Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Tomaž Pelko jadra že od svojega 15. leta, ko je začel pluti na majhnih jadrnicah. Zadnjih dvajset let pluje na potovalnih jadrnicah in ima skupaj kar 40-letno navtično tradicijo. Letno preživi na plovilu od 30 pa vse do 340 dni. Največ časa je preživel na plovilu, ko se je preselil na svojo jadrnico in dve leti plul po vsem svetu. V njegovem ladijskem dnevniku zasledimo plovbo po Jadranu, Jonskem morju, Karibih, Azorih, Sejšelih, Maldivih, Fidžiju in Mauriciusu. Kot največje doživetje v svoji navtični karieri omeni odločitev, da pusti službo in se odpravi na dveletno jadranje. V tem času je doživel praktično vse. Od brezvetrja, do viharjev, trganja in šivanja jader med plovbo, vzpenjanja na vrh jambora sredi Atlantika, ribolova in seveda spoznavanja novih navtičnih prijateljev po vsem svetu. Za svoje jadralske dosežke je leta 2017 prejel prestižno nagrado Skipper leta. |
Zbudiva se v sončno in toplo jutro. Spijeva kavico, sledi kratko kopanje in že se odpraviva v Omiš, kjer se dobimo z bratom in svakinjo.
Nikoli še nisem bil v Omišu. Luka je prenatrpana, turistične in ribiške ladje so raftane na pomol dve ali tri vštric, en del pa je preplitev za naju. Ravno hočem na sidro, ko mi Mare javi lokacijo, kjer se je sprostil privez. Še dobro, da smo se vezali na pomol, saj sta nakupila hrane za eno krajšo pot okrog sveta.
Heron je tako založen z dobrotami, da nas nič ne briga, če bo kje kakšna trgovina odprta ali ne. Zaplujemo nazaj proti Braču. Nikamor se nam ne mudi in prav počasi odpujsamo čez Brački kanal proti Povlji. Sidramo v zalivčku Točinjak, miljo zahodno od Povlje, kjer sledi kopanje, žar in še kopanje.
Aha, še ena novost: Odpremo frizerski salon in kapitan ima novo frizuro. Admiralica se me je usmilila in me ostrigla.
Vreme se je ustalilo in je tipično poletno stabilno. Morda je le maestral nekaj šibkejši, kot bi pričakoval in pihati je začel pozno. Ko sidramo, piha le 5 vozlov, največ, kar so danes zabeležili instrumenti v celem dnevu, je bilo 11 vozlov, proti večeru je spet bonaca.
Danes smo prepluli 18,4 nmi, več kot pol na motor, nekaj pa prav počasi na flok.
Uvala Točinjak (Brač)–Vrboska (Hvar)
Noč je bila mirna, zjutraj pa so v zaliv prodrli neki mali valovčki, ki so me zbudili. Ko se zbudi še preostala ekipa sledi kavica, zajtrk, kopanje in potem odhod. Na dopustu smo, in plan je, da bomo jadrali kratke razdalje in se raje več kopali.
No, danes se nam je ta plan že sfižil in smo jadrali več kot kratko razdaljo. Ko odplujemo, piha veter nežno in še z vzhoda, zato orcamo proti vetru do vzhodnega rta Brača, potem v ravni črti na leve uzde do zaliva Pokrivenik na Hvaru. Tu sem že sidral in zaliv mi je všeč, a danes je tu že nekaj plovil, v dno zaliva pa so namestili mrežo za kopalce in to precej daleč od obale.
Če bi se zelo stisnili, bi za silo lahko sidrali, ampak tisti prvi del 'zelo stisnili' mi ne diši, zato pogledamo še nekaj sosednjih zalivov. Prav v vsakem je nekaj na črno postavljenih boj, ki otežujejo razkošno sidranje, zato se odločimo, da gremo ob Hvaru na zahod do Vrboske oziroma otočka Zečevo. Veter piha z juga in po gladki vodi drsimo z bočnim vetrom proti cilju. Sploh nimam občutka, da jadramo, ker je barka tako mirna. Z daljnogledom vidimo, da je pod otočkom že nekaj plovil, zato gremo raje pogledat na južni konec rta Glavica, to je na vhodu v Vrbosko.
Na rtu Glavica je nudistični kamp. Me prav zanima, če je rt ime Glavica dobil po tem, da tu lahko cel dan gledaš glavice, kako neovirano mahedrajo med nogami, ali pa je ime starejše od kampa. Tudi v tem zalivu je že nekaj plovil, a zaliv je velik in prostora je dovolj. Smo pač avgusta v delu Hrvaške, kjer je navtike veliko (preveč). Pa danes niti ni čarterašev, ki imajo jutri menjave in so že v matičnih marinah ali v njihovi neposredni bližini.
Po dobri večerji se še malo okopamo, saj se je nujno hladiti. Vroče je, še ob devetih zvečer je v barki 30 °C.
Danes smo prepluli 28,4 nmi večinoma na polna jadra, malo pa na motor, ko smo iskali prazen zaliv. Pridelali smo 2 uri na motorju v skoraj 7 ur trajajoči plovbi.
Vetra ni bilo veliko, maks. v celem dnevu je bilo 17 vozlov, na sidru ob času sidranja le 5. Premalo, da bi dobro shladilo barko.
< Most na Pelješac | Bol (Brač) > |
Besedilo in fotografije: Tomaž in Lili Pelko, http://www.sailmala.com/heron