije Pericope. Tekmovanje  se začne v soboto opoldne s tremi uvodnimi plovi in konča v nedeljo ob 17. uri s podelitvijo nagrad.

YC Portorož, Foto: YC Portorož

Ponedeljek 08 Jun 2015