Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj
Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo, se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul iz Karibov in se podal v Tihi ocean. |
Kolikor je bilo jadranje od Cairnsa do Torresovega preliva adrenalinsko in uživaško, je bilo motoriranje po Timorskem morju od Darwina do Kupanga duhomorno in dolgočasno. Morje kot ogledalo, le tu pa tam sapica, ki je zamrla, še preden je zapihala. Z Brankom sva ta čas izkoristila, da popraviva navijalni mehanizem jadra code zero. Res nama je odlično uspelo. Z vrtalnikom in vezicami sva pritrdila vodilo navijalne vrvi na ohišje navijala. Jadro sva nato z električnim vitlom dvignila na jambor in ga zvila.
Tretji dan po izplutju iz Darwina sva preizkusila code zero, ko je zapihala nekoliko močnejša sapica. Velikansko jadro sva brez težav razvila in ga nato takoj spet zvila, saj je bilo vetra premalo.
Tri dni in pet rib.
Do nadaljnjega prepoved ribolova.
Ende
Kupang sva zapustila ob petih zjutraj in po enodnevnem jadranju prispela v Ende na otoku Flores.
Med jadranjem ob obali sva lahko občudovala aktivni vulkan, iz katerega se je kadilo, vse naokrog pa so bile vulkanske odprtine iz katerih se je valila para ali dim. Res veličasten prizor vulkanske dejavnosti.
Ko pa sva prispela v Ende, sva padla iz dežja pod kap.
Ende je bil še večja katastrofa. Vrgla sva sidro pred črno peščeno plažo, kjer so se lomili veliki valovi mrtvega morja. Pristanek z gumenjakom nemogoč. Potem sva vseeno spustila gumenjak in šla pogledat, če se da pristati na enem od pomolov. Nikjer stopnic. Le visoki stebri, poraščeni z ostrimi školjkami, ki ti gumenjak razrežejo v nekaj minutah. Vrnila sva se na barko, dvignila sidro in jo popihala proti otoku Komodo.
Torej še eno nočno jadranje med ribiškimi barkami in mrežami.
Noč je bila mirna, zato sva motorirala z glavnim jadrom in genovo. Zjutraj pa se je dvignil zahodnik in pospravila sva jadra ter motorirala naravnost v veter, ki je narasel na 26 vozlov. Spalax 2 je neusmiljeno butal v nasprotne valove. Srečavala sva velike kose lesa in drevesne štore. Ponoči sva imela dejansko veliko srečo, da nisva zadela ob takšen neznan plavajoči predmet.
Nočno jadranje v Indoneziji odpade, sem se odločil.
Proti večeru sva se privlekla do otoka Rinja in se zasidrala v zatišju kanala Lehok Uwada Dasami. Zunaj divja zahodnik, tukaj pa tišina, mir, samota. Potrebujeva počitek.
Zjutraj naslednji dan naju je obiskal policijski čoln. Možje postave so naju spraševali, če sva plačala vstop v park za barko in posadko. Odgovorila sva, da greva takoj na Komodo in bova tam poravnala račune.
Torej, destinacija otok Komodo, razdalja 25 nm.
< Darwin | Komodo > |
Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih
As Long As the Wind Blows
Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije (knjiga je napisana v angleškem jeziku). |
Dokler se puter ne stopi
V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. |
Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
Walter Teršek (28) je eden izmed tistih jadralcev, ki ni bil rojen ob morju, ampak na Gorenjskem – tam pod hribi. Na morju se je vedno spraševal, kaj leži za tistim polotokom, za tistim otokom in kaj je pravzaprav za tistim obzorjem. Že kot otrok si je želel imeti svojo barko. Kot najmlajši otrok v družini je jadral po Jadranu s staršema ter bratom in sestro. Po palubi jadrnic je »puzal« že pri osmih mesecih. Na komaj 7 m dolgi jadrnici so prejadrali ves Jadran. Že kot otrok je strmel v obzorje in si obljubil, da nekega dne odjadra sam tja za obzorje. Osemnajst let kasneje se je njegovo življenje spremenilo. Kupil je svojo prvo barko Y33, ki je bila privezana v Puli. In tu se prične njegova dogodivščina.
|
V kanalu med Tabagom in Trinidadom sem ujel tok in z njim plul tudi 12 Kn. Kmalu smo se približali otoku Isla De Margerita, ki mi ga je pred letom dni omenil Branko Horvat. Še danes se spominjam njegovih besed, zato kljub izčrpanosti ne zavijem za Port of Spain na otoku Trinidad, ampak proti otoku Isla De Margerita. Problem pa je v tem, da se moje naložene karte končajo pri Trinidadu. Lahko bi se ustavil v Port of Spain in naložil karte, a ko bo Orplid pred vhodom v kanal, bo že noč, kar bi bilo lahko precej bolj tvegano, kot če kar nadaljujemo pot proti Margeriti. Naučil sem se sprejemati jasne in dobro premišljene odločitve.
Otok Margarita (špansko Isla de Margarita) je največji otok Nueve Esparte, otoškega dela severovzhodne Venezuele. Večja otoka sta še sosednja Cubagua in Coche, veliko pa je majhnin nenaseljenih otokov. Otok Margarita imenujejo tudi “Otok biserov”, saj je nabiranje biserov pomembno že od časa Kolumba, ki je otok odkril leta 1498, vendar so številna nahajališča ostrig v veliki nevarnosti, da bodo kmalu izčrpana.
Otok Margarita je bil že pred nami, a kot vedno nas bo ujela noč in za povrh je vse manj vetra. Ko sva obplula zahodno obalo otoka, pa sva se odločila, da se ne bova sidrala ob tem otoku, ampak nadaljevala plovbo proti sosednji Tortugi, oddaljeni 60 NM. Ker pa tudi kart Tortuge nimam, bo znova potrebno jadrati ponoči, da bomo tam ob sončnem vzhodu. Vpluli smo v velik zaliv s prečudovito turkizno modra barvo morja. Globina morja je bila le 4 m, zato je Maria stala spredaj, jaz pa sem počasi obračal krmilo, kamor mi je kazala smer. Zaradi valov v zalivu smo se stlačili čisto v notranjost, v nekakšno polovično laguno in tam vrgli sidro na globini dveh metrov.
Otok Isla La Tortuga ali otok Želva je dobil to ime zato, ker na njegove dolge peščene plaže prihajajo vsako leto želve izlegat jajca. Kar omamila me je lepota te pokrajine, pa je bilo potrebno poprijeti za delo: zašiti natrgano jadro. Medtem ko sem iskal primerno nit, da bi Maria lahko zašila jadro, se je ob bok Orplida parkiral čoln guardie s šestimi policisti, od katerih sta bila dva oborožena z avtomatsko puško. Pregledali so dokumente in jadrnico in naju prijazno povabili na policijsko postajo, da bi tam lahko naložil pomorske karte. Na policijski postaji naju je načelnik pogostil s kavo in se trudil, da bi nam uspelo naložiti pomorske karte, pa nam ni in ni šlo.
Sprehod po beli plaži je bil posebno doživetje, nadvse pa je užival tudi najin štirinožni pomorščak Rusty, navdušen nad vso to ogromno količino bele mivke. Po dolgi plovbi se nadvse prileže pohajkovanje po obali, zlasti še, če se pri tem počutiš kot v raju. Malo pred sončnima zahodom pa smo se le vrnili na barko in postorili še vse, kar je bilo potrebno, da bo barka pripravljena za nadalnjo plovbo. Pluli bomo namreč čez precej nevarno območje, saj je dobrih 20 NM od Tortuge pod morjem strm padec globine na 1435m.To področje, ki se imenuje Jarek Cariaco, je največji oceanski anoksični bazen na svetu, iz katerega se sproščajo visoke količine CO2.
Knjiga: Neglede na vse Po mojem brodolomu sem ob neizmerni bolečini izgube, obupa, žalosti in poraza zelo dobro vedel, da sem šel predaleč. Moja jadrnica je potonila na dno Atlantika, z njo so potonile tudi moje sanje obpluti svet. Pa mi je dal Neptun še eno možnost... Knjigo lahko naročite na tej povezavi. |
|
Knjiga: 10 m svobode Knjiga 10 m svobode je prvenec jadralca Walterja Terška. Svojo jadralsko pot je strnil v knjigo in jo opremil s številnimi še neobjavljenimi fotografijami in podrobnostmi njegove izjemne poti. Knjigo lahko naročite na tej povezavi. |
< Martinique - Trinidad | Goodbye Venezuela > |
Besedilo in fotografije: Walter Teršek