eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Navigator Ptuj Group

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

399.00€

Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.

Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.

Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.


Prednosti:

  • Združljivo z motorjem Euro 6
  • Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
  • Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
  • Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
  • Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
  • Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
  • Vgrajen BLVP.
  • Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
  • Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
  • Plug and Play za enostavno namestitev.
  • Vgrajena varovalka.
  • Naravno hlajenje brez ventilatorja.
  • Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
  • Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.

 

Tehnični podatki:

  • Vhodna napetost – 13.2–16 V
  • Avtomatska aktivacija D+: Da
  • Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
  • Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
  • Polnilni tok: 60 A
  • Učinkovitost polnjenja: 96 %
  • Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
  • Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
  • Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
  • Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
  • Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
  • Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
  • Teža: 1,2 kg
  • Zaščita: IP20
  • Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm
TBB Nemo DM1260

Zadnji video


600+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Tepeš: Viharni Lancaster Sound 2. del

Med zalivom Admiralty in naslednjim velikim zalivom Prince Regent Inlet je bilo spet šestdeset milj razdalje do mirnejšega morja za rtom Cape York na severu polotoka Brodeur. Razmere na morju so bile še vedno čisto obvladljive in v skladu s 30 do 35 vozli vzhodnika v vremenskih napovedih. Odločili smo se, da jadramo naprej. Nekaj je k temu pripomoglo tudi dejstvo, da bi zavoj v levo pomenil...
Četrtek 23 Maj 2024

Spalax: Maldivi – navtična mora

Marjan Golobic, Maldivi

Moja posadka, izkušen jadralec in njegova dva pred najstniška otroka, me je že čakala na trajektnem terminalu.  Z gumenjakom smo se odpeljali na barko. Od agenta dobim zahtevo, da predložim dokumente o usposobljenosti posadke. Potrebna dokazila pošlem agentu na WhatsApp. Agent pa me nato obvesti, da je cena dovoljenja za križarjenje po Maldivih 1000 USD plus 50 USD za vsak dan križarjenja. Hočem ga prepričati, da je križarjenje zastonj, vendar je vztrajal pri svojem. Potem se ni več oglasil.

Ko sem priplul na Maldive, sem se namreč odločil, da pustim barko v pristanišču Male in se vrnem čez mesec dni in z različnimi posadkami raziščemo to najbolj popularno navtično destinacijo na svetu. Vsaj tako piše z velikimi črkami pred vstopom na mednarodno letališče. Med mojo odsotnostjo sem med drugim plačeval 500 USD na mesec za agenta, 300 USD na mesec za privezno bojo in 400 USD na mesec za skrbnika moje barke.

Ob povratku na barko so bili rezervoarji za vodo prazni, dva stranišča zamašena; manjkali so trije krožniki in več kuhinjskih pripomočkov ter objemke za pritrditev senčnika. Blazine zunanje sedežne garniture so bile zmetane v mojo kajuto, moja straniščna školjka pa zamašena.

V pristanišču Male vlada peklenska vročina. Barva vode najbolj spominja na najslabšo ameriško instant kavo, po kateri plava na stotine plastenk.  Vso noč ropotajo generatorji in kompresorji za polnjenje potapljaških jeklenk. Poleg tega nam življenje grenijo roji komarjev in muh.

Razmere niso rožnate.

Drugi dan. O agentu ne duha ne sluha. Otroci tečnarijo, očetu pa se bliskovito zmanjšuje prag potrpežljivosti.

Tretji dan. Pokličem agenta. Nihče se ne javi. Tudi na WhatsApp nobenega sporočila. Razmere na barki postajajo nevzdržne.  Da posadko pomirim, ji obljubim, da bomo izpluli naslednji dan navsezgodaj.

Četrti dan. O agentu niti sence. Izplujemo brez dovoljenja za križarjenje in brez potrjenega spiska posadke. Že čez eno uro dobim na WhatsApp sporočilo od mojega agenta Hey Hey Maldives: “Nisem več vaš agent.”

“HHM*@#F*@#F*@#,” mu že hočem odgovoriti, vendar se moj ego samodejno dvigne na raven strpnosti, spoštovanja, odpuščanja.

Agentu nisem odgovoril. Saj ni kriv, zato da je živ.

Marjan Golobic, Maldivi

Razpnemo jadra. Plujemo pod radarjem. AIS izklopljen. Špricnemo jo do atola Velassaru,

kjer sidramo v idilični laguni v zavetrju, vendar nas pride uradnik luksuznega koliščarskega naselja opozoriti, da smo sidrali preblizu, čeprav smo po predpisih tristo metrov stran. Dvignemo sidro in se premaknemo še za šeststo metrov stran. Ponovno pridrvi gliser in uradnik nas opozori, da smo še vedno preblizu. Premaknemo se na odprto morje in vržemo sidro na globini dvajset metrov, krma barke pa je na globini dveh metrov. Morski tokovi, valovi in veter nas premetavajo z vseh strani.

Tole je pa daleč od idilične navtične destinacije, si mislim.

V naslednjih dneh smo večkrat poskušali sidrati v zavetrni laguni ob atolu s palmami in snežno belo plažo. Vsakič so nas nagnali in nam pokazali sidrišče na dvajset do trideset metrov globine na odprtem morju. Še sreča, da imam katamaran, da so se otroci lahko namakali v morju v senici.

Maldivi so razdeljeni na dve vrsti otokov.

Na eni strani so zasebni, idilični atoli, kjer nastanitev v bungalovu na kolih, vključno z džakuzijem in bazenom, stane od 2000 USD do 6000 USD. To so sterilno čisti, manikirani otočki za petičneže, ki jih lahko občudujete skoraj vsak dan na televiziji.

Marjan Golobic, Maldivi

Na drugi strani pa so otočki z lokalnim prebivalstvom, ki so v bistvu velika odlagališča smeti. Nasipi ob obali teh otočkov so prenizki, tako da se morje ob plimi zliva v notranjost otoka in poplavlja skromne stojnice domačinov, ki prodajajo spominke iz koral in školjk.  To so prav tiste korale in školjke, ki jih turisti po kazenskem zakoniku Maldivov ne smejo odnesti iz države.

Anekdota. Na otoku Maafushi smo se sidrali pred koralnim grebenom v globini dvajset metrov, krma barke pa je bila na globini dveh metrov. Proti večeru se je veter dvignil in sidro ni več držalo na skalnatem dnu. Začeli smo se približevati grebenu. Hitro dvignemo sidro in se odločimo, da sidramo na drugi strani otoka v kanalu med zaporom in komunalnem smetišču. Sidro vržemo v treh metrih umazane, smrdljive vode. Na eni strani deset metrski zidovi zapora z žarometi, na drugi pa ogromno komunalno odlagališče smeti. 

Čas je, da spečem kruh, kar počnem vsak drugi dan, saj gre hitro v promet. Zamesim kilo moke, dodam mlačno vodo, suhi kvas, sladkor in sol. Sonce zahaja. V trenutku se pojavi roj na stotine debelih zelenih muh, ki posedajo po mojem vzhajajočem kruhu. Hitro ga pokrijem in muhe nekako z eno roko odganjam, ko ga potlačim in nato preoblikujem v hlebčke, da jih bom potem spekel v ponvi.

Ob sončen zatonu muhe nenadoma izginejo. Oddahnemo se. Vsi smo veseli, saj se bomo celo noč spopadali samo s komarji, ki jih tudi ni malo.

< Igrača za seks  

Povratek v Slovenijo >

 

Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih
Marjan Golobič - Spalax 2 Marjan Golobič - Spalax 2
As Long As the Wind Blows

Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije.

(knjiga je napisana v angleškem jeziku).

NAKUP

Dokler se puter ne stopi

V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih.

NAKUP

 

Marjan Golobič  
Spalax, Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean.

Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

 

Ja, tudi jaz sem nasedel lažnim informacijam, ki sem jih tako poželjivo prebiral na FB.

Dodaj nov komentar
Torek 14 Maj 2024

Tepeš: Viharni Lancaster Sound 1. del

Ponoči sem med svojim dežurstvom na viharnem sidrišču pregledoval vremenske karte in modele na internetnih straneh in videl, da bo viharni vzhodnik v širokem kanalu Lancaster Soundu sredi dneva za kakšnih deset ur oslabel na dvajset vozlov, preden se bo zvečer spet vrnil s štiridesetimi. Mi bomo za 130 milj dolgo pot po Lancastru potrebovali vsaj dvajset ur. Teh 40 vozlov viharnega vzhod...
Torek 14 Maj 2024

Spalax: Igrača za seks

»Zavili jo bomo v aluminijasto folijo in še v majico, tako da je carinski skener ne bo mogel zaznati,« mi zagotavlja moja sestrična Marija iz Bele krajine in mi podari domačo salamo, narejeno iz doma rejenega pujsa. Salamo po predpisih zavijem in jo položim v svoj kovček. Marija mi je podarila tudi liter domačega medu, ki ga je natočila v dve Frupi plastenki. Domačega vina si nisem upa...
Sreda 24 Apr 2024

Tepeš: Proti Kanadi

V Upernaviku smo se ustavili le za nekaj ur, da smo dokupili še nekaj hrane, napolnili tank z nafto in se malo sprehodili, potem pa smo v družbi dvojambornice Admiral Bellinghausen odjadrali na dobrih štiristo milj dolgo pot proti severozahodu čez Baffinov zaliv. Čim bolje smo želeli izkoristiti za naslednja dva dni napovedani ugodni južni veter. Ob dvajsetih vozlih vetra so se valovi po...
Torek 23 Apr 2024

Miran Tepeš: Ilulissat 2. del

Po zajtrku so se mi vsi pridružili na krovu Skokice in skupaj smo lahko uživali v razgledu na ledeno pravljico, ko pa se je pojavil veter, smo razvili jadra in v tišini jadrali med ledenimi lepoticami. Vsakih nekaj minut je tišino presekal glasen pok, ko se je lomila katera od ledenih gora ali pa ko so se v z gora v morje podirali večji ali manjši kosi ledu. Miloša, Karlo, Majo in Gregor...
Torek 16 Apr 2024

Miran Tepeš: Ilulissat 1. del

Nekaj tednov sem imel težave na spletni strani in na serverju, kjer gostujem, zdaj kaže, da je Juretu to uspelo urediti in spet lahko objavljam prispevke :). Zdaj, ko je rana na Skokici zaceljena, bo treba pohiteti nazaj proti severu, da bomo še pred bližajočim se odhodom domov lahko videli nekaj najsvetlejših grenlandskih biserov v okolici Ilulissata. To sta mi Karla in Maja jasno poveda...
Ponedeljek 08 Apr 2024

Tepeš: Odrešitev na jugu 4. del

Rešitev z ogrevanim šotorom je bila uspešna, pojavila pa se je dodatna težava, ker nam je dež spet zmočil mate iz steklenih vlaken, se tretji sloj laminata ni hotel strditi in je odstopil, zato sem ga moral s krmila odstraniti ter površino očistiti in osušiti. Tako dobro je že kazalo, zdaj pa se zapleta in izgubljamo dragoceni čas. Na očiščeno krmilo sem nanesel smolo in nov sloj ...
Torek 02 Apr 2024

Tepeš: Odrešitev na jugu 3. del

Medtem ko so pripravljali podstavek, je žerjavist barko spustil s kobilico na tla, medtem ko je barka še vedno ostala obešena na pasovih. Lahko sem se posvetil popravilu krmila. Najprej sem s kotno brusilko odžagal vse nalomljene dele krmila, da je ostal le nepoškodovan del krmila, potem smo s pomočjo bagra in velikega francoskega ključa poravnali skrivljeno jekleno ojačitev v krmilu. Na...
Ponedeljek 25 Mar 2024

Spalax: Križarjenje po Maldivih

Maldivi so bili nekoč zelo ekskluzivna turistična destinacija. Luksuzne bungalove z bazenom za tisoč evrov na noč so si lahko privoščili samo bogataši. Tudi za morjeplovce so bili Maldivi cenovno skoraj nedostopni. Dovoljenje za križarjenje je bilo izredno drago, obisk na stotine maldivijskih otokov pa je bil omejen le na pol ducata atolov. Poleg tega je morala vsaka barka najeti satelit...
Nedelja 17 Mar 2024
Internautica26_300x400_02.jpg

Najbolj brane novice

V marini zgorele in potonile 4 jahte

Žalosten konec za jadralca Uroša Kraševca

Napredni jadralni tečaj: 2-dnevni vikend tečaj intenzivnega jadranja v slovenskem morju

Tepeš: Slovo od Vanuatuja

Elan SixtyFive – Novo poglavje za Elan Yachts

Al_Kuwait

Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani.

Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja.

Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije. Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji, saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole.

Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili. Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov, ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor.

Al_Kuwait

Foto: Avstralska policija

V morje odvrgel drogo vredno 170 mio EUR

Elan: SixtyFive - prve slike nove luksuzne jadrnice

+
Internautica26_300x400_01.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...

Stran 6 od 53

Navigator Ptuj Group
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje