eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Mandinus

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

15.90€

Zgibanka na osmih straneh vsebuje splošne napotke za jadranje in podrobnejše napotke za nastavitev jader glede na smer in jakost vetra.

 

Zgibanka na osmih straneh je razdeljena na dva vsebinska dela.

Prvi del obsega splošno razlago:

  • osnovni jadralski pojmi vključno z žargonskimi besedami,
  • razlaga pravega in navideznega vetra,
  • razlaga smeri jadranja in
  • uporaba vetrnih trakcev pri jadranju proti vetru in z vetrom v bok.

Drugi del obsega podrobnejše napotke za jadranje z vetrom iz različnih smeri :

  • jadranje proti vetru,
  • jadranje z vetrom v bok,
  • jadranje z vetrom v pol krme in
  • jadranje z vetrom v krmo.

Zgibanka je obogatena z ilustracijami in tabelami za njeno lažjo uporabo.

Napotki za jadranje

Zadnji video


580+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Tepeš: Gibraltarska ožina in naprej proti Portugalski

Zadnjo soboto v aprilu smo vstali še pred soncem in iz Ceute odjadrali proti Gibraltarju. Vremenska napoved nam je obetala, da se bo zahodnik čez dan okrepil nad trideset vozlov, zato smo z odhodom pohiteli, da naše jadranje čez Gibraltarsko ožino ne bi bilo preveč neudobno. Za zadnjim valobranom smo dvignili glavno jadro in ga kar takoj nastavili na drugo krajšavo, potem pa premec Skoki...
Sreda 28 Jun 2023

Heron: Pomer 5. del

Ponoči je močneje žvižgalo okrog barke, a tule v Pomerskem zalivu smo res dobro skriti. Mislim, da nismo dobili čez 30 vozlov, vala pa praktično ni bilo. Povsod okrog nas je bilo več vetra in več dežja, čeprav je tudi nam barko dobro opralo. Ob pol šestih zjutraj se je vklopil sidrni alarm. Na srečo ne zato, ker bi drseli, ampak zato, ker sem imel krog nastavljen malo preveč na tes...
Torek 27 Jun 2023

Spalax: Jakarta

Marjan Golobic, Jakarta

Vso pot od Balija so nama nagajali nasprotni vetrovi. Tudi tokrat je tako, vendar imava vseeno razpeti obe jadri, da ujameta vsaj nekaj vetra in morda prispevata pol vozla k hitrosti barke.

Zadnja etapa plana C: celodnevna plovba od naftnega terminala Patimban do Jakarte.

Izplujeva ob zori, saj naju čaka dolg dan motoriranja. Slediva ribiškim barkam na odprto morje, ker je plovba ob obali nemogoča, saj je morje ob obali posejano z ribiškimi pastmi iz bambusa. Daleč na odprtem morju se lahko končno obrneva proti zahodu v smeri Jakarte. Ko vplujeva v zaliv Jakarte, se že večeri. Povsod so ribiški čolni, čeprav mi Navionics pravi, da je tu ribolov prepovedan. Plujeva med zasidranimi tovornimi ladjami, ko se nenadoma prižgejo vse rdeče lučke na nadzorni plošči levega motorja. Zatuli alarm. Levi motor takoj prestavim v prosti tek in ga ugasnem. Plovbo nadaljujeva samo z desnim motorjem in jadri.

Marjan Golobic, Jakarta

Kaj se je zgodilo? Glede na močno onesnaženost morja se je najverjetneje okrog propelerja navila plastična vrečka in ustavila motor.

Počakam deset minut in ponovno zaženem levi motor. V prostem teku deluje brezhibno. Nobene rdeče lučke; nobenega alarma. Potem motor za nekaj sekund prestavim v vzvratno vožnjo, da se tista domnevna plastična vrečka odplete s propelerja. Nato previdno prestavim motor v vožnjo naprej in počasi pospešim. Motor deluje, kot da se ni nič zgodilo.

Tokrat sva imela srečo. Naslednjič se bo okrog propelerja morda navila ribiška mreža. To pa pomeni potapljanje, rezanje ribiške mreže in težave z lokalnimi ribiči.

Marjan Golobic, Jakarta

Zakolnem se, da v Indoneziji niti pod razno ne bom več plul ponoči.

Približujeva se vstopu v Marino Batavia. Večeri se. Pred sabo opazim obrise treh ribiških čolnov, ki mi zapirajo pot. Odločim se, da jih zaobidem po levi strani. Ko se približam čolnu na levi strani, se na njem prižge močna luč, ki se hitro premika levo, desno, levo, desno. To naj bi pomenilo: Ne približuj se. Vrgli smo mrežo. Zapletel se boš. Barko sunkovito obrnem v desno in poskušam priti do vstopa do marine po desni strani. Približam se ribiški barki na desni. Ista zgodba. Z močno lučjo nama mahajo levo, desno. 

Očitno so vse tri barke vrgle svoje mreže pred vstopom v marino, tako da ne moreva vpluti v marino. Preklinjam indonezijske ribiče, njihove barke in njihove mreže, vendar nič ne pomaga.

Marjan Golobic, Jakarta

Noč je. Trda tema. Kaj pa zdaj? Odločim se za najenostavnejšo rešitev. Pri globini štirih metrov vržem sidro, pustim navigacijske luči prižgane in na palubi nastavim še dve utripajoči luči, ki se samodejno prižgeta ob mraku in ugasneta ob svitu.

Zdaj pa spat. Počitek je nemiren, saj valovi z odprtega morja barko precej zibajo.

Takoj ko se zdani, dvigneva sidro in poiščeva zeleni in rdeči svetilnik, ki označujeta vhod v Marino Batavia. Globina se dvigne na meter in pol, vendar se brez nezgod privlečeva v zavetje marine in se priveževa na ponton.

Sicer sva tukaj ilegalno, vendar sva izredno zadovoljna, da sva dosegla cilj plana C.

 

< Plan C   Marina Batavia >

 

Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih
Marjan Golobič - Spalax 2 Marjan Golobič - Spalax 2
As Long As the Wind Blows

Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije.

(knjiga je napisana v angleškem jeziku).

NAKUP

Dokler se puter ne stopi

V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih.

NAKUP

 

Marjan Golobič  
Spalax, Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean.

Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

 

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 26 Jun 2023

Tepeš: Proti Afriki in Gibraltarju

Po odhodu iz Cartagene smo imeli le prvi dve uri dovolj vetra za jadranje, potem pa smo morali zagnati motor. Preko noči smo se izmenjavali za krmilom in opazovali zvezde, saj se na morju okoli nas ni kaj dosti dogajalo. Veter se je vrnil proti jutru, ko sem med svojim dežurstvom lahko razvil jadra, nastavil tangun na genovo in potem smo s krmnim vetrom metuljčkali proti jugozahodu. Sprva sm...
Sreda 21 Jun 2023

Spalax: Plan C

Jeparo na otoku Java sva zapustila s polnimi rezervoarji goriva v deževnem vremenu in s petnajstimi vozli nasprotnega vetra. Najin cilj je bil otok Belitung naravnost v smeri Singapurja in dva dni plovbe od Jepare. Vremenska napoved ni bila najbolj ugodna, vendar naju je priganjal čas, saj sva morala biti že čez en teden v Singapurju. Po celodnevnem motoriranju z razpetimi jadri zvijem geno...
Torek 20 Jun 2023

Heron: Burja do 70 vozlov

Včeraj sem že začel dvomiti o tem, ali je res nujno, da sva skrita v tej luknji, če se pa vremensko nič ne dogaja. No, ponoči se je začelo in veter se je okrepil in je malo žvižgalo med priponami. Sicer ni bilo še nič resnega. Čez dan smo imeli mešanico sonca, oblakov in dežja, vsakega nekaj in to večkrat. Veter pa je postal močnejši popoldan. Kokpit Herona sva bolj zaprla, saj...
Ponedeljek 19 Jun 2023

Tepeš: Z Balearov na Pirenejski polotok

Noč na torek je bila kar živahna in barka je bila večino poti krepko nagnjena na bok, saj smo morali vseskozi jadrati ostro v veter in križariti ob obali Pirenejskega polotoka proti jugu oziroma jugozahodu. Tisti, ki niso bili na dežurstvu na krovu, so med počitkom ponoči več spali na stenah kabin kot na postelji, dokler se veter ob obali ni polegel in smo morali za nekaj ur zagnati mot...
Sreda 14 Jun 2023

Spalax: Barakudica

Še nikjer nisem videl toliko ribičev, ribiški bark in čolnov, ribiških ploščadi, vrš in ribiških pasti kot v Indoneziji. Lovijo ponoči in podnevi in se ne ustavijo. Indonezija se sooča z resnim problemom prelova, na ribji tržnici pa nisem videl večjih rib od trideset centimetrov. Da bi si nazorno predstavljal resnost ribiške problematike v Indoneziji, se zjutraj ob izplutju odloči...
Torek 13 Jun 2023

Heron: Pomer 4. del

Zvečer in ponoči je nekaj deževalo, pa ni bilo veliko. Jutro je še oblačno, a se jasni. Danes greva na izlet z dingijem. Montiram motor. Ja, vem, da sem zadnjič pisal, da je to skoraj kapitulacija ampak danes imava daljše poti, ki jih na vesla pač ne moreš narediti. Najprej si greva ogledat Sćuzo. To je zaprto jezerce zahodno od nas. Na karti piše tudi Uvala Ribnjak. Od ostalega morj...
Ponedeljek 12 Jun 2023

Tepeš: Z burjo čez Jadran in Jonsko morje

Po mirni noči na sidrišču na južni strani otoka Sv. Klement smo s krepko burjo odjadrali proti Korčuli. V Korčuli smo se dogovorili, da nam bodo s plinom napolnili jeklenko, saj jo je mojim kulinarično navdahnjenim sopotnikom uspelo izprazniti v štirih dneh. Burja se je že kmalu po odhodu s Paklenih otokov okrepila nad trideset vozlov, zato smo genovo skrajšali na tretjino in tudi to ...
Četrtek 08 Jun 2023
epropulsion

Najbolj brane novice

Tragična nesreča navtika na Visu

Grandboats G580 Off White - vrhunski gumenjak za družinske avanture - na zalogi

Trajekt trčil v dve turistični ladji, eno potopil

Novost: Prihaja nova linija plovil Beneteau

Reševanje posadke nasedlega plovila pri Ugljanu

Novost: Kar trije novi modeli jadrnic še v letošnjem letu

Neverjetni uspeh slovenskih jadralcev na regati Aegean 600

+
Saxdor
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • ...

Stran 11 od 53

Kramer Yachting
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje