eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Moto-nautika2024_2

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

399.00€

Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.

Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.

Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.


Prednosti:

  • Združljivo z motorjem Euro 6
  • Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
  • Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
  • Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
  • Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
  • Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
  • Vgrajen BLVP.
  • Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
  • Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
  • Plug and Play za enostavno namestitev.
  • Vgrajena varovalka.
  • Naravno hlajenje brez ventilatorja.
  • Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
  • Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.

 

Tehnični podatki:

  • Vhodna napetost – 13.2–16 V
  • Avtomatska aktivacija D+: Da
  • Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
  • Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
  • Polnilni tok: 60 A
  • Učinkovitost polnjenja: 96 %
  • Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
  • Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
  • Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
  • Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
  • Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
  • Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
  • Teža: 1,2 kg
  • Zaščita: IP20
  • Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm
TBB Nemo DM1260

Zadnji video


600+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Tepeš: Z ranjenim krmilom proti severu

Po še enem nočnem postanku v zalivu ob poti smo v nedeljo devetega julija jadrali čez severni tečajnik in prijadrali do Sisimiuta, ki je za grenlandske razmere kar veliko pristaniško in ribiško mesto. Z okrog osem tisoč prebivalci je za Nuukom drugo največje mesto. Privez za Skokico smo našli med kitolovkami v ribiškem pristanišču. Pred nekaj dnevi sem po telefonu vprašal v tukajš...
Torek 09 Jan 2024

Tepeš: Jadramo, čakamo, upamo 2. del

Zvečer se je jugovzhodnik tudi na sidrišču okrepil nad trideset vozlov in krepko žvižgal okoli pripon in sunki so stresali jambor. V vodi smo imeli več kot šestdeset metrov verige za sidrom, kar bi moralo zadostovati za varno sidranje, a smo se vseeno dogovorili za nočno dežurstvo in spremljali sled in kroženje barke na ploterju. Do jutra smo se prepričali, da sidro drži dobro. Namer...
Četrtek 04 Jan 2024

Spalax: Delovni božič

Tudi na sveti večer mi delovna vnema ni popustila. Spalax 2 mora na suho. Mehanik, ki mi je servisiral Yanmar motorja, je ugotovil, da je treba servisirati tudi oba saildrivea, tj. podvodna dela motorjev, na katera sta pritrjeni elisi. Mehanik je ugotovil, da so tesnila obrabljena in jih je treba zamenjati, potem pa mirno izjavil, da saildrive ni del motorja, zato se on s tem ne ukvarja. Tako ...
Četrtek 04 Jan 2024

10 m svobode: Galapagos

Na Galapagosu se sprva nisem nameraval ustavljati, ker je to enostavno predrago. Arhipelag sem sklenil obpluti s severa in nadaljevati plovbo proti Francoski Polineziji. Toda pokvaril se je motor: dokončno je počilo tesnilo glave, ki sem ga dal narediti v Panami. Samo če pomislim na Panamo, mi zavre kri. Od tam nisem dobil prav ničesar dobrega, same težave in izgube, še dingi z motorjem so...
Četrtek 28 Dec 2023

Tepeš: Jadramo, čakamo, upamo 1. del

Popoldne sem po internetu še naprej preverjal informacije o možnostih dviga barke in popravila krmila na Grenlandiji in ugotovil, da imajo v nekaj ribiških lukah manjše ladjedelnice za popravilo ribiških ladij in bark. Na podlagi poročil jadralcev sem videl, da so v nekaterih od njih v preteklih letih že dvigovali jadrnice iz vode zaradi popravil ali pa za zimovanje na kopnem. Najprimerne...
Torek 12 Dec 2023

Tepeš: Nočna mora na sidrišču

V soboto prvega julija smo nabavili hrano in pijačo za pot proti severu, v nedeljo dopoldne pa v pristanišču v rezervoarje na barki natočili še vodo in nafto. Predvsem točenje nafte je nazadnje postalo kar razburljivo opravilo, saj je bilo v nedeljo kar dosti čolnov na morju in mnogi so tako kot mi želeli na majhnem pomolu natočiti gorivo in se potem okoli nas prerivali in vrivali v vrs...
Torek 05 Dec 2023

Spalax: Priprave na Indijski ocean v polnem teku

Po nekajmesečnem premoru v Evropi sem spet na barki v Marini Rebak na Langkawiju v Maleziji. Barko je treba temeljito pripraviti, da ne bo težav čez Indijski ocean in Rdeče morje. Najprej je treba servisirati oba Yanmarja. Zamenjati je treba motorno olje, impelerja, pogonska jermena alternatorjev, filtre za olje in gorivo ... Potem je na vrsti rešilni čoln. Poklical sem podjetje Ocean Suc...
Ponedeljek 04 Dec 2023

Tepeš: Jugozahodna Grenlandija

Miran Tepeš, Grenlandija

Jugovzhodnik se je sredi dneva okrepil na trideset vozlov, prihod na Grenlandijo pa sta nam v torek, 27. junija, začinila megla in dež, da smo se morali zadnje milje pred prihodom v Paamiut orientirati predvsem po elektronski karti na tablici ter hkrati skozi meglo budno oprezati za ledenimi gorami in manjšimi kosi ledu. Slednjih je bilo ob obali kar dosti, prav tako pa tudi čeri in otočkov, med katerimi je vodila plovna pot proti pristanišču.

Morje se je med otoki umirilo, megla se je dvignila in pol ure pred pristankom je nehalo deževati, da smo se lahko nekoliko sprostili in se začeli veseliti Grenlandije in uspešnega prečenja Labradorskega morja. Pred vhodom v zaliv nas je pozdravila zarjavela in na čeri nasedla večja ribiška ladja, za katero v navtičnem vodniku piše, da označuje vhod v za otočki in griči skrito pristanišče in mestece. Objadrali smo še nekaj otočkov in v pristanišču iskali primerno mesto za privez ob obalo. Pred tovarno za predelavo rakov in rib je bila ob obalo privezana večja jadrnica in njihov kapitan nas je prijazno povabil, da Skokico lahko privežemo kar na njihov bok, saj na druga mesta ob obali pristajajo ribiške barke, ki tam oddajajo ulov.

Miran Tepeš, Grenlandija

Pred devetimi leti sva z Miletom z Islandije jadrala do vzhodne Grenlandije, a je bilo pred obalo preveč ledu in sva se morala tri milje pred Grenlandijo obrniti in odjadrati nazaj proti Evropi. Tokrat smo do Grenlandije prijadrali ob pravem času in s prave strani, da mi je uspelo stopiti na ta največji otok na svetu. Občutil sem veselje in olajšanje, z Gregorjem, Ivom in Robertom smo se objeli in zavriskali.

Kapitan jadrnice, na katero smo privezali Skokico, nam je povedal, da je pred nekaj leti samostojno in brez postanka jadral okoli obeh Amerik in za to potreboval okrog 300 dni. Da bi ta njegov dosežek veljal kot rekord, se na poti ni smel nikjer ustaviti, sidrati, uporabiti motorja in prejeti kakršnekoli zunanje pomoči. Hrano in pijačo je imel s seboj, na poti je lovil ribe in zbiral deževnico. Na ta način je prejadral tudi prelive med arktičnimi otoki Kanade, zato sem se z njim zapletel v malo bolj podroben pogovor o razmerah na severu.

Miran Tepeš, Grenlandija

Kaže, da je samostojnega jadralca zdaj nekoliko bolj srečala pamet, saj je postal kapitan raziskovalne jadrnice, na kateri dela deset znanstvenikov z različnih univerz na Danskem, v Kanadi in ZDA. Ti znanstveniki proučujejo sestavo in čistost morske vode ter snega in ledu z ledenikov, zdaj pa so z jadrnico na poti po Grenlandiji in na arktične otoke Kanade.

Kapitan nam je pozneje pokazal pot do policijske postaje v mestu, kjer moramo opraviti vstopne formalnosti za Grenlandijo. Policijska postaja je bila za danes že zaprta, zato smo urejanje formalnosti odložili do jutri in se sprehodili po pisanem, a zaspanem mestecu. Ljudi na mokrih cestah in ulicah skorajda ni bilo videti, lahko pa smo se prepričali, da je Grenlandija res zelena, le dreves in grmovja ni bilo videti, saj je narava tukaj za večje rastline prehladna.

Po štirih dneh in pol jadranja sem bil kar precej utrujen in po vrnitvi na barko me je vzela postelja. Zbudil sem se sredi noči, ki v bistvu ni bila noč, temveč le malo bolj mračen dan. Obul sem si športne copate in si privoščil daljši tek po stezah in gričih v zaledju mesteca. Spotoma sem videl potniško ladjo, ki je opolnoči pristala v Paamiutu in ki enkrat tedensko potuje do juga Grenlandije in nazaj ter povezuje grenlandska obalna naselja z glavnim mestom Nuukom. V pristanišču je bilo živahno.

Miran Tepeš, Grenlandija

V sredo smo na policiji štempljali naše potne liste, v dobro založeni trgovini nabavili hrano, Gregor in Robert sta napolnila tanke z vodo, potem pa smo se preselili še do bencinske črpalke in dotočili nafto. Z veseljem sem videl, da nafta na Grenlandiji stane le okrog 70 evrskih centov. Nafto potrebujemo tudi za ogrevanje barke in ker bencinske črpalke na Grenlandiji niso ravno za vsakim vogalom, sem se odločil, da bomo nafto poslej dotočili, kjer bo to mogoče in ne šele ko bodo tanki na barki skoraj prazni.

Sredi dneva smo izpluli iz pristanišča in v sončnem vremenu ter brezvetrju uživali v panoramski plovbi ob jugozahodni obali Grenlandije.

Po desetih urah plovbe in 51 miljah smo se zvečer ustavili na sidrišču Ravns Storo. Podobno smo v brezvetrju tudi v četrtek nadaljevali ob obali in več ur pluli mimo mogočnega ledenika Frederikshab Isblink, ki je v bistvu rokav osrednjega krovnega grenlandskega ledenika. Ledenik se s čelno moreno konča le nekaj kilometrov pred obalo, na obali pa so lepe plaže, ki bi jih bil vesel vsak turist, če bi bila temperatura vode in zraka tukaj vsaj za dvajset stopinj višja 😊.

Miran Tepeš, Grenlandija

Za sprehode, razglede in za nočno sidranje smo se vmes na poti na sever proti Nuuku ustavljali v zalivih na otokih in ob obali Grenlandije. Veliko je otokov in otočkov ob obali, vendar smo se držali bolj na odprtem, saj so bile moje elektronske navtične karte premalo natančne in so se otoki nahajali v sivih lisah, zato se med njimi pogosto nisem upal pluti. Na nekaterih otokih, ki so bili na označenem delu kart, pa smo se vendarle spotoma ustavljali se vzpenjali na hribe nad zalivi in uživali v čudovitih razgledih na grenlandske gore.

Na enem od otokov je Robert našel rogovje severnega jelena, Ivu pa je med pohodom postalo tako vroče, da se je okopal v mrzlem morju 😊.

Miran Tepeš, Grenlandija

V petek nas je po dveh dneh premora osrečil veter, da smo lahko tako, kot se za jadrnico spodobi prijadrali do Nuuka, zapluli mimo tovornega pristanišča in Skokico privezali ob vlačilec v stari mestni luki.

Naše druženje z Robertom in Ivom smo konec junija zaključili z večerjo v mornarskem hotelu nad pristaniščem, naslednji dan pa sta se Robert in Ivo od Skokice poslovila, na krovu pa sta se nama z Gregorjem začetek julija pridružila Katra in Miloš, nova sopotnika naslednje tri tedne na poti proti severu Grenlandije.

 

< Labradorsko morje   Nočna mora na sidrišču >

 

Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih
Proti soncu

Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval,

NAKUP

Z vetrom

Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj.

NAKUP

Veliki trije

Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean.

NAKUP

 

Miran Tepeš  
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna.

Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.

BlueCell

 

Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

 

Dodaj nov komentar
Sreda 29 Nov 2023

Tepeš: Labradorsko morje

Celo soboto smo mirno in lepo jadrali z desetimi vozli južnega vetra, ki se je čez dan postopoma obračal na vzhodnik, proti večeru pa je veter izpuhtel in spet smo zagnali motor, ki je drdral celo noč. Zaradi naše skupne varnosti sem si spet izbral dežurstvo sredi noči, ko je svetlobe najmanj, da drugih članov posadke ne bi preveč izpostavljal stresu plovbe v temi. Noč je v bistvu sk...
Sreda 22 Nov 2023

Tepeš: Odhod proti Grenlandiji

V četrtek zvečer sem še enkrat preveril vremenske napovedi in večina jih je kazala, da je petek primeren dan za odhod čez Labradorsko morje proti Grenlandiji. Vetra na prvi polovici poti ne bo veliko, zato pa ga bo dosti več zadnja dva dni pred grenlandsko obalo, kjer se ciklon le počasi premešča proti Evropi. Toda do Grenlandije je še štiri ali pet dni jadranja in napovedi za toliko ...
Sreda 15 Nov 2023
epropulsion

Najbolj brane novice

V marini zgorele in potonile 4 jahte

Žalosten konec za jadralca Uroša Kraševca

Napredni jadralni tečaj: 2-dnevni vikend tečaj intenzivnega jadranja v slovenskem morju

Tepeš: Slovo od Vanuatuja

Elan SixtyFive – Novo poglavje za Elan Yachts

Al_Kuwait

Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani.

Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja.

Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije. Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji, saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole.

Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili. Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov, ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor.

Al_Kuwait

Foto: Avstralska policija

V morje odvrgel drogo vredno 170 mio EUR

Elan: SixtyFive - prve slike nove luksuzne jadrnice

+
Internautica26_300x400_02.jpg
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • 11
  • 12

Stran 8 od 53

Nautika_Zagreb_2026
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje