Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Danska ladjedelnica X-Yachts je predstavila novost v seriji jadrnic X, ki v dolžino meri 63 čevljev.

Serija X ki je križanec med serijama Xp (hitre jadrnica) in Xc (potovalne jadrnice) in združuje najboljše iz obeh svetov. Hitrost jadrnic iz serije Xp in udobje iz serije Xc. Za serijo Xc lahko rečemo, da je namenjena kupcem, ki nameravajo pluti na dolgih razdaljah in se bodo podali preko oceanov, medtem ko sta modela X6 in manjši X4 namenjena predvsem dolgotrajni plovbi po Mediteranu, Baltiku ali Karibih.

Razvoj modela X6 je trajal dve leti. Rezultat je unikaten stil oblikovanja notranjosti jadrnice, ki ga vidimo le še na velikih jadrnicah. Ima številne steklene površine, ki v notranjost prepuščajo veliko naravne svetlobe in več kot 12 odprtin, ki zagotavljajo veliko svežega zraka in dobro ventilacijo notranjosti plovila. Na krmi sta dva krmilna obroča, zložljiva krmna kopalna ploščad, ter visoko kvalitetna oprema za enostavno in natančno rokovanje z jadri.

Danes smo pri oblikovanju trupa jadrnic navajeni širokih krm in ploskega trupa. Pri X6 so se odločili, da bo oblika bolj zaobljena in bo imela obliko globoke črke V. Jadrnica ima zato boljše plovbe lastnosti pri plovbi v veter in pri plovbi v razburkanem morju. Trup je izdelan s pomočjo lahkih materialov. Uporabili so najnovejše tehnike gradnje, enake kot pri modelih Xp. Trdnost trupa so zagotovili z uporabo vakuumske tehnike in dodanimi elementi izdelanimi iz karbonskih vlaken. Teža se je zmanjšala in vgradili so lahko večje rezervoarje za gorivo in vodo ter  več baterij. Po potrebi kupca, lahko vgradijo tudi razsoljevalnik in potapljaški kompresor.

Kupci imajo na voljo plovilo prilagoditi po svojih željah. Izbirajo lahko med različno opremo notranjosti plovila in različno opremo na krovu. Lahko se odločite za vgradnjo Park Avenue buma za klasično glavno jadro ali pa za navijalno jadro. Poleg standardne sta na voljo še dve kobilici. Ena za plovbo v plitvejših vodah in ena za plovbo v globljih.

Fotogalerija: X6

Tehnični podatki:

Dolžina trupa: 19.1 m
Dolžina vodne linije: 17.85m
Širina: 5.4m
Ugrez (standardna kobilica): 3.0m
Ugrez (za plitve vode): 2.6m
Ugrez (za globlje vode): 3.4m
Rezervoar za gorivo: 1,200 l
Rezervoar za vodo: 1,000 l
Motor: 119 kW (162 KM)
Glavno jadro: 130 m2
Genoa (106%): 90 m2
Asimetrični spinnaker: 280 m2

Sreda 11 Jan 2017

Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je konec lanskega leta podal na samostojno plovbo preko Atlantika. Da bi tudi vi lahko spoznali, kaj pomeni odpluti sam preko Atlantika ter kako pluti na drugi strani luže, se nam bo Jasmin v naslednjih mesecih redno javljal s svojega podviga.

In kako se je začelo?

Jasmin je svojo jadrnico na zadnjem jadranju privezal v marini Gran Tarajal na otoku Fuerteventura, kjer je čakala na nov podvig. Ob njegovem prihodu seveda ni bila pripravljena na plovbo preko Atlantik. Prva naloga je tako bila priprava jadrnice na dolgo plovbo. Ker marina v Gran Tarajalu ne nudi vsega potrebnega za pripravo jadrnice, se je podal na prvo plovbo proti Las Palmasu na otoku Gran Canaria. Izplul je iz pristanišča in po jugovzhodni strani otoka plul mimo rta Morro Jable, ki je najjužnejša točka otoka Ferteventura. Kurz plovbe je nato spremenil proti zahodu, obplul rt Punta de Jandia na skrajni zahodni točki otoka, nato pa ga je čakalo 50 nmi plovbe do otoka Gran Canarija. Jadrnico je privezal v Las Palmasu.

Po kratkem počitku je bilo potrebno pripraviti jadrnico. Material in storitve na otoku so nekoliko dražje kot na Furteventuri, vendar je vsega na voljo več in delo je bistveno lažje.


Slika 2 - priprava podvodnega dela

Ker je delal sam, mu je priprava jadrnice vzela 6 dni. Najprej jo je moral dvigniti na kopno, ter odstraniti staro antivegetativno zaščito. Ko je bil podvodni del očiščen, ga je zaščitil s temeljnim premazom. Zaradi dolgotrajne plovbe, se je za zaščito pred rastjo vegetacije, odločil, da  uporabi premaza Sea Quantum S, ki se uporablja tudi za premaze velikih ladij. Potrebno je bilo postoriti tudi vse ostalo, kar je potrebno na plovilu narediti vsako leto. Zamenjava cinkov, menjava olja in filtrov na motorju, čiščenje kontaktov in druge malenkosti. Da bi bil za prečkanje oceana primerno pripravljen. Se je odločil, da si v kuhinji namesti nožno črpalko, armaturo in inštalacijo za slano vodo. Poleg vode je bilo potrebno poskrbeti tudi za električno energijo. Kadar človek sam pluje na tako dolgi poti, je zanesljivo delovanje navigacijske in komunikacijske opreme, ter avtopilota ključnega pomena. Za vse to je potrebna dovolj velika količina električne energije. Namestil je nove akumulatorje ter regulatorje polnjenja z električno energijo, ki jo zagotavljajo solarni paneli.


Slika 3 - montaža armature za morsko vodo in zaloga za večmesečno plovbo

Po šestih dneh dela je Jasmin jadrnico pripravil na plovbo. Nakupil je še večmesečno zalogo hrane in vode, ter dotočil gorivo. Pred izplutjem se je odjavil iz EU ter pripravil na izplutje.

Prvi, vmesni cilj so Zelenortski otoki, do katerih je 900 nmi plovbe. Glede na vremenske razmere, hitrost plovbe njegove jadrnice in dejstvo, da je sam, je izračunal, da bo za plovbo potreboval približno sedem dni.

Preden je odvezal vrvi v marini je sporočil: "Ker sem sam bom jadral počasi in sigurno, nikakor ne tekmujem na čas, le da prispem varno."

Kako je potekala plovba do Zelenortskih otokov, si boste lahko prebrali naslednji teden.

2. del - Plovba do Zelenortskih otokov

Predhodne dogodivščine Jasmina si lahko preberete v knjigi: Šepet vetra in valov

Torek 10 Jan 2017

Si želite raziskovati morsko dno ne da bi se zmočili? Bi radi izdelali podvodne fotografije in videoposnetke po dostopni ceni?

To je novost z imenom Fanthom One, podvodni dron, ki bo na trgu na voljo pred letošnjim poletjem.

Do sedaj je bilo raziskovanje podvodnega sveta rezervirano za potapljače. Podvodni droni, ki sicer že obstajajo pa so izdelani za raziskovalne namene in njihova cena je izjemno visoka. Startup podjetje je izdelalo dron s katerim boste lahko podvodni svet odkrivali sami. Telo drona Fanthom One je izdelano iz odporne plastike, ki je dovolj trdna, da omogoča potope do  globine 50m. Njegovo plovbo nadziramo s pomočjo treh električnih motorjev, ki omogočajo spreminjanje smeri v vseh treh ravninah. Pod vodo lahko razvije hitrost plovbe vse do hitrosti 3 vozlov.  Opremljen je s kamero visoke ločljivosti in dvema močnima led sijalkama, ki bosta osvetljevale vaše kadre. Preko žice je povezan z plavajočo bojo, ki ostane na gladini. Preko nje ga upravljamo in prenašamo posnete fotografije in videe. Za upravljanje uporabljamo program na prenosnem telefonu, na voljo pa bo tudi daljinski upravljavec. Domet obeh bo okrog 30m. Cena drona bo znašala 599 USD. Na spletni strani proizvajalca ga je možno že naročiti. Ker podjetje svoj izdelek financira s pomočjo Kickstarterja, vam ga bodo poslali mesec dni po tem, ko ga bodo dostavili podpornikom, predvidoma meseca julija 2017.

Več na: http://fathomdrone.com/

Torek 10 Jan 2017

Podjetje MVG je predstavilo nov sistem za dostop do hitrega interneta na plovilih.

NeptuLink je sistem za dostop do hitrega interneta na morju in rešuje marsikatero težavo navtikov. Omogoča hiter prenos podatkov vse do 100 Mbps na oddaljenosti vse do 20 nmi od obale. Pri oblikovanju sistema so imeli v mislih navtično okolje in njegove posebnosti. Rešitev je primerna za uporabo na manjših plovilih, ribiških plovilih, jahtah kakor tudi na ladjah. Izdelan je tako, da kljubuje vremenskim razmeram na morju in nemoteno deluje v močnih vetrovih, visokih valovih ter je izdelan iz materialov, ki ne oksidirajo.

Modem ima možnost namestitve dveh SIM kartic za enostavno izbiro najbolj ugodnega operaterja v področju plovbe.

Hitrosti prenosa podatkov:

LTE/4G – Downlink do 100 Mbps (20 MHz), do 50 Mbps (10MHz)
LTE/4G – Uplink do 50 Mbps (20 MHz), do 25 Mbps (10MHz)
HSPA+  – Downlink do 42 Mbps
HSPA+  – Uplink do 5,76 Mbps

NeptuLink je dobitnik nagrade i-Novo za tehnično novost leta 2016.

Test signala:

Vir in več informacij: http://www.mvg-world.com/

Ponedeljek 09 Jan 2017

5 praktičnih delavnic z izkušenimi predavatelji.
Na voljo le 55 abonmajev.

 

Vsaka izmed 5-ih delavnic abonmaja traja 90 minut (60 minut + 30 minut debate s predavateljem) in poteka v ustrezno opremljeni, klimatizirani predavalnici.

 

Lokacija izvedbe delavnic: Poslovna stavba Brdo (vhod iz zahodne strani pri travniku), Cesta na Brdo 85, Ljubljana. Zagotovljeno je brezplačno parkiranje

 

Video posnetki delavnic: Če se katere od delavnic ne boste mogli udeležiti, vam bo na razpolago video posnetek delavnice!

 

1. delavnica: KAKO VEMO, DA SMO DOBRO USIDRANI

Četrtek, 26.1.2017 ob 18.00

Sidranje je ob nepoznavanju fizikalnih zakonitosti, na katerih temelji, lahko uspešno zgolj po naključju. Podrobno bomo predstavili in obrazložili vse dejavnike, ki vplivajo na uspešnost sidranja, da vam bo pri sidranju za vselej jasno kaj počnete in zakaj.kako vemo da smo dobro usidrani.

 

 

2. delavnica: CELOVITA PRIPRAVA NA PLOVBO

Četrtek, 16.2.2017 ob 18.00

Priprava na navtični dopust se prične z analizo posadke, izbiro lokacije plovbe in najemom primernega plovila. Pred prvim izplutjem je zelo pomemben tudi sestanek s posadko. Obravnavali bomo ustrezno pripravo na plovbo ter najpogostejše in tudi najbolj usodne napake.celovita priprava na plovbo.

 

 

3. delavnica: RAZLIKE PRI PRISTAJANJU Z MOTORNO BARKO, JADRNICO IN DVOTRUPCEM

Četrtek, 9.3.2017 ob 18.00

Pristajanje v pristanišču je za marsikoga največji izziv vsake plovbe, ker se togim oviram pri tem pač ne moremo izogniti. Manevri pristajanja so poleg tega zelo odvisni tudi od vrste plovila. Predstavili vam bomo bistvene razlike in vam tako olajšali prehod z ene vrste plovila na drugo.razlike pri pristajanju.

 

 

4. delavnica: VHF POSTAJA JE ODLIČEN VIR INFORMACIJ

Petek, 31.3.2017 ob 18.00

Redkokdo VHF postajo uporablja tudi kot enega najbolj zanesljivih virov informacij. Na konkretnih primerih bomo predstavili vse vrste informacij, do katerih lahko pridemo z VHF postajo, in pripadajoče postopke. Izkoristite funkcionalnost VHF postaje tudi vi!vhf postaja je odlicen vir informacij.

 

 

5. delavnica: NAČRTOVANJE PLOVBE

Četrtek, 20.4.2017 ob 18.00

Načrt idealne plovbe se praviloma izjalovi iz tega ali onega razloga, največkrat pa zaradi vremenskih sprememb. Da nas zunanji dejavniki  ne spravijo iz tira in ogrozijo našo varnost, jih moramo upoštevati že pri načrtovanju plovbe. Na praktičnem primeru bomo za izbrano področje plovbe začrtali več alternativnih plovnih poti, prilagojenih različnim situacijam.

 

 

 

Cena: 125,00 EUR za naročnike eNavtika - 20% popusta = 100,00 EUR (cena je z DDV).

Naroči:  Abonma navtičnih delavnic 2017

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo abonmaja.
Mesto na delavnicah si zagotovite s plačilom predračuna!

Število mest je omejeno (55)!

 

Sreda 04 Jan 2017

Enajst tekmovalcev letošnje regate Vendee Globe je že moralo odstopiti. Tehnične težava na njihovih jadrnicah so jih prisilile, da so regato predčasno zaključili.

Osemnajsterica jadralcev, ki pluje v Atlantiku in Pacifiku pa se bori s konstantnimi okvarami opreme na jadrnicah.

V ponedeljek je Alan Roura s svojo jadrnico La Fabrique trčil v neznan plavajoč predmet. Polomil mu je desno krmilo in poškodoval desni del krme plovila, zaradi česar mu je v trup jadrnice začela vdirati voda. Po posvetu s svojo tehnično ekipo, je uspel zamenjati krmilo ter ustaviti vdor vode. V večernih urah je nadaljeval s plovbo. Trenutno pluje sredi Pacifika na 13 mestu. Za vodilnim Le Cleachom zaostaja 5646 nmi, do cilj pa ga loči še 9810 nmi.

Conrad Colman ima probleme s prednjo pripono jambora. Prvi dan novega leta se mu je v 50-60 vozlih vetra odpela. Jadro je bilo sicer zvito, vendar so ga sunki vetra hitro razvili in jadrnico je močno nagnilo na bok. Dolge ure je čakal nagnjen. Bil je v nevarnosti, da ostane brez jambora. Oblekel je suho obleko. Hotel je na krov, oceniti škodo in pričeti s popravili. Bilo je preveč nevarno. Počakati je moral, da se nevihta nekoliko umirila. Jadro J1 se mu je v vetru popolnoma raztrgalo. Z vrha jambora je plapolalo kot zastava. Ko je uspel priti na krov, je eno izmed rezervnih vrvi z vrha jambora privezal na kosnik. Ko bo nevihta minila, se bo povzpel na jambor, odstranil uničeno jadro in poizkušal ponovno pritrditi pripono na svoje mesto.

Danes mu je po šestih urah uspelo odstraniti raztrgano jadro J1 s prednje pripone. Žal pa mu ni uspelo namestiti zatiča in pritrditi pripone na svoje mesto, ker mu manjka en del. Še naprej se bo trudil, da jambor učvrsti. Pluje proti severozahodu. Ko bo jadrnica spet sposobna pluti v težkih pogojih na južnem Pacifiku, se bo obrnil proti vzhodu in obpluti rt Horn do katerega ga loči še 1800 nmi.

Za razliko od Pacifika imajo najhitrejši jadralci v Atlantiku drugačne problema. Vodilna Armel Le Cleach in  Alex Thomson plujeta v šibkih do zmernih tropskih vetrovih. Le Cleach je že zaplul v območje, kjer pihajo s hitrostjo 16-17 vozlov, medtem ko Thomson pluje v 12-13 vozlih vetra. Razlika, ki jo je Anglež uspel zmanjšati na vsega 80 nmi, se je zopet povečala. Francoz trenutno pluje vzhodno od Brazilskega mesta Salvador in ima  240 nmi prednosti. Ekvator bo prečkal v treh dneh. Do cilja ga loči še 4300 nmi.

Vremenske pogoje na južni polobli izjemno dobro izkorišča Jérémie Beyou (Maître CoQ). Za Angležem zaostaja le še 400nmi in zaostanek še vedno zmanjšuje.

Video: S popravili na jadrnici se ukvarja tudi Alex Thomson


J58 : Images from Alex Thomson / Vendée Globe by VendeeGlobeTV

Sreda 04 Jan 2017

Organizacija WSSR (World Speed Sailing Record) je potrdila dva nova jadralska rekorda. Prvega je postavil trimaran Phaedo 3 in drugega jadrnica Imerys.

Britanski skipper Brian Thomson je s šestčlansko posadko na trimaranu Phaedo 3 postavil nov hitrostni jadralski rekord na relaciji Monaco – Porto Cervo na ruti Wally Record. Za plovbo na razdalji 195 nmi so potrebovali zgolj 7 ur 53 minut in 31 sekund. Povprečna hitrost plovbe je znašala 24,71 vozle. Za primerjavo lahko omenimo, da med enotrupnimi jadrnicami, drži rekord Slovenska jadrnica Esimit Europa 2, ki je za plovbo na isti ruti potrebovala 10 ur 13 minut in 32 sekund.

Drugi rekord je postavil prav tako britanski skipper Phil Sharp z jadrnico Imerys, ki v dolžino meri 40 čevljev. Za plovbo od Cowesa na otoku Wight do Dinarda v severni Franciji na razdalji 138 nmi je potreboval 9 ur 3 minute in 6 sekund. Povprečna hitrost plovbe je znašala 15,25 vozla. Rekord je postavil v razredu monotrupnih jadrnic dolžine do 60 čevljev z enočlansko posadko. Prejšnji rekord je postavil Francoz Van Den Heede in je znašal 12 ur 01 min in 31 sekund.

Sreda 04 Jan 2017

V mesecu novembru lanskega leta so splovili prvo ladjo tipa VLEC – velika ladja za prevoz etana z imenom Ethane Crystal, v decembru pa je že prevzela prvi svoj tovor.

Ladja Ethane Crystal je namenjena prevozu utekočinjenih plinov. Prevaža lahko etan ali pa utekočinjen naftni plin (LPG). Volumen rezervoarjev za plin znaša kar 87.000 m3. Poleg največje kapacitete je ladja tudi prva, ki ima vgrajen GTT Mark III membranski sistem za hranjenje utekočinjenega plina. Ladja Ethane Crystal pluje med Severno Ameriko in Indijo. Je prva iz serije šestih ladij, ki jih je naročilo podjetje RIL. Drugo ladjo z imenom Ethane Emerald so prevzeli v mesecu decembru lanskega leta, preostale štiri pa bo ladjedelnica Samsung dostavila v letošnjem letu.

Tehnični podatki:

Dolžina: 227.85m
Širina: 36.49m
Ugrez: 11.5m
Teža: 57,494 t
Rezervoar za utekočinjene pline: GTT Mark III membrane
Kapaciteta rezervoarja za pline: 87,187 m3
Motor: DOOSAN-MAN B&W 6G60ME-C9.5
Hitrost plovbe: 16.75 vozlov
Ladjedelnica  Samsung Heavy Industries Co., Ltd. Geoje Shipyard
Operater:  MOL Tankship Management Asia Pte. Ltd.

Vir: Mitsui O.S.K. Lines

Sreda 04 Jan 2017

Obstajajo različni načini splovitve plovil. Delimo jih lahko na uspešne in neuspešne. V tokratnem videu si oglejte izbor neposrečenih in neuspešnih splovitev plovil.

Sreda 04 Jan 2017

Trije jadralci so že obpluli zloglasni rt Horn. Kot prvi je v Atlantik zaplul Francoz  Armel Le Cleac'h. Ko je plul mimo rta je imel pred Angležem Alex-om Thomson-om kar 820 nmi prednosti, ki je v Atlantik zaplul skoraj dva dni kasneje. Kot tretji je plul mimo rta Horna Francoz Jeremie Beyou. Zanj je bila to prva plovba mimo najjužnejše točke Južne Amerike.

V Atlantiku je najhitrejši jadralec letošnje regate Armel Le Cleac'h zaplul v šibkejše vetrove. Francoz z nadimkom »Šakal« trenutno ni v vlogi predatorja. Verjetno se počuti ravno obratno, kot plen. Njegova hitrost plovbe se je močno zmanjšala in prednost pred drugo uvrščenim Thomsonom so je začela zmanjševati. Alex, ki je v Atlantik zaplul s skoraj dvodnevno zamudo, ima z vremenom več sreče. Območje nižjega pritiska, ki se premika proti severovzhodu, mu omogoča hitrejšo plovbo. Zaostanek za vodilnim je zmanjšal na vsega 160 nmi. Le Cleac'h trenutno pluje v center območja visokega pritiska, kjer vetra praktično ni. Trenutno se ukvarja s tem, kje bo najhitreje našel pot iz brezvetrja. Zaveda se, da njegova prednost pred Thomsonom, ki ima zlomljeno desno hidro krilo, v šibkih vetrovih ne igra vloge. Thomson se je odločil, da bo plul nekoliko bolj vzhodno od Francoza, ki pluje 40° W. Poizkušal se bo izogniti področjem visokega zračnega pritiska in izpluti iz območja šibkih vetrov v bližini 35 poldnevnika.

Tretje uvrščeni Jeremie Beyou pluje mimo Falklandskih otokov. Zaostaja 1300 nmi in bo verjetno nekoliko zmanjšal zaostanek, ker pluje v drugačnih vetrovnih pogojih kot vodilna. Poriva ga tok zraka iz jugozahodne smeri zaradi česar bo kmalu prečka petdeseti in zaplul proti 40 vzporedniku. Nekoliko manj sreče ima Jean Pierre Dick na četrtem mestu. Pluje proti rtu Horn v zelo spremenljivem vremenu. Njegov zaostanek znaša že 2000 nmi. Na petem in šestem mestu plujeta Jean Le Cam in Yann Elies. Razdalja med njima je le 10 nmi. Plujeta po južni ruti. Do rta Horn ju loči še 500 nmi.

Trenutno je v konkurenci še 19 jadralcev. 10 jih je bilo prisiljenih odstopiti.

Četrtek 29 Dec 2016